نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:24 ب.ظ

وسیله ای که روی چرخ دوچرخه آلودگی هوا را فیلتر می کند .

https://www.goodnewsnetwork.org/wp-content/uploads/2021/01/rolloe-bike-pollution-filer-Rolloe-website-1024x568.jpg

اندی کوربلی -10 ژانویه 2021

یک دانشجوی سال سوم طراحی انگلیسی  ، یک تصفیه کننده هوای چهار لایه را به چرخ دوچرخه متصل کرده است ، که به دوچرخه سواران اجازه می دهد آلودگی هوا را در هر شهری که رکاب می زنند تمیز کنند.

اگر فقط 10٪ دوچرخه سواران لندنی آن را روی چرخ جلو خود نصب کنند  ،  این فیلتر که Rolloe نامیده شود ، می توانند بیش از یک ربع میلیون متر مکعب هوا را تصفیه کنند.

رکاب زدن دوچرخه انرژی جنبشی ایجاد می کند ، بر این اساس تمام تلاش وی برای انجام آرزوی  خود که پیدا کردن راهی برای هدایت هوای کثیف از یک طرف و بیرون راندن هوای پاک از طرف دیگر.بود با ساختن این وسیله انجام شد .

در سیستمهای فن آوری فیلتراسیون موجود در حال حاضر از فن ها و توربین ها برای فشار هوا  و راندن آن بسوی فیلترها ، می باشد و این همان کاری است که چرخ دوچرخه می کند. وی پس از اتمام طرح نهایی یک فیلتر چهار لایه از کربن فعال ، HEPA قابل شستشو و لوفا برای تمیز کردن ذرات ریز و همچنین گازهای مضر مانند CO2 ، NO2 و غیره را  روی دوچرخه نصب کرد.

Rolloe با طراحی اولیه و در عین حال چشم نواز خود ، با تمام زیرساخت های لازم برای ایجاد پایداری در جایگزینی فیلترها در حال گسترش است.

طراح در وب سایت خود توضیح می دهد: “از طریق دریافت  ایمیل در هنگام استفاده ، فیلترهای دست دوم برای شستشو به Rolloe ارسال می شوند و فیلترهای تمیز در آن جا ی گذاری می شوند”.

 فیلتر ابداعی کریستن برنده جایزه

 Tapping Award 2020 Innovation Design in Plastic

 شد و اکنون برای راه اندازی  عرضه گسترده به بازار در سال 2022 آماده شده است. هنوز چیزی در مورد هزینه آن اعلام نشده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *