نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 4:27 ق.ظ

تکامل فناوری ارتباطات شخصی تا سال ۲۰۵۰

communications technology in 2050

توسط راب اندرل دسامبر 14 ، 2020

کوالکام اخیراً نگاهی عمیق به تاریخچه تلفن همراه انداخته است که خودش بیشترین سهم در ایجاد آن  را دارا بوده است. برای من خاطراتی شخصی زنده شد ،  زیرا خانواده من در دهه 1960 دارای یک شرکت الکترونیکی بودند ، زمانی که من از اولین تلفن همراه  پدر خود در Studebaker Avanti استفاده کردم.

در آن زمان ، فکر می کردم این که  اگر بتوانم از یک اتومبیل با کسی تماس بگیرم ،  برایم شگفت انگیزترین چیز است. جالب اینکه تلفن دارای صفحه شماره گیری و دکمه هایی بود که به نظر می رسید اکثراً کاری از پیش نمی برند و بیشتر شبیه یک رادیو در قایق یا هواپیما بود تا تلفن واقعی در دست یک نفر . اما عالی بود.

50 سال پیش می رویم و به امروز می رسیم  ، زمانیکه تلفن های هوشمند ما کارهای بیشتری نسبت به رایانه های شخصی انجام می دهند زیرا قابل حمل هستند ، احتمال بیشتری دارد در کنار ما باشند و کلیه ارتباطات ما  را اداره می کنند.

هفته گذشته سیسکو جایگزین تلفن دسک تاپ خود را با نام Webex Desk Hub ارایه کرد. در حالی که این دستگاه در ابتدا فقط تلفن دسک تاپ و تلفن هوشمند شما را ادغام می کند ، اما می تواند به سرعت جایگزین رایانه شخصی شما شود.

از آنجا که به پایان سال 2020 نزدیک می شویم ، بیایید کمی در مورد چگونگی تکامل این تلفن هوشمند و رایانه شخصی در سه دهه آینده حدس هایی بزنیم و آنچه را که برای فناوری ارتباطات شخصی در سال 2050 قابل تصور است  ، فکر خود را ارتقا دهیم.

ما با تعریف محصول هفته من ، Webex Desk Hub فوق الذکر ، که مسلماً کامل ترین نوآوری در تلفن رو میزی از زمان اختراع آن است ، آشنا خواهیم شد.

2030

ده سال دیگر باید با اتومبیل های خودمختار در ارتباط و استفاده  باشیم. دستیارهای دیجیتال سرانجام مطابق با پتانسیل خود عمل می کنند و انرژی تجدید پذیر باید به عنوان پیش فرض باشد ، اما ما همچنان نتایج تغییرات آب و هوایی را تجربه خواهیم کرد.

ما هنوز شبکه های سیمی خواهیم داشت (به یاد بیاورید که دستگاه فکس چه مدت است که در ارتباط با آن قرار دارد) ، اما توسعه جدید باید بی سیم باشد. پیش بینی شده است که حملات سایبری چندین دولت ، سیستم حمل و نقل و شرکتها را فلج می کند ، بنابراین یک گروه اجرای قانون بین المللی متمرکز و با بودجه در تعقیب مجرمان سایبری احتمالاً  در آن زمان وجود دارد.

ما به خوبی در زمینه رباتیک کار خواهیم کرد و باید چندین رابط پیشرفته انسان و ماشین داشته باشیم ، که احتمالاً در ابتدا در ارتش وجود دارد. با این حال ، هنوز خیلی زود است که فناوری برای حل آسیب های شدید در خارج از پروتز در غیرنظامیان کاربردی شود.

این آینده نشان می دهد که حداقل تلفن های هوشمند پیشرفته و مجهز به گوشی نصب شده و قابل پوشیدن هستند و راه حل های کم هزینه تر دارای نمایشگرهای متصل به سر هستند. این نمایشگرها به شما امکان می دهند فوراً کنفرانس ویدیویی داشته باشید و از آواتار های فوتورالایسکی استفاده کنید تا به نظر برسد در فضای مجازی هستید. بسته به تعداد همه گیری های بیشتری که در آن زمان داریم ، دفاتر کاغذی مطابق آنچه می دانستیم در معرض منسوخ شدن قرار دارند و این احتمال وجود دارد که مطب شما هر کجا که باشید ،  باشد.

این تلفن های نصب شده روی گوشی نه تنها دارای رابط های بیومتریک هستند تا به اشخاص ثالث اجازه می دهد سلامتی شما را کنترل کرده و به موقع به شما کمک کنند ، بلکه اطمینان می دهند همان شخصی باشید که می گویید و همچنین در تصمیم گیری برای موفقیت آمیزترین نتایج به شما مشاوره می دهند.

بیشتر قدرت این دستگاه ها در ابر خواهد بود و بیشتر نحوه ارتباط ما با آنها استفاده از صدا است. قابلیت های استاندارد شامل  ؛ ترجمه فوری و هشدار به افراد بستری در بیمارستان است که ممکن است بیمار باشند یا شما را در معرض خطر قرار دهند.

2040

این دهه نزدیک به زمانی است که بسیاری فکر می کنند ما به تکینگی و ادغام انسان و فناوری نزدیک می شویم. ما با افرادی روبرو خواهیم شد که این ادغام انسان و ماشین را که با خصلت هایی که به ترکیبی از تعارض با مذهب خود دارند ، درگیر می کنند ، ولی آنرا پذیرفته اند.

کسانی که فن آوری کاربردی شده را در اختیار دارند از نظر جسمی و روحی از مزایای قابل توجهی برخوردار خواهند بود و از نظر هویتی و اخلاقی دارای مشکلات قابل توجهی هستند. سوء استفاده از این توانایی احتمالاً معمول خواهد بود زیرا مجری قانون و دولت ها با توازن بین نوآوری و ناآرامی ها و تبعیض های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند. این امکان پذیر است که مانند آنچه ما اکنون مشابه تبعیض  نژادی داریم ، در آن صورت بر اساس ترکیبات تکنولوژی / انسانی نیز تبعیض هایی را خواهیم داشت.

ما باید رباتیک شخصی پیشرفته ، هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته خودمختار ، اتومبیل و سیستم های نظامی و امنیتی خودمختار داشته باشیم که هر از گاهی انتظار می رود که  اغلب به دلیل هک شدن دچار سرکشی شوند. باید شاهد آغاز یک سیستم ارتباطی کاربردی شده باشیم که به احتمال زیاد در ارتش ، اطلاعات و برخی از واحدهای پیشرفته اجرای قانون ظاهر می شود. ما احتمالاً قوانین پیچیده زیادی برای اجرای استفاده از این فناوری ها خواهیم داشت.

در این زمان ، رایانه های شخصی کاملاً مجازی هستند ، ارتباطات صوتی کاملاً با تمام انواع ارتباطات دیگر و هوش مصنوعی فیلتر شده است تا زمان شما بهینه شود. بسیاری از مکالمات شما و افراد دیگر با شما با هوش مصنوعی تقلید شده از افراد و سپس جمع بندی موارد بحث شده ، انجام می شود. این هوش مصنوعی به طور کامل آموزش داده خواهد شد تا شما را شبیه سازی کند و می تواند اگر نه تمام کارهای تکراری را که در حال حاضر انجام می دهید ، ولی بیشتر آنها را انجام دهد.

2050

این دهه ما را به جایی می رساند که بسیاری از ما معتقدیم که تکینگی در درجه اول اتفاق افتاده است. ما هنوز انسانهای ناب خواهیم داشت که در مناطق مشخص یا خارج از سیاره زندگی می کنند و با این تغییرات مبارزه می کنند. هنوز هم ، بیشتر افراد از طریق جراحی به منابع محاسباتی خود متصل خواهند شد و از این خدمات برای افزایش عملکرد به صورت ذهنی استفاده می کنند.

جاودانگی دیجیتال بسیار رایج تر می شود – اگرچه مدتی است که در دسترس ثروتمندان است – و دستیار دیجیتال شما می تواند به دوستان و خانواده (حتی خانواده درگذشته) تبدیل شود که می توانید در طول زندگی با آنها ارتباط برقرار کنید. در این زمان ، افرادی که می خواهند در یک دنیای مجازی زندگی کنند می توانند ، و با توجه به اینکه روبات ها و هوش مصنوعی کاملاً قادر به گرفتن ایده های شما و ترجمه آنها هستند ، نیاز به کارگران انسانی بسیار کاهش می یابد.

توانایی شما برای انجام چند کار به طور گسترده ای افزایش می یابد. یک سرویس در درجه اول بدن شما را تنظیم می کند ، و نگرش ذهنی شما از راه دور تنظیم می شود. این نتیجه مشکلات مهمی را در زمینه تعیین اینکه انسان چیست و چه روباتی است ایجاد خواهد کرد ، زیرا در عمق آمیزه این دو مفهوم تنوع زیادی وجود دارد. شما درمورد صحبت با یک شخص واقعی یا هوش مصنوعی به طور کلی  چیزی نمی دانید یا برایتان مهم نیست و بیشتر تعاملات شما با پروکسی های هوش مصنوعی دیجیتال اتفاق می افتد.

در اینجا تلفن هوشمند دیگر وجود ندارد زیرا ارتباطات با راه حل فن آوری تعبیه شده شما هماهنگ شده است. این نتیجه به طور قابل توجهی شکاف بین کسانی را که توانایی تحمل این تغییرات تکنولوژیکی را دارند و آنها را که ندارند ، گسترش می دهد. من انتظار دارم که درگیری های بسیاری وجود داشته باشد که در این دهه برای انسانهای نابسامان حل و فصل شود. به طور خلاصه ، در دهه 2050 ، شما به تلفن هوشمند تبدیل می شوید.

جمع بندی :

من یک چشم انداز بسیار متمرکز ارائه می دهم و برخی موارد را کنار می گذارم:

– منسوخ شدن حمل و نقل: به دلیل اینکه اگر بتوانید به طور مجازی به هر مکانی بروید و احساس کنید در آنجا هستید ، آیا نیاز به سفر دارید؟

– تغییرات در خانواده هسته ای: زیرا من انتظار دارم که بسیاری از انسانها یک همسر مجازی را به جای یک انسان انتخاب کنند ، با توجه به اینکه می توانند متناسب خواستهایی شما برای شما ساخته شوند. آیا می خواهید کودکی تربیت کنید یا یک فرزند مجازی دائمی داشته باشید – یا یک حیوان خانگی مجازی یا ربات هوشمند که کاملاً با شما مطابقت دارد؟

من انتظار دارم که در دهه 2030 رایانه های شخصی و تلفن ها ادغام شوند ، اگر قبلاً این کار نشده باشد . در دهه 2040 انسان و فناوری شخصی با تکامل انسان و رباتیک به ترکیبی از هر دو ، ادغام می شوند. ما با موانع سیاسی ، اجتماعی و مذهبی زیادی روبرو خواهیم شد – برخی از آنها احتمالاً قبل از رسیدن به دهه 2060 به جنگ در داخل و بین کشورها منجر می شود.

این نتیجه می تواند یک مدینه فاضله باشد – یا جهنمی بر روی زمین – بستگی به این دارد به اینکه چقدر این تغییرات را به خوبی مدیریت می کنیم ، و تنها نکته مطمئن این است که ما در جایی نزدیک به آن هستیم که برای آنها آماده نیستیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *