نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:29 ب.ظ

اهمیت تحول دیجیتال برای صنعت

– Nexus Integra  ژوئن 2020

طبق آخرین مطالعه بازنگری  شده نشریه کسب و کار هاروارد ، تقریبا 1.3 تریلیون دلار آمریکا برای تبدیل شدن به دیجیتال در سال 2018 سرمایه گذاری شده است. حتی در این صورت ، درصد زیادی از این هزینه در نتیجه ابتکارات شرکت هایی که شکست می خورند  به هدر می رود زیرا آنها واقعاً آماده تغییر نیستند. تحول دیجیتال فقط موضوع سرمایه گذاری نیست ، بلکه توسعه استراتژی ها ، اجرا و رسیدگی به چالش ها و فرصت های مرتبط با آن است. تجربه و مهارت های مربوط به تحول دیجیتال اکنون بعنوان برنامه استراتژیک تقریباً همه شرکت ها ضروری است.

دو ستون تحول دیجیتال  در صنعت ،  نوآوری و ایجاد تغییر است. شرکت ها باید توجه کافی به تغییر چشم انداز صنعت خود داشته باشند و برای انجام مدل های جدید تجاری و همچنین آموزش و حفظ استعدادهای موجود ، حتماً بروی استعدادهای مناسب حساب کنند. نیروهای اخلال گر در فضای کسب و کار امروز بسیار زیاد است. به همین دلایل ، حفظ تأثیر چنین تحولی به طور کلی نیاز به باز بینی اساسی ذهنیت و رفتار دارد.

تحول دیجیتال برای صنعت به چه معناست؟

تحول دیجیتال استفاده از قابلیت های دیجیتالی در فرآیندها ، محصولات و دارایی ها برای افزایش کارایی ، افزایش ارزش مشتری ، مدیریت ریسک و جستجوی فرصت های جدید درآمدزایی است. این تحول جهانی است و بنابراین شامل اتخاذ فن آوری های دیجیتال برای عملیات داخلی و خارجی است. از جمله فروش ، بازاریابی و اقدامات پشتیبانی. برای سازگاری ، شرکت ها باید اساساً نحوه کار خود را تغییر دهند ، مایل به پذیرش تغییرات فرهنگی و بازنگری در وضعیت موجود خود باشند.

استعداد انسانی و قابلیت های دیجیتالی کلید تحول و بهره برداری از فرصت های جدید استراتژی کسب و کار هستند. یک مطالعه Accenture این ادعا را تأیید می کند که “شرکت ها برای پیشرفت در یک جهان همیشه در حال تغییر به سیستم های بی حد و مرز ، سازگار و اساساً انسانی نیاز دارند.” این مطالعه به شرکت ها توصیه می کند که دیگر برنامه های کاربردی ، زیرساخت ها و کارمندان خود را به عنوان نهادهای مستقل متوقف نکنند و آنها را بصورت مقطعی ببینند و آنها را به عنوان سیستم های بهم پیوسته که اصطلاحا صنعت 5.0 را به وجود می آورند در نظر بگیرند.

مشتری در هسته اصلی استراتژی قرار دارد. امروزه شخصی سازی نقش زیادی در مصرف دارد و تولید یکسان برای همه دیگر فروشی ندارد. محصولات باید برای تأمین نیازهای مشتری سازگار شوند ، فقط به این ترتیب شرکتها توجه آنها را جلب می کنند و وفاداری را تشویق می کنند. علاوه بر این ، ابزارهای مدرن مانند هوش مصنوعی و اتصال بین دستگاهی به شرکت ها امکان می دهد تا سفارشی سازی محصول را به صورت خودکار و حتی از راه دور انجام دهند. به این ترتیب ، تاسیسات زیر بنایی همچنان باقی مانده و سیستم های تولیدی عملاً کنترل می شوند.

تحول دیجیتال برای شرکت های صنعتی

فناوری نه تنها زندگی مردم را بهبود می بخشد ، بلکه کار را در بسیاری از بخش ها نیز آسان می کند. تحول دیجیتال به سازمان کمک می کند تا با خواسته های نوظهور مشتری همراه شود و بنابراین در آینده زنده بماند. این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا در یک فضای اقتصادی که در پاسخ به تحولات فناوری دائماً در حال تغییر است ، رقابت بهتری داشته باشند. مدیریت صحیح چرخش دیجیتال این فرصت را به شرکت ها می دهد تا به مزایای عملیاتی و تولیدی دسترسی پیدا کنند.

وضعیت پس از همه گیری که در آن زندگی می کنیم به سمت ذهنیت تب دیجیتال پیش می رود. شرکت هایی که موفق خواهند شد آنهایی هستند که تجربیات هوشمندانه و سفرهای مشتری را ایجاد می کنند که زندگی مردم را تسهیل و یا تکمیل می کند. شرکت هایی که شکست خواهند خورد ، کسانی خواهند بود که به دنبال بهره مندی از فناوری های جدید هوش مصنوعی نیستند و از داده ها برای پیش بینی روند تقاضا و تصمیم گیری برای بهبود نیروی کار بهره نمی گیرند.

10 مزیت تحول دیجیتال صنعتی

تحول دیجیتال در صنعت فرصتی را برای ترکیب شیوه ها و روش هایی فراهم می کند که منجر به ایجاد تکنیک ها ، مهارت ها و منابع درآمد جدید می شود. در اینجا برخی از مزایای اصلی آن ذکر شده است:

  • هزینه ها را در نتیجه صرفه جویی در وقت در فرآیندها کاهش می دهد.
  • با تسهیل تحرک و ارتباط از راه دور تولید را غیرمتمرکز می کند.
  • کارایی و بهره وری عملیاتی را بهبود می بخشد.
  • دریچه ای برای فرصت های شغلی جدید و جریان های درآمد باز می کند و ایجاد محصولات و خدمات جدید را امکان پذیر می کند.
  • سرعت پاسخ به تغییرات تقاضا در بازار را افزایش می دهد.
  • با افزایش کیفیت محصولات تولیدی یک مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد می کند.
  • فرهنگ نوآوری را پیش می برد و شرکت را برای پیش بینی هرگونه اختلال آماده می کند.
  • با تسهیل ارتباط بین بخش ها ، ادغام و همکاری داخلی را بهبود می بخشد.
  • با تعمیق تجزیه و تحلیل داده ها (داده های بزرگ) به تصمیم گیری قدرت می بخشد.
  • استعدادهای جدید را جذب می کند ، باعث تقویت شناخت سیستم ها و بیداری علاقه متخصصان می شود.

تحول دیجیتال ، دریچه ای به آینده

دیجیتالی سازی در حال ابداع وضعیت جدیدی برای کسب و کارها و به دست آوردن مزایای منحصر به فرد رقابتی است ، اما شرکت ها یی که همچنان که زمان تغییر مدل های فعلی کسب و کار خود را حفظ می کنند ، مانع خود می شوند. تحول دیجیتال در سالهای اخیر برای بسیاری از مدیران ارشد نوعی شعار بوده است. طبق یک تحقیق گارتنر ، 79٪ از استراتژیست های شرکت ها ادعا می کنند که برای ایجاد جریان های درآمد جدید ، تجارت خود را دیجیتالی می کنند. اما تاکنون تغییر کند بوده است و کمتر از نیمی از شرکت هایی که ادعا می کنند منتقل شده اند ،  ابتکارات دیجیتالی خود را به هسته اصلی استراتژی خود وارد می کنند.

ما در دنیایی دیجیتال ، جهانی و بیش از حد متصل زندگی می کنیم ، که مشخصه آن تغییر در سطح اجتماعی و فناوری است که در آن ظهور مداوم بازیکنان جدید در بازارها ، تحرک خارج از سایت و اتصال مداوم تأثیر زیادی دارد. امروزه ، تحول دیجیتال یک گزینه نیست. لازم است که از منطقه امن خود را خارج کنیم ،  کسب و کار خود را دوباره اختراع کنیم و در این جهان غرق در پیشرفت تکنولوژی رقابت کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *