نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:51 ق.ظ

مک لارن خودرو از ابرخودروی سبک ترکیبی Artura رونمایی می کند

McLaren

17 فوریه 2021 توسط تام لین

تخصص مک لارن در زمینه مهندسی فوق العاده سبک و فناوری در نسل بعدی ابرخودرو برقی متمرکز شده است.شرکت ابرخودروی لوکس مک لارن اتومبیل از مک لارن آرتورا ، ابرخودروی هیبریدی با عملکرد بالا و نسل بعدی خود رونمایی کرده است.

مک لارن آرتورا در یک جهش دیجیتالی دیدنی و جذاب از دفتر مرکزی جهانی خود با حضور راننده جدید مک لارن در فرمول 1 ، دانیل ریکیاردو ، برای جهانیان آشکار شد.آرتورا ی کاملاً جدید اولین ابرخودروی هیبریدی با عملکرد بالا در این شرکت است و دوره جدیدی را برای برق رسانی در سراسر محدوده کاری مک لارن آغاز می کند.

با وجود معماری جدید McLaren Carbon Lightweight (MCLA) ، Artura گواه تعهد مک لارن به مهندسی فوق سبک برای ارائه عملکرد برجسته و هیجان انگیز است در حالی که از یک پیشرانه هیبریدی کاملاً جدید بهره می برد و دارای یک موتور V6 کاملاً جدید است.

مایک فلویت ، مدیر ارشد اجرایی ، اتومبیل مک لارن ، گفت: “هر قطره از تجربه و تخصص مک لارن در Artura ریخته شده است. هیبرید کاملاً جدید و با عملکرد بالا ، تمام مزایای عملکرد رانندگی الکتریکی ، عملکرد ، جذابیت و برتری دینامیکی را که مک لارن در آن مشهور است ، ارائه می دهد.

“معرفی آرتورا یک لحظه مهم است – نه تنها برای مک لارن ، یا برای مشتریانی که از این ماشین در هر سطح احساسی و برای بازار سوپراسپرت لذت خواهند برد ، بلکه همچنین برای بخش های وسیع تر همانطور که ما نشان می دهیم مهندسی و برقی شدن بصورت سبک باید انجام شود.  دست در دست هم برای ارائه عملکرد چابک و درگیری راننده به عنوان بخشی از آینده . “

شکل آرتورا ، همانند مجسمه سازی انجام شده برای بهینه سازی عملکرد و مدیریت جریان هوا برای عملکرد آیرودینامیکی و خنک سازی ، توسط اصل طراحی مک لارن انجام می شود که “همه چیز به یک دلیل” است که در تمام اتومبیل وجود دارد.

ارگونومی با دقت مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه ، فرمان از سوئیچ های غیرضروری دور نگه داشته می شود و راننده قادر است بدون اینکه دستان خود را از غربیلک دور کند ، حالت های رانندگی را تنظیم کند و آنها را کاملاً به تجربه رانندگی متصل کند.

یک سیستم اطلاعات و سرگرمی و اتصال مک لارن کاملاً جدید از دو صفحه نمایش با کیفیت بالا بهره می برد. Artura همچنین دارای یک کلید وسیله نقلیه بلوتوثی با انرژی کم است که هنگام حرکت راننده به سمت خودرو را تشخیص می دهد و برای استقبال از سرنشینان نیرو می گیرد. این شامل روشنایی محیطی “پنهان تا قبل از روشن شدن” درها است که مانند چراغ راهنمایی برای سرنشینانی است که قصد رانندگی در شب را دارند.

پس از ورود به Artura ، راننده می تواند از بین چهار حالت Powertrain ، از جمله حالت E برای حداکثر 30 کیلومتر * رانندگی بدون آلایندگی و فقط الکتریکی را انتخاب کند.

حالت راحتی حداکثر برد و کارایی را دارد ، موتور احتراقی با استفاده از حالت توقف و راه اندازی طولانی مدت که به تدریج برای بیشتر سرعت و قدرت مورد نیاز است ، در زیر 40 کیلومتر در ساعت خاموش می شود.

با این حال ، در حالت های Sport و Track ، نیروی الکتریکی به طور فزاینده ای تهاجمی برای پاسخگویی و شتاب به کار می رود. گزینه های حالت هندلینگ استحکام دمپر و میزان مداخله الکترونیکی کنترل پایداری را متناسب با اولویت راننده و شرایط آب و هوایی و جاده تنظیم می کند.

قابلیت های پیشرانه و باتری

زیربنای Artura توسط فلسفه مهندسی فوق سبک مک لارن تجهیز می شود ، اکنون الکتریکی سازی مزایای بیشتری را حتی در پاسخگویی سریعتر دریچه گاز ، انتشار کمتر و در حالت EV خالص برای سفرهای بدون انتشار تا 30 کیلومتر فراهم می کند.

آرتورا به طراحان و مهندسان مک لارن فرصت نوآوری را ارائه داده است ، از جمله این موارد می توان به چگونگی حفظ قدرت مهندسی فوق العاده سبک مک لارن هنگام افزودن عناصر انتقال قدرت هیبریدی از جمله موتور E و بسته باتری اشاره کرد.

آرتورا با قابلیت پلاگین هیبریدی کامل (PHEV) طراحی شده است و تنها در مدت زمان 2.5 ساعت قابل شارژ 80 درصدی است.این باتری ها همچنین می توانند در هنگام رانندگی و متناسب با حالت رانندگی انتخاب شده ، نیروی شارژ مجدد را از موتور احتراقی جمع کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *