نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:22 ب.ظ

برون سپاری فناوری اطلاعات در جنوب شرقی آسیا تغییر می کند.

 توسط ظفر انجمن28 ژانویه 2021

در شرایطی که همه گیری ، انعطاف پذیری و تحول دیجیتال را بیش از پیش مهم کرده است ، رقابت بیشتری بین ارائه دهندگان محلی و رایانش ابری وجود دارد. برای مدت زمان طولانی ، شرکتهای فناوری اطلاعات چین و هند بازیگران غالب در بازار برون سپاری فناوری اطلاعات بوده اند. با این حال ، در سال های اخیر ، کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند مالزی ، اندونزی و ویتنام نیز حضور خود را در این زمینه نشان داده اند.

طبق تخمین های IDC ، بازار خدمات مدیریت شده گسترده تر برای جنوب شرقی آسیا 5.2 میلیارد دلار در سال 2020 ارزیابی شده است. برون سپاری فناوری اطلاعات یک بازی در مقیاس است. قراردادهای برون سپاری فناوری اطلاعات ماهیتی بلند مدت دارند و مقیاس قراردادها حاکی از موانعی در ورود به طور کسب و کارهای سنتی بالاتر از سایر بازارهای خدمات فناوری اطلاعات است. این امر به متصدیان شرکت (به طور معمول شرکت های خدمات فناوری اطلاعات جهانی) کمک کرده است تا قدرت خود را در بازار ادغام کرده و تجارت خود را توسعه دهند ، به ویژه آنهایی که مکان های مختلفی در جنوب شرقی آسیا دارند.

اما IDC خاطرنشان می کند که پویایی اکوسیستم ارائه دهنده برون سپاری فناوری اطلاعات از چهار طریق در حال تغییر است:

  • ارائه دهندگان خدمات محلی در حال گسترش هستند. ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات داخلی مانند FPT در ویتنام ، PT Anabatic در اندونزی و Heitech در مالزی در حال گسترش حضور خود در جنوب شرقی آسیا و فراتر از آن هستند.
  • ارائه دهندگان خدمات داخلی از سایر مناطق آسیا در حال گسترش به جنوب شرقی آسیا هستند. به عنوان مثال می توان از راه حل های PCCW از هنگ کنگ و LG CNS و Samsung SDS از کره جنوبی نام برد.
  • ارائه دهندگان خدمات جهانی حضور خود را در منطقه افزایش می دهند. به عنوان مثال ، Logicalis iZeno مستقر در سنگاپور را برای گسترش ارائه دیجیتال خود خریداری کرده است و شرکت های رایانش ابر ژاپنی در حال انتقال به بازار جنوب شرقی آسیا هستند.
  • ارائه دهندگان خدمات Telco به عنوان بخشی از فشار مدیریت خدمات گسترده تر ، در حال افزایش قابلیت های مربوط به ابر هستند. به عنوان مثال می توان به TM One در مالزی و Globe Telecom در فیلیپین اشاره کرد.

لینگ از شرکت بررسی کننده گفت ، با پیشروی ، رقابت در برون سپاری فناوری اطلاعات افزایش می یابد. وی گفت: “برای تصمیم گیرنده ها در خصوص فناوری اطلاعات ، این فرصتی برای كشف توانایی هایی است كه می تواند از اهداف انعطاف پذیری دیجیتال پشتیبانی كند.”

اگرچه بازار براساس پیش بینی IDC به تدریج در سال 2021 برگشت خواهد کرد ، اما سقوط 2020 نشان می دهد که همه گیری به بودجه های مربوط به فناوری اطلاعات چگونه رسیده است.

کریشنا بایدیا ، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مشاوره فراست و سالیوان ، گفت: “این بیماری همه گیر سازمان ها را مجبور کرد تا نگاهی عمیق به اقدامات فعلی خود در زمینه برون سپاری بیندازند.” به عنوان مثال ، برخی از سازمان ها ارزیابی کردند که آیا  تعداد ارائه دهندگان خدمات برون سپاری بیش از حد دارند یا تعداد آنها بسیار کم است. –

لینگ گفت: “در حالی که تغییر جهت استفاده از سرویس های مرتبط با ابر به عنوان بخشی از استراتژی اصلی برون سپاری فناوری اطلاعات برای مدتی فعال بوده است ، IDC همه گیری را به عنوان كاتالیزوری می بیند كه این روند را تسریع كرده است.

در برنامه ریزی های خود برای بعد از همه گیری ، سازمان ها در حال بازنگری در هزینه های فناوری اطلاعات خود به عنوان بخشی از موضوع بهینه سازی هزینه های گسترده تر هستند. Frost & Sullivan’s Baidya گفت: “این طوفانی عالی برای سازمانها است تا بتوانند از كمك های خارجی خود برای دستیابی به صرفه جویی فوری در هزینه استفاده كنند.” اما او استدلال کرد که ، برای سازمانهایی که به دنبال خدمات فناوری اطلاعات هستند ، کیفیت مهمتر از کمیت است و بنابراین آنها اولویت را بر قیمت قرار می دهند.

همه گیری محدودیت های فیزیکی در عملیات ایجاد کرد ، که باعث افزایش استفاده از اتوماسیون و ابزارهای مدیریت از راه دور برای اطمینان از تداوم تجارت می شود. بنابراین ، انعطاف پذیری بیشتر یک نقطه اصلی مذاکره برای شرکت های دارای قرارداد برون سپاری فناوری اطلاعات به دلیل تمدید خواهد بود. لینگ  می گوید: “این امر می تواند مذاکرات را در مورد توانایی انطباق با دامنه خدمات ، دستیابی به گزینه های پرداخت متغیرتر ، تنظیم طول و از جمله گزینه ها ایجاد کند.” “در دراز مدت ، IDC انتظار دارد که جایگزینی عمیق تری از اتوماسیون پیشرفته به عنوان بخشی از مشارکت برون سپاری داشته باشد. این مهم خواهد بود زیرا تلفیق توانایی های شناختی باعث پیشرفت کارایی در فناوری اطلاعات و فعالیت های تجاری خواهد شد. “

سرانجام ، همه گیری ممکن است به زودی پایان نیابد و برخی از کشورهای منطقه می توانند شاهد موج های دیگری از شیوع باشند. بنابراین ، ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات باید برنامه ریزی استراتژیکی فراتر از اجرای روزمره عملیات IT مشتری داشته باشند. لینگ گفت: “تقاطع انعطاف پذیری ، چابکی و تحرک در ارائه پیشنهادات مربوطه کلیدی خواهد بود.”

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *