نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:31 ق.ظ

فناوری تصویربرداری از سطح زیرین برای شناسایی پاسپورت جعلی

Sub-surface imaging technology can expose counterfeit travel documents

2 فوریه 2021  توسط اولیویا میلر ، دانشگاه کنت

تحقیقات جدید دانشکده علوم فیزیکی نشان داده است که از فناوری تصویربرداری توموگرافی انسجام نوری (OCT) می توان برای تشخیص بین اسناد سفر قانونی و تقلبی استفاده کرد.تصویربرداری OCT به طور گسترده ای در زمینه های پزشکی و زیست پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است ، به عنوان زمینه چشم پزشکی بالینی شناخته می شود و این تحقیق که در Science & Justice منتشر شده است ، اکنون قابلیت های آن را برای استفاده از تشخیص جعلی بودن اسناد شناسایی کرده است.

این یک مطالعه مشترک بین گروه اپتیک کاربردی PDRA دکتر مانوئل مارکز و پروفسور آدریان پودولئانو و گروه پزشکی قانونی OBE در دانشکده علوم فیزیکی بود ه است.  در حالی که در کنار شرکت فن آوری ، پزشکی قانونی Foster + Freeman (دکتر روبرتو کینگ) کار می کرد.  این کار نشان می دهد که OCT می تواند تجزیه و تحلیل زیر سطح کمی ، غیر مخرب ، با وضوح بالا از سند شناسایی چند لایه ، با توان تصویربرداری بالا و حجم چگالی بالا را انجام دهد. زمان تشخیص این اسناد تقلبی به طور معمول کمتر از 10 ثانیه است.

محققان ویژگی های امنیتی موجود در نمونه گذرنامه و کارت های شناسایی ملی را ارزیابی کرده اند. فناوری OCT ساختارهای شفاف اسناد را ، بصورت غیر مخرب امکان ویژگی های امنیتی جاسازی شده را فراهم می کند.

رابرت گرین ، گفت: “هرچه جعل اسناد زیادتر می شود ، پیچیدگی کشف جعل نیز کاهش می یابد. اگرچه اسناد فعلی ایمن تر از اسناد قبلی است ، اما آخرین نسل اسناد هویتی که با استفاده از لایه های پلی کربنات تولید می شوند ، همچنان در معرض جعل هستند. کلاهبرداران تمایل به استفاده از تاکتیک هایی تولید اسناد و تصاویر هولوگرام با استفاده از فناوری پیشرفته رایانه ای قبل از لمینیت مجدد دارند. هر یک از این تاکتیک ها بر ساختار داخلی یک سند تأثیر می گذارد ، اهمیت خصوصیات زیر سطح آن و مزیتی که OCT می تواند برای شناسایی چنین مواردی ارائه دهد ، نشان داده می شود.

دکتر کینگ گفت: “ما اعتقاد داریم که کاربرد OCT می تواند توسط بسیاری از ذینفعان در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد ، به ویژه دانشمندان پزشکی قانونی که برای تأیید اعتبار اسناد جعلی با یک روش غیر مخرب کنترل کیفیت تلاش می کنند. ممکن است برای تحقیقات جنایی مفید باشد و همچنین از تخریب غیرضروری اسناد قانونی که ممکن است قبلاً به عنوان مظنون به جعلی بودن شناخته شده باشند جلوگیری کند. “

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *