نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:31 ق.ظ

غولهای دیجیتال و رسالت کمک به تولید

تورستن ووست03 فوریه 2021

زنجیره های تأمین و عملیات تولید امروزه در عرصه جهانی ، بسیار کارآمد و با دقت تنظیم شده اند. در همان زمان ، رویداد  همه گیری کرونا به طرز دردناکی نشان داده است که آنها در مواقعی که با اختلالات غیرمنتظره ای روبرو می شوند نیز شکننده و فاقد شفافیت هستند. در این روزها وقفه های مختلف منجر به کمبود کالاهای اساسی شد ، از PPE و تلفن های هوشمند گرفته تا قطعات مهم صنعتی که برای روی مونتاژ نهایی اتومبیل ها و دستگاههای تهویه تأثیر می گذارد.

اتفاق نظر این است که ما به سرعت نیاز به بهبود انعطاف پذیری ، چابکی و دیدگاه در زنجیره های تأمین جهانی داریم که به جلو حرکت می کنند تا از مسائل مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

زنجیره های تأمین در آینده باید با استفاده از فن آوری های مختل کننده و فرآیندهای دوباره تصور شده ، خود را از نو اختراع کنند – بنابراین شبکه های دیجیتالی تأمین ایجاد می شود که قادر به انطباق سریع با انواع سناریوها هستند. یکی از توانایی های مهم ، استفاده از مجموعه متنوعی از سازمان ها با ایجاد زنجیره های ارزش کارآمد و موقت ، از جمله منابع تولید محلی است.

این چشم انداز با تمایل شدید به بازسازی عملیات تولید مشترک بسیاری از اقتصادهای برجسته جهان از جمله ایالات متحده ، ژاپن ، کره جنوبی و چندین کشور در اتحادیه اروپا همسو است. همه برنامه ها و / یا سیاست هایی را برای ارزیابی مجدد عملیات اساسی تولید با توجه به وقایع اخیر اعلام کرده اند و حتی برخی قصد دارند عملیات تولیدی منتخب را به منابع استراتژیک برسانند و مجدداً شکل دهند.

با این حال ، در این مرحله ، تعداد قابل توجهی از جابجایی بسیاری از عملیات تولید با ارزش و ضروری از چین ، به ویژه ، مشاهده نمی شود. با این وجود یک عامل اصلی جلوگیری از دوباره ذخیره کردن سریع  ، قابلیت های قابل توجه پیشرفته تولید ، منابع و زیرساخت های امکان پذیر موجود و در دسترس است. در مقابل ، ایالات متحده توانایی های پیشرفته تولید پیشرفته ای دارد ، اما موقعیت یابی و دسترسی به آنها اغلب دشوار است. پرداختن به این موانع حیاتی کلیدی برای ایجاد انگیزه و امکان بازپرداخت مجدد عملیات تولید ارزش افزوده و سایر مولفه های مهم شبکه های تأمین امروز است.

برای درک بهتر اینکه “چگونه” می توان از این موانع عبور کرد ، باید نگاهی به شرکت هایی بیندازیم که در امر حرکت در بحران ها برجسته شده اند. به طور دقیق تر ، شرکت های فناوری با DNA دیجیتال مانند آمازون و تسلا. تسلا موفق شد به سرعت عملیات خود را برای تولید دستگاه های تهویه با قطعات خودرو انجام دهد ، در حالی که آمازون به سرعت تصمیم گرفت تا از سیستم های دید پوشیدنی و مجهز به هوش مصنوعی استفاده کند تا ایمنی کارگران را افزایش دهد. هر دو شرکت دارای یک هسته دیجیتالی هستند که دید بهتری از منابع و قابلیت های تولیدی آنها فراهم می کند و به آنها امکان می دهد در برابر اختلال چابک و انعطاف پذیرتر باشند.

با جمع آوری این نمونه های موفقیت آمیز ، مشخص می شود که تنها یک مولفه حیاتی وجود ندارد که بتواند شکل گیری شبکه های دیجیتال چابک را امکان پذیر سازد و این امر باعث می شود فروش مجدد در مقیاس بزرگ از نظر اقتصادی و فنی امکان پذیر باشد: یک سیستم امنیت برای استفاده  موثر ، کارآمد و سایبری ،  روش شناسایی منابع و قابلیت های تولید. منابع و قابلیت های تولید شامل طراحی و ویژگی های قطعه ، ابزار و ماشین آلات ، قابلیت ها ، نیروی کار ماهر و غیره است.

در واقع ، ما به “Google برای تولید” نیاز داریم که به ما امکان می دهد ، به عنوان مثال ، طراحی قطعات پیچیده یا ظرفیت ماشینکاری CNC را جستجو کنیم. این به معنای کار با گوگل فی نفسه نیست ، بلکه بیشتر به معنای آنچه امروز بعنوان مخفف شده روش کار است ، مورد نظر است. روشی ساده و بسیار موثر برای یافتن و مصرف اطلاعات و دانش دیجیتالی – در اصل دسترسی ، قدرت و کاربرپسندی Google برای جستجوی وب مورد نظر است. بستری که به طور قابل توجهی از موانع و تلاش برای جستجوی قابلیت های تبلیغاتی منابع تولید می کاهد.

تولید یک دامنه گسترده و پیچیده است. بنابراین ، این مثال فقط یک نمونه کوچک از مجموعه متنوعی از مواردی است که باید به روشی قابل جستجو شرح داده شوند تا چنین موتور جستجوی تولیدی جامعی فعال شود. یک عارضه جانبی مثبت چنین پلتفرمی از سوی  “Google برای تولید” ، دموکراتیک کردن ساخت و طراحی است که با دسترسی به آن برای هر کسی با حداقل سواد فنی امکان پذیر است.

البته این امر ،کاری پیش پا افتاده نیست. این امر به اقدامات هماهنگ در چندین بعد نیاز دارد. چالش های فنی و مسیرهای ممکن برای غلبه بر آنها در بالا نشان داده شده است. با این حال ، این یک مشکل کاملا فنی نیست بلکه یک کار میان رشته ای است که شامل موضوعات مربوط به اعتماد ، نوآوری در مدل کسب و کار ، تقسیم ریسک ، مسئولیت و بسیاری موارد دیگر است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *