نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:33 ب.ظ

چگونه صنعت 4.0 می تواند برای بخش های دریایی و کشتی سازی کار کند؟

30 مه 2019 نیکو برانتس

ده سال آینده یک دوره رشد حیاتی برای بخش های دریایی و کشتی سازی است. همه در تلاشند تا پاسخگوی خواسته های بازار باشند. همزمان فشار بر صنعت در حال افزایش است تا بهره وری انرژی را بهبود بخشد. بنابر این کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش هزینه ها عامل اصلی Marine 4.0 خواهد بود.

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) قصد دارد شدت کربن متوسط را ​​به میزان 40٪ در سال 2030 و 70٪ در سال 2050 در مقایسه با سطح 2008 کاهش دهد. هدف IMO همچنین کاهش کل انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل در سال 2050 نسبت به سال 2008  بمیزان حداقل 50٪ است.

بر مبنای تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری های صنعت 4.0 توسط کارشناسان شرکت مک کینزی به کاهش قابل توجه هزینه بالقوه اشاره دارد. صنایعی که در دیجیتالی سازی سرمایه گذاری می کنند می توانند هزینه های عملیاتی خود را به طور متوسط ​​3.6٪ کاهش دهند و کارایی آن را 4.1٪ بهبود بخشند.

مک کینزی همچنین تخمین می زند که افزایش میزان بهره وری 3-5٪ از طریق سرمایه گذاری در اینترنت اشیا ، مصرف انرژی هوشمند و نظارت و کنترل از راه دور امکان پذیر است. تعمیرات و نگهداری پیش بینی شده و خود سرویس دهی هدایت شده نیز می تواند هزینه های نگهداری را 10 تا 40 درصد کاهش دهد.

چالش نوآوری دریایی

موضوع صنعت 4.0 به خوبی مشخص و تعریف شده است. اما برنامه های Marine 4.0 و Shipbuilding 4.0 کمتر پیشرفت کرده اند. برای سازمانهایی که از سطح بالایی از اتوماسیون استفاده می کنند ، صنعت 4.0 و دیجیتال سازی عملیات می تواند یک کار ساده تر باشد. اما در بخشهایی که سرمایه گذاریها بزرگتر است و چرخه زندگی آنها به طور قابل توجهی طولانی تر و چالش برانگیزتر است ، این  موضوع یک داستان متفاوت است.

نوآوری در مهندسی دریا و کشتی سازی مانند سایر بخشها نیست. چالشهای منحصر به فردی که با عملیات در دریا روبرو هستند ، به معنای وجود تفاوتهای چشمگیر است. استراتژی های دیجیتال سازی و نوع مشارکت های فنی متفاوت خواهد بود زیرا موانع پذیرش بیشتر است.

فقط این نیست که هر راه حلی باید بر مبنای نیاز های زندگی کاری در دریا ایجاد شده و باقی بماند. در شرایط دریایی فرصت ها برای راه حل های نوآورانه برای ورود به چرخه عمر محصول کمتر و بازه های زمانی محدودتر است.

در برخی موارد ، وقتی سازندگان کشتی مدل های جدیدی تولید می کنند ، چندین سال را صرفاً به تکرار طرح اولیه خود می گذرانند. لحظه نوآوری اغلب به نمونه اولیه محدود می شود. دپارتمان های مهندسی برای زمانی طولانی و معمولاً به پشتیبانی فنی بیشتر در مشارکت های بیشتری با تأمین کنندگان ، به ویژه برای راه حل های دیجیتالی که بخشی از منابع اصلی مهندسی محصول نیستند ، نیاز دارند.

با این وجود می توان از بخشهای دیگر درسهایی آموخت. برای مثال نحوه مدیریت ساختمان از مزایای صنعت 4.0 و اینترنت اشیا بهره مند شده است که نشان می دهد پیشرفت های کوچک می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند.

کوچک فکر کردن برای پیشرفت

با جمع آوری داده ها و شبکه سازی ، ساختمان های هوشمند می توانند هزینه ها و مصرف اتاق های جداگانه را کنترل کنند. یک کشتی تفریحی با هزار مسافر به یک سیستم تولید برق در اندازه 50 مگاوات که برای تأمین شهری با 50 هزار نفر جمعیت کفایت دارد  نیازمند است. در این شرایط برای اندازه گیری مصرف انرژی به سطح بالایی از جزییات نیاز دارد تا تأثیر آن را بر مصرف کلی سوخت کشتی تعیین کند.

در کشتی های تجاری ، اگرچه بدیهی است که حمل و نقل یخچالی بیش از سایر کشتیها انرژی زیادتری مصرف می کنند ، اما در عمل ، هزینه ها به طور یکنواخت در تمام کانتینرهای موجود در داخل کشتی توزیع می شود. با اندازه گیری و اتصال توزیع شده مناسب ، یک کشتی متفرقه قادر خواهد بود تا انرژی مورد نیاز خود را تعیین کرده و هزینه های خود را با دقت بیشتری تخصیص دهد. برای مسیرهای مختلف می توان تعرفه های بار بهتری را تعیین کرد ، برای مثال ، برای سفر در نزدیکی خط استوا که هزینه های سرمایش بیشتر است ، یک نوع از حق بیمه دریافت می شود.

تاکنون تمرکز بر روی چالش های بزرگتر بوده است ، اما نگرش ها تغییر می کنند. در نیروی دریایی ، سیستم های انرژی موجود در یک کشتی به طور فزاینده ای به عنوان یک موضوع حیاتی در نظر گرفته می شوند.

برخی از اپراتورهای دریایی و کشتی سازان همچنین به دنبال یافتن فرصت های بیشتر در صنعت 4.0 در برق و ولتاژ پایین هستند و در برابر چالش انتشار گازهای گلخانه ای ، هر اپراتور اصلی باید ناوگان خود را نوسازی کند. بسیاری تصمیم گرفته اند که مقاوم سازی ناوگان های موجود بهترین استراتژی در این راستا است.

ما می دانیم مفهوم توزیع الکتریکی هوشمند مبتنی بر دستگاه های هوشمند با قابلیت اتصال ، حوزه ای از کار است که بسیاری دوست دارند بیشتر آنرا کشف کنند. ما معتقدیم که این حوزه مکان خوبی برای شروع است. ما راه حل های به روز سازی امور را داریم که آزمایشها آن را ساده تر می کند . این یک مرکز نوآوری است که ما مستقیماً با مشتریان  روی آن کار می کنیم تا سریع و با اعتبارسنجی ، راه حل های مناسب کشتی های آنها را طراحی کنیم.

صاحبان کشتی ها به دنبال جهش از کشتی های امروز به کشتی های بهم پیوسته و خودکار در آینده هستند. برای دستیابی ایمن به این هدف ، مالکان باید به آخرین فن آوری های دیجیتال ، راه حل های کشتی هوشمند و اقدامات امنیتی سایبری دسترسی داشته باشند.

بعنوان بخشی از استراتژی نوآوری دیجیتال ما ، Bureau Veritas در حال کار دستی با مشتریان برای ایجاد پیشنهاداتی است که تحول دیجیتالی آنها را پشتیبانی می کند. خدمات ما در هر مرحله از بلوغ دیجیتال قابل تنظیم و در دسترس مشتریان است ، به صاحبان کشتی این امکان را می دهد که سفر تحول دیجیتال خود را یک گام پیش ببرند.

دارندگان کشتی به طور فزاینده ای از مدل های سه بعدی دیجیتال دارایی های خود و اطلاعات در لحظه در مورد وضعیت دارایی برای بهبود تعمیر و نگهداری و کارایی و هزینه های کمتر استفاده می کنند. Bureau Veritas در حال توسعه نمادهای این کلاس است تا به مشتریان کمک کند  تا صحت عملکرد دوقلوهای دیجیتال خود را ثابت کنند ، تا اطمینان حاصل شود که مدل های سه بعدی به درستی طراحی ، به روز شده و مدیریت می شوند.

بهبود ایمنی و امنیت سایبری

برای کمک به صاحبان کشتی در محافظت از دارایی ها و داده های خود ، Bureau Veritas دو یادداشت جامع ایمنی و امنیت سایبری ایجاد کرده است: CYBER MANAGED و CYBER SECURE. قوانین امنیت سایبری ، NR 659 ، و دستورالعمل های مرتبط بیشتر به مشتریان در کاهش خطر سایبری ، ایمن سازی داده های کشتی و آموزش به پرسنل کمک می کند. این قوانین و یادداشت های Bureau Veritas بیشتر از انطباق کشتی با الزامات مدیریت امنیت سایبری IMO 2021 پشتیبانی می کند.

کشتی های هوشمند

توسعه کشتی های خودکار و نیمه خودکار یک قسمت اصلی از موج بعدی دیجیتالی شدن است. با همکاری ذینفعان اصلی صنعت ، Bureau Veritas از تخصص طبقه بندی خود برای توسعه قوانین جدید ، نمادهای کلاس و ابزارهای دیجیتال برای کشتی های هوشمند و سیستم های داخل هواپیما استفاده می کند. هدف ما این است که ضمن بهینه سازی نظارت بر دارایی ، نگهداری ، بهره برداری و ایمنی ، از توسعه فناوری مجهز به سایبر و ادغام فرآیندهای دیجیتالی پردازنده ، پشتیبانی کنیم.

https://www.abb-conversations.com
https://marine-offshore.bureauveritas.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *