نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:24 ق.ظ

پروژه کسب و کارانرژی مبتنی بر بلاکچین در آلمان راه اندازی شد

Wind energy, Chemnitz, Germany

توسط استیون گیسلام2 فوریه 2021

پروژه ای با یارانه دولتی که به دنبال روش هایی برای استفاده از فناوری بلاکچین در انطباق با کسب و کار انرژی در حوزه در حال رشد تولید غیرمتمرکز انرژی های تجدیدپذیر است ، به عنوان بخشی از انتقال انرژی کشور آلمان راه اندازی شده است.

شرکای این پروژه سه ساله به نام BEST   به معنای ساختارهای مدیریت و طراحی انرژی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین ، یک سیستم مناقصه در بازار برق (SMBS) را توسعه می دهند که امکان تعادل خودکار انرژی اضافی و گلوگاه های شبکه را فراهم می کند.

SMBS بصورت مجازی و در محیط آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار می گیرد. سپس شش ماه دیگر تحت شرایط واقعی در منطقه تحت پوشش منبع تغذیه محلی e-regio ، در غرب شهر بن ، تحت آزمایش قرار خواهد گرفت.

کفتنی است که این پروژه همچنین به عنوان یک نرم افزار منبع باز توسعه داده خواهد شد ، بنابراین هر کسی می تواند آن را مرور یا تولید کند.

هدف اصلی BEST روشن کردن سازوکارهای مناقصه ای است که باید برای SMBS استفاده شود و همچنین تعیین نقشی که شبکه های محلی باید ایفا کنند و نیز چارچوب قانونی مورد نیاز چنین سیستمی می باشد.

نورمن پینیاک ، مدیر پروژه BEST ، گفت:  فناوری بلاکچین برای انتقال انرژی جالب است زیرا امکان تجارت مستقیم برق بین سیستم های تولید و مصرف را فراهم می کند.” “کل سیستم انرژی از این معاملات نظیر به نظیر سود می برند زیرا می تواند بسیار انعطاف پذیرتر نسبت به نوسانات واکنش نشان دهد.”

وی افزود: این کسب و کارو این روش باید با انتقال انرژی سازگار باشد.

یک بازار انرژی آزاد باعث ایجاد انگیزه در سرمایه گذاری در تولید و ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر جدید و همچنین ایجاد فرصت هایی برای سایت های تجدیدپذیر قدیمی می شود که تحت عنوان قانون انرژی های تجدیدپذیر کشور پرداخت یارانه به آنها را متوقف کرده اند.

داشتن یک ساختار محلی تجارت برق که برای همه باز باشد ، احتمالاً انگیزه ای برای مصرف کنندگان برای خرید انرژی های تجدید پذیر محلی و ادغام بارهای خود در این سیستم تجاری خواهد بود. پینیاک گفت ، این امر به ویژه در مواقعی که برق کمتری به شبکه وارد می شود بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر چندین پروژه بلاکچین در آلمان در حال انجام است ، مانند پروژه RegHee برای تجارت قدرت منطقه ای مبتنی بر بلاکچین که توسط تعدادی از ارائه دهندگان خدمات در بایرن انجام می شود ، پروژه تجارت محلی انرژی Pebbles از شرکت های زیمنس و بایرن AUEW و FlexHub انجام می شود. ثبت داده انعطاف پذیری غیرمتمرکز که توسط مرکز تحقیقاتی Fraunhofer ساخته شده است ، جایی که آزمایش مناسب بودن بلاکچین نیز انجام می شود.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *