نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:33 ب.ظ

سایبان خورشیدی برای شارژ مجدد وسایل نقلیه و درآمد برای فروشگاههای زنجیره ای

10 فوریه 2021 توسط کلی کریستنسن ، دانشگاه فناوری میشیگان

در سراسر کشور ، والمارت می تواند معادل تولید 11.1 گیگاوات انرژی را ازطریق نصب سایبان خورشیدی را در پارکینگ ها ایجاد کند تا بیش از 346000 ایستگاه شارژ EV با برق خورشیدی برای مشتریان خود فراهم کند.

تعداد افرادی که وسایل نقلیه الکتریکی دارند در حال افزایش است ، اما آنها با یک معما روبرو هستند: برخلاف کسانی که اتومبیل های بنزینی سوز دارند ، صاحبان EV نمی توانند  بسهولت سوخت فسیلی ایستگاه شارژ پیدا کنند به ویژه در مناطق روستایی ، ایستگاه های شارژ می توانند بسیار اندک باشند.

جوشوا پیرس ، استاد علوم و مهندسی مواد و رئیس مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه فنی میشیگان ، و  ریچارد ویت ، امیدواراند که این وضعیت را تغییر دهد.

پیرس و همکار وی ، دانشجوی کارشناسی ارشد سواراج سانجی دشموک ، در مدلی که در مقاله ای در مجله انرژی های تجدیدپذیر شرح داده شد ، به پتانسیل استفاده نشده سایبان های فتوولتائیک خورشیدی پارکینگ فروشگاههای خرده فروشی توجه داشته باشند.

این مطالعه مزایای مربوط به انرژی تولید ایستگاه های شارژ EV را که با سایبان های فتوولتائیک خورشیدی (PV) ساخته شده اند و در پارکینگ خرده فروشان بزرگ مانند Walmart ایجاد شده اند ، بررسی می کند.

مطالعه موردی نشان می دهد که چنین سایبان هایی می توانند پتانسیل 3.1 مگاوات در هر مرکز بزرگ والمارت را در ایالات متحده ایجاد کنند و برق خورشیدی را برای تقریباً 100 ایستگاه شارژ EV فراهم کنند. در سراسر کشور ، والمارت می تواند 11.1 گیگاوات سایبان خورشیدی را در پارکینگ ها مستقر کند تا بیش از 346000 ایستگاه شارژ EV با برق خورشیدی برای مشتریان خود فراهم کند. چنین ایستگاههای سایبان خورشیدی نیازهای 90٪ مردم آمریکا را که در 15 مایلی Walmart زندگی می کنند – پوشش می دهد.

این مدل می تواند توسط هر فروشگاه پذیرفته شود زیرا آنها دارای مزیت رقابتی ایستگاه های شارژ مستقل EV هستند. برق خورشیدی برای شارژ EV می تواند سودآور باشد و چالش های شارژ جامعه را برطرف کند. نتایج نشان می دهد صاحبان فروشگاه ها می توانند با ارائه شارژ PV-EV رایگان برای مشتریان خود با چهار مزیت اصلی ، انتخاب و سود فروشگاه را افزایش دهند:

  • افزایش راحتی مشتری برای استفاده از سایه بان .
  • مسیری برای مصرف گرایی سبز.
  • مشوق خریدهای ترجیحی برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی پلاگین هیبریدی و خودروهای برقی.
  • افزایش زمان خرید و پول خرج شده در فروشگاه همراه با  شارژ بیشتر امکان پذیرمی شود.

پیرس گفت: “نیروگاه برق اتومبیل تسلا اکنون با ارزش ترین شرکت اتومبیل سازی در جهان است و غول تولید کننده اتومبیل باتجربه تر GM اعلام کرده است که خودروهای گازی و دیزلی تا سال ۲۰۳۵ منقرض می شوند. واضح است که رشد EV به سرعت ادامه خواهد یافت.” . “خرده فروشان فرصتی برای استفاده از دارایی های متوقف شده در پارکینگ های خود برای سود حاصل از انتخاب فروشگاه های ترجیحی توسط ناوگان رو به رشد صاحبان EV دارند. “

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *