نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:34 ب.ظ

ایتالیا از اولین زیستگاه چاپ سه بعدی جهان رونمایی کرد

TECLA 1.png

توسط اش جونز20 ژانویه 2021

شرکت تولیدکننده مواد افزودنی ایتالیایی WASP از اولین ساختار چاپ سه بعدی در جهان رونمایی کرده است که یک مدل مدور از مسکن است که به طور کامل با مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت از خاک محلی ساخته شده است .

با نام رمز “TECLA” ، این اولین ساخت چاپ سه بعدی در نوع خود و بر اساس مواد طبیعی است و با استفاده از چند چاپگر سه بعدی همزمان تولید شده است.

WASP امیدوار است این پروژه نشان دهد كه چاپ سه بعدی می تواند در بخش ساخت و ساز به روشی انقلابی و ابتكاری اعمال شود و در عین حال استفاده از انرژی و منابع انسانی را به حداقل برساند.

این شرکت فرآیند را به عنوان “یک چالش واقعی” توصیف کرد زیرا آنها سعی کردند عملکرد مواد را به حداکثر برسانند اما در عین حال مهم ترین پروژه آنها بود.طراحی گنبد مضاعف این ساختمان امکان پوشاندن همزمان نقش های سازه ، سقف و روکش خارجی را فراهم می آورد و باعث می شود خانه از همه جنبه ها عملکرد بالایی داشته باشد.

این پروژه نشان می دهد که بشریت چگونه می تواند از دنیای طبیعی اطراف خود استفاده کند و می تواند بدون ایجاد آلودگی و زباله های بیش از حد ، از آن استفاده شود.WASP ادعا می کند که تیم چاپگرهای سه بعدی خود را با الهام از Potter Wasp تولید کرده و پروژه های خود را انجام می دهند.

این پروژه با استفاده از تحقیقات عمیق انجام شده توسط مدرسه پایداری ایتالیا (SOS) ، كه توسط معمار ماریو كوچینلا بنیان گذاشته شد ، توسعه یافت.

همکاری بین دو طرف توسط Mapei ، یک تامین کننده بین المللی مصالح ساختمانی پشتیبانی شد ، که به شناسایی مولفه اصلی مورد نیاز در ساخت TECLA کمک کرد.

ماسیمو مورتی ، بنیانگذار و مدیرعامل WASP ، گفت: “اکنون فناوری در خدمت بشر است و خانه به عنوان یک حق انسانی امری واقعی است.”

ماریو کوچینلا ، گفت: “تکمیل ساختار یک نقطه عطف مهم است و نشان می دهد که به لطف طراحی و فن آوری های استفاده شده ، TECLA دیگر فقط یک ایده نظری نیست بلکه می تواند یک ایده واقعی باشد. و پاسخ قابل دستیابی به نیازهای زندگی امروز و آینده ، که می تواند در زمینه ها و عرض های مختلف کاهش یابد. “

روند ساخت را می توان با توجه به طراحی و طرح خاص چاپگرهای استفاده شده ، تکرار کرد.

در ابتدا برای صنعت ، نرم افزار تخصصی اجازه می داد تا دو بازوی چاپ به عنوان بخشی از ساخت همزمان شوند ، که به WASP اجازه می دهد از برخورد جلوگیری کند و عملکرد همزمان را تضمین می کند.

WASP ادعا می کند که کل پروژه در مدت زمان 200 ساعت ایجاد شده است.

نصب نهایی پروژه و ارائه آن برای بهار 2021 برنامه ریزی شده است.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *