نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:03 ب.ظ

تصویرشما از تحول دیجیتال برای سال ۲۰۲۱ چیست؟

17 دسامبر 2020 توسط سازنده

اول ژانویه زمانی است که سرانجام همه کارهایی که در مورد آنها فکر کرده اید شروع به انجام می کنند (به هر حال در تئوری). برای تولیدکنندگان ، سوال اصلی این است که آیا 2021 یک سال جدید با کارهای جدید است و یا ادامه کارهای سال قبل ؟

 براساس تحقیقات انجام شده در دسامبر و ژانویه 2019/20 ، یافته ها نشان می دهد:

    87٪ از تولید کنندگان معتقد بودند که استفاده از فناوری های دیجیتال برای شکوفایی آینده مهم است (در سال 2019 ، این رقم 76٪ بود)

    تقریباً همین مقدار ، 89٪ ، گفته اند که فناوری های دیجیتال روابط زنجیره تأمین ورودی و خروجی آنها را بهبود می بخشد (79٪ در سال 2019)

    اکثریت قریب به اتفاق 91٪  همچنین گفتند که فن آوری های دیجیتال کارکنان آنها را قادر می سازد تا بهره وری بیشتری داشته باشند (89٪ در سال 2019) و نوآوری را تسریع می کنند (87٪ ؛ 84٪ در 2019)

واضح است که پیام “تحول دیجیتال” از راه رسیده است. با این حال ، این پاسخ مثبت به استفاده از ابزارهای دیجیتال به معنای برنده شدن بازی نیست. مثلا با یک شوت از راه دور.

به عنوان مثال ، بیایید به فناوری هایی که تولید کنندگان قبلاً اتخاذ کرده اند و یا به طور فعال در حال بررسی هستند ، نگاهی بیندازیم. طبق نظرسنجی انجام شده برای گزارش تولید سالانه 2020:

 جمع آوری داده ها از دستگاه ها بیشترین خواستی بود که 71٪ از شرکت کنندگان به آن اشاره کردند

 و محاسبات ابری (66٪) و اتوماسیون (63٪) از نزدیک دنبال می شود.

تقریباً از هر دو کسب و کار یکی (48٪) به نوعی سیاست امنیت سایبری را اجرا کرده یا در حال اجرای آن است.

این یافته ها ، تصویر نسبتاً نگران کننده تری را نشان می دهد:

    29٪  یعنی تقریباً یک سوم  تولیدکنندگان گفتند که بینش داده محور بخشی از استراتژی های کوتاه مدت و میان مدت آنها نیست.

بیش از یک سوم (37٪) ارزشی که اتوماسیون می تواند برای عملکرد آنها داشته باشد را ندیده و درک نکرده اند.

 و بیش از نیمی از آنها (52٪) از استراتژی امنیت سایبری استفاده نکرده اند.

این در ژانویه 2020 به اندازه کافی خوب نبود و مطمئناً در جهان پس از COVID و پس از Brexit 2021 به اندازه کافی نیز خوب نخواهد بود.

شاید من خیلی سخت گیر هستم  ولی در مجموع ، آنچه جامعه صنعتی طی یک سال گذشته به دست آورده است ، نکته قابل توجهی نبود.

یکی از مزایای قرار گرفتن ناگهانی در معرض ابزارهای دیجیتالی از طریق کار از راه دور ، ایجاد تنوع در اثر بحران یا مجبور شدن به کار در کنار شرکای باتجربه تر ، این است که ذهن بسته شده قبلی به ارزشی که فناوری به ارمغان می آورد تبدیل شده است.از گفتگوهایی که داشته ام ، مطمئناً به نظر می رسد که بسیاری از کسب و کارها  با استفاده از ابزارهای دیجیتال به اتخاذ ، سازگاری و نوآوری ادامه خواهند داد.

شنیدن این نکته عالی است اما ما توانایی این را نداریم که  ای کار صرفاً لفاظی باشد ، باید بر اساس این بلندپروازی ها به سرعت عمل شود. جهان طی سال گذشته  به شرایطی غیرقابل بازگشت تغییر کرده است و ذهنیت های تجاری نیز باید این روند را دنبال کنند.

فرصت های بین المللی ، رقابت جهانی

در سراسر جهان ، دولت ها به پایگاه تولید داخلی خود روی آورده اند تا به آنها کمک کنند تا بهبود اقتصادی خود را پس از کرونا آغاز کنند.

علاوه بر این ، بسیاری از همتایان صنعتی انگلستان – اعم از تاسیس شده  و نوظهور – ابتکار عمل “ساخت هوشمند” با هدف افزایش توسعه و استفاده از فن آوری های دیجیتال را به دولت ارائه داده اند. و در کشورهایی که این کار را نکرده اند ، تولیدکنندگان آینده نگر منتظر ظهور کسی نیستند.

روندهای غلبه بر دهه آینده و فراتر از همه نشان دهنده فرصت های قابل توجهی برای تولیدکنندگان است – اقدام در مورد تغییر آب و هوا ، رشد جمعیت ، امنیت غذایی و آب ، اقتصاد دایره ای ، انرژی های تجدید پذیر ، برق ، مراقبت های بهداشتی ، اکتشافات فضایی.

با این حال  نیازی به ذکر نیست که تعداد شرکت هایی که برای استفاده از این فرصت ها رقابت می کنند ، در حال افزایش است. موارد موفق کسانی خواهند بود که انعطاف پذیری ، بهره وری ، کارایی و نوآوری بیشتری را نشان دهند.

اکنون زمان استراتژی های مبتنی بر استراحت نیست. اکنون زمان آن فرا رسیده است که تولیدکنندگان نسبت به COVID-19 تعهد ، فداکاری و احساس داشتن هدف را نشان دهند و از آن برای غلبه بر چالش های آینده استفاده کنند. وقت آن است که موضوع را از “بحث” به “عمل” ببریم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *