نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:19 ق.ظ

روند های تقویت کننده استراتژی های کار ترکیبی

توسط کلینت بولتون22 دسامبر 2020

در سال 2021 ، رهبران فناوری اطلاعات دفاتر سازمانی را به ابزارهای ردیابی هتلینگ و قرارداد مجهز کرده و همزمان با گسترش امنیت سایبری خود ، فرآیندهای تجاری بیشتری را به صورت خودکار انجام می دهند.

اگر چه وقایع سال  2020 به رهبران فنآوری چیزی آموخت ، ویروس کرونا خسارات قابل توجهی را به تجارت در سراسر جهان وارد کرد. اما  مدیران ارشد عملیاتیCIO ها هنوز وظایف خود را باید انجام دهند ، آنها استراتژی های دیجیتال را ارائه می دهند که تجارب عالی کارمندان و مشتری را فراهم می کند.

روندهایی که در نیمه دوم سال 2020 افزایش یافته است – از جمله مهاجرت به نرم افزارهای ابری ، راه حل های مجازی و اتوماسیون ، که توسط تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری کارآیی این راه حل ها تکمیل شده است – در سال 2021 شتاب بیشتری خواهند گرفت . اهمیت پرورش یک کار ترکیبی با کیفیت با ورود کارکنان به سال دوم همه گیری ، نمی توان مدل پشتیبانی از تجارب برتر کارمندان را کم ارزش دانست.

Forrester Research در پیش بینی های خود در سال 2021 نوشت: “فرهنگ کار و تجربه کارمندان ، خواه ناخواه برای همیشه تغییر کرده است ، و باعث می شود آن دسته از CIO ها که می توانند تجارب جدید را به طور یکپارچه فعال کنند چراغ استعدادیابی باشد.” “در شرکتهایی که تجربیات عالی ارائه نمی دهند ، کارمندان راه می روند یا بدتر از آن ، کار می کنند و لی عملکرد کمتری دارند.”

در این وضعیت رهبران شرکت ها از مهمترین روندهایی که بر استراتژی های دیجیتالی آنها در سال 2021 تأثیر می گذارد ، استفاده می کنند.

نگاه جدید به محل کار و استخدام

Jo Deal ، مدیر ارشد منابع انسانی LogMeIn می گوید ، دفاتر شرکت ها بعنوان مرکز شبکه های اجتماعی فیزیکی دوباره تصویر می شوند.

افرادی که از ماه مارس از راه دور کار کرده اند انتظار دارند که کمتر در دفتر کار خود بمانند ، ساعات انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و ساعات کمتری را به جابجایی اختصاص دهند ، همه اینها بر میزان فضای اداری فیزیکی شرکت ها تأثیر می گذارد. به جای رفت و آمد پنج روز در هفته ، کارکنان ممکن است به مدت نیم روز یا فقط یک روز در هفته برای جلسات ، همکاری و ارتباطات در آنجا حضور داشته باشند. شرکت ها دفاتر ماهواره ای بیشتری را در چندین منطقه جغرافیایی ادغام می کنند و باعث کاهش رد پای ستاد مرکزی در موضوعات پرهزینه می شوند.

Deal می گوید ، سازمان های مترقی از فرصت کار ترکیبی برای استفاده از یک استعداد متنوع بهره خواهند برد ، و در مورد اینکه کجا برای نقش های جدید استخدام می کنند و استعدادهای برتر را حفظ می کنند ، آزادانه فکر می کنند. برای مقابله با این چالش ، شرکت ها “رئیس ریموت” را استخدام می کنند که جبران خسارت ، مزایا ، مالیات ، قوانین کار از راه دور و تجربه کارمندان را هماهنگ می کند. یا همانطور که LogMeIn انجام داده است ، آنها یک کمیته کار از راه دور متشکل از مدیران عامل ، CFOS ، CHRO و سایر رهبران ایجاد می کنند. دیل اضافه می کند: “انجام این کار واقعاً پیچیده است.”

 تحول دیجیتال به مدل کار ترکیبی دامن می زند

مسئولیت CIO تهیه فناوری است که می تواند از مدلهای کار ترکیبی پشتیبانی کند ، که به معنای نصب ابزار SaaS برای کنفرانس ویدیویی ، به اشتراک گذاری فایل و وایت برد دیجیتال ، همراه با راه حل های افزوده و واقعیت مجازی (AR / VR) است که جلسات کارمندان ، ویترین های مشتری و سایر همکاریهای مهم را تأمین می کند.

Nutanix CIO وندی فایفر ، که چندین راه حل از این دست را ارزیابی می کند ، می گوید CIO ها همچنین باید در برنامه های “هتلینگ” اداری سرمایه گذاری کنند که کارکنان از راه دور و بازدیدکنندگان را قادر می سازند تا فضای میز را به همراه ابزار ردیابی تماس COVID-19 محافظت کنند. فایفر ، كه در حال ارزیابی چنین ابزاری است ، می گوید: این تمرین اخیر سازمان ها را با یافتن راه حل هایی كه برای رعایت مقررات حریم خصوصی تلاش می كنند   ، سنگین می كند.

در سال 2020 ، CIOs بسیاری از این راه حل ها را به عنوان محصولات جدیدی که در دستور کار خود قرار داده بودند ، تغییر داد. از رهبران IT انتظار می رود که با ادغام مجدد روش کار در سال 2021 ، ایجاد یکپارچه سازی این ابزارها در کل شرکت و ایجاد کارایی های عملیاتی جدید را ادامه دهند .

اریک جانسون ، CIO SurveyMonkey ، می گوید: بازار داغ  ۲۷ میلیارذ ذلاری برای فناوری همکاری ، که پیشنهاد Salesforce.com  برای Slack نشان می دهد ، به این معنی است که CIO نگران هستند که این برای نمونه کارها فناوری اطلاعات آنها چیست. به عنوان مثال ، اگر M&A نوآوری نرم افزاری را که مجوز می دهد آن را متوقف کند ، چه می شود؟

جانسون می گوید ، CIO ها باید مراقب باشند “بیش از حد تخم مرغ را در یک سبد قرار ندهند.” “دنیای همکاری خیلی سریع تغییر خواهد کرد.”

اعتماد به نفس در امنیت سایبری

همه ابزارها و اتصالات از راه دور به معضل بعدی امنیت کلان اضافه می شوند.

شبکه شرکتی برای محافظت در برابر هکرهای با استعداد دولت های ملی یا فردی به اندازه کافی ایمن بود ، اما با گسترش ترافیک داده ها در خارج از فایروال به مکان های از راه دور ، CIO ها از مدل های امنیتی “اعتماد صفر” استقبال کرده اند و ظاهراً همه دستگاه های متصل را ایمن می کنند  . جانسون می گوید : دسک تاپ ، لپ تاپ ، رایانه لوحی ، روتر و تلفن – به عنوان یک تهدید بالقوه بشمار میروند و این اختلاف مقیاس است. جایی که شبکه زمانی فضای محدودی داشت ، اکنون بسیار پویاتر و مستعد بهره برداری از خطاهای انسانی تا حملات تهاجمی است.

جانسون می گوید: ” اگر این شبکه از خانه آنها به اینترنت شخص دیگری تبدیل شده است.” “این موضوع چالش برانگیزتر می شود.” وی اضافه می کند که CIO ها باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان می توانند بازده داشته باشند و نگرانی های امنیتی را متعادل کنند. راه حل های ورود به سیستم و فناوری های مدیریت وضعیت دستگاه ، همراه با تعدادی از یادگیری ماشینی (ML) و ابزارهای امنیت سایبری با استفاده از هوش مصنوعی همچنان سلاح های مهم در زرادخانه های CIO هستند.

اما هیچ محافظتی کامل نیست: ما شاهد نقض اخیر FireEye هستیم که دلیل اصلی آن محافظت از شرکت ها و شکار افراد بد است.

اتوماسیون هوشمند

درسال 2020 ، بیشتر CIO ها تعداد زیادی ML ، هوش مصنوعی (AI) ، اتوماسیون فرآیند رباتیک ، استخراج فرآیند و فناوری های کم کد را برای اتوماسیون فرایندهای تجاری خریداری یا خودشان ساخته اند.

ریچ گیلبرت ، مدیر ارشد دیجیتال و اطلاعات Aflac ، این را می داند زیرا وی یکی از آنها بود ، او یک وسیله گول زدن ابزار برای حمل همه چیز از حمل و نقل و ثبت نام گرفته تا خدمات مراقبت های بعدی که شرکت بیمه ارائه می دهد ، در کار آورده است.

اما در سال 2021 و بعد از آن ، شرکت ها با شجاعت سعی در متحد کردن این فناوری ها و ایجاد یک ساختار هوشمند دارند که فرآیندهای کار را به طور خودکار کنترل می کند. گیلبرت می گوید: “در گذشته ، این ابزارها مستقل بودند ، اما اکنون آنها تبدیل به جریان اصلی شده اند و خواهیم دید که آنها در مقیاس با هم اعمال می شوند.” “این همگرایی این فناوری ها است که می تواند تغییری ایجاد کند.”

طبق تحقیقات جدید Deloitte ، هفتاد و سه درصد از 320 نفر از مدیران شرکت کننده در این تحقیق گفتند که سازمان هایشان در مسیر اتوماسیون هوشمند گام برداشته اند که 58 درصد افزایش نسبت به گزارش شده در سال 2019 است.

محققان نوشتند: “با توجه به کار گسترده از راه دور و پیکربندی لازم برای ایمن سازی محل کار ، افزایش اتوماسیون در بین نیروهای کار تقریباً مشخص است.”

گیلبرت می گوید: “COVID-19 همچنان در سال 2021 اخلال گر خواهد بود.” “CIO هایی که در امور دیجیتال دو برابر شده و ارزش آنها را تسریع می کنند و به بازآفرینی شرکت های خود کمک می کنند ، سرمایه سیاسی خود را حفظ می کنند.”

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *