نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:11 ق.ظ

سیستم مکانیکی مبتکرانه چرخش بیماران را در بستر آسان می کند

2 فوریه 2021 توسط سسیلیا کارون

برای چرخاندن یک بیمار لوله گذاری شده روی تخت بیمارستان حدود پنج یا شش نفر لازم است و زمانی زیاد طول می کشد. برای بیمارانی که در کما مصنوعی هستند ، این روش حداقل دو بار در روز انجام می شود تا بتواند تنفس بیماران را بهبود بخشد و از ایجاد زخم بستر در خواب جلوگیری کند. و اکنون که واحد های مراقبت های ویژه در اثر همه گیری در حال پر شدن هستند ، این مشکل بدتر می شود. تیمی متشکل از دستیاران علمی و یک دانشجو ، به سرپرستی پروفسور چارلز باور در آزمایشگاه EPFL در نوشاتل ، یک سیستم ساده ایجاد کرده اند که به سه نفر امکان می دهد با کمترین تلاش بیمار را بچرخانند . این آزمایش توسط پزشکان و پرستاران در بیمارستان شبیه سازی شده کلینیک La Source در لوزان و واحد مراقبت های ویژه بیمارستان دانشگاه ژنو (HUG) انجام شد و همه افراد درگیر با دستگاه جدید مشتاق آن بودند. این وسیله اکنون ثبت اختراع شده است و اکنون برای تولید در مقیاس بزرگ آماده است.

اعضای کارکنان در حال حاضر با قرار دادن یک ملافه تمیز روی بیمار ، بیماران را برمی گردانند تا همزمان بتوان ملافه ها را تغییر داد ، سپس با استفاده از استحکام بازوها بیمار را به آرامی می غلتانند. با استفاده از سیستم Instant-Lab ، ورق های بالا و پایین اطراف بیمار در چهار مکان – توسط هر شانه و هر زانو – با استفاده از نوعی گیره فلزی به هم متصل می شوند. در این گیره ها ، دو لایه پارچه به دور میله ای ریز که درون حفره ای قرار می گیرد ، تابیده می شوند تا لایه ها را محکم کنند. نتیجه این است که بیمار بین دو لایه محکم نگه داشته می شود. گیره های فلزی همچنین دارای سوراخ هایی برای اتصال کابل ها هستند. کابلها به سوراخهای یک طرف بدن بیمار وارد می شوند و به بالابر بیمار متصل می شوند – دستگاهی که معمولاً در بیمارستان ها برای انتقال بیماران استفاده می شود. بالابر بیمار به آرامی ملحفه ها را بالا می برد ، بنابراین بیمار در یک حالت جانبی قرار می گیرد. سپس بیمار بسته به اینکه در ابتدا در وضعیت پهلو یا خوابیده قرار داشته باشند ، به آرامی روی پشت یا شکم قرار می گیرد. در طی این روش تلاش بسیار کمی از کارکنان بیمارستان مورد نیاز است.

روش موجود برای جابجایی بیماران می تواند مشکل باشد ، بنابراین تیم هایی از کارکنان تمایل دارند که تا آنجا که ممکن است با هم کار کنند تا آنها یاد بگیرند که هماهنگ هماهنگ شوند و خطرات را به حداقل برسانند. این روش همچنین منجر به لیفتینگ قابل توجهی می شود که اغلب می تواند منجر به خستگی ، درد عضلانی و آسیب دیدگی در بین کارکنان شود. اما با استفاده از سیستم Instant-Lab ، فقط به سه پرستار یا دستیار پرستار نیاز است و آنها مجبور نیستند وزن کامل بیمار را بالا ببرند. Dominique Truchot-Cardot ، پزشکی که ریاست SILAB ، واحد نوآوری در بیمارستان شبیه سازی شده La Source را بر عهده دارد ، می گوید: “این سیستم بسیار لطیف است و به مراقبان اجازه می دهد تا كاملاً روی انجام روش صحیح چرخش متمركز شوند.” دو نفر از پرسنل گیره های فلزی را تهیه می کنند و از قرارگیری صحیح بیمار ، لوله های آنها و هر کابل پزشکی دیگر مطمئن می شوند. نفر سوم لیفت بیمار را به صورت دستی یا الکترونیکی انجام می دهد تا بیمار به تدریج تحویل داده شود.

این پروژه تحقیقاتی در کنار فعالیتهای منظم Instant-Lab در ماه اکتبر آغاز شد. هدف آن ایجاد سریع یک سیستم کاملاً عملیاتی ، در میان همه گیری بود. پنج نفر در تیم پروژه به رهبری Baur ، بسیار سخت کار کردند – عمدتا در اوقات فراغت – برای تنظیم دقیق دستگاه خود ، این برنامه متناسب با رویه های موجود بیمارستان و بدون نیاز به آموزش خاصی طراحی شده است. در طی آزمایشات اولیه ماه دسامبر بر روی آدمک ها در بیمارستان شبیه سازی شده La Source ، پزشکان و پرستاران توافق کردند که استفاده از این سیستم آسان است و در بیمارستان ها بسیار مفید خواهد بود. این تیم در تستهایی که اخیراً در HUG انجام شده است ، همین بازخورد را دریافت کردند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *