نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:13 ق.ظ

طراحی کفش جدید نایک برای افراد با درد مفصلی ، معلول و باردار

اندی کوربلی -4 فوریه 2021

هر چند  یک بار نایک انقلابی در کفش ایجاد کرده است ، آخرین کفش طراحی شده ی آنها گزینه ای است که برای ورزشکاران نخبه طراحی نشده است ، بلکه برای پاسخگویی به نیاز خاصی است که تا حد زیادی  تا کنون رفع نشده است.

این کفش که Flyease Go نامیده می شود ، اولین کفشی است که کاملاً بدون دست و فقط از طریق حرکت طبیعی پا های شما را می پوشاند  ، کمی شبیه  کفشی که تونی استارک همراه لباس مرد آهنی به تن می کند.

یک طراح برتر نایک برای زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری ، بیماران دارای  آرتروز یا کسانی که مقداری یا تمامی امکان استفاده از بازوهای خود را از دست داده اند – مانند بیماران سکته مغزی یا کهنه سربازان ارتش – کفشی انقلابی و عالی است.

طوبی هاتفیلد ، طراح نایک در مقاله ای ، این داستان را بازگو کرد که چگونه در سال 2008 ، بزرگترین شرکت کفش و لباس ورزشی جهان خبر ناخوشایندی را دریافت کرد که اولین کارمند آنها دچار سکته مغزی شده و دیگر نمی تواند از یکی از بازوهای خود استفاده کند .

هتفیلد مسئولیت طراحی یک کفش مخصوص برای حفظ یکی از با ارزش ترین کارکنان خود را به عهده گرفت که با یک کفش شامل زیپ و ولکرو روبرو شد.

اکنون پیدایش این ایده منجر به ایجاد Flyease Go ، “کفش سبک زندگی عملکرد روزمره ” ​​شده است که کاملاً بدون دست قابل استفاده است و امسال با قیمت 120 دلار با آهستگی عرضه می شود.

این کفش بصورت تقسیم شده در دو نیمه مهار شده توسط یک نوار کششی نئوپرن ، اما با یک لولای محدود ، دو مرحله ای در وسط قسمت زیره ، است و قسمتی به شکل دمپایی تا زاویه 30 درجه با باز شدن لولا می باشد .پاشنه ، اما در جهت مخالف آن خم می شود ، و هنگامی که پا به جلو مانند لوفر قرار می گیرد ، با یک حرکت فشار ساده لولا را می بندد ، نوار نئوپرن را دوباره حرکت می دهد و دو نیمه را به هم می چسباند و دور پاهای خود را محکم می کشد.

پاشنه پشتی کفش دارای یک پوسته پلاستیکی سخت است که در یک برآمدگی کوچک به نام “پاشنه کیک استند” خاتمه می یابد ، مکانیزم بدون دست برای باز کردن لولا است و بر اساس حرکتی است که همه ما هنگام پوشیدن کفش ورزشی انجام می دهیم  واحساس نمی کنیم بندها را باز کنیم.وقتی پشت پاشنه را با یک پا فشار می دهید تا پا را از کفش بیرون بیاورید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *