نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:36 ب.ظ

با برنامه راهبردی رنولوشن (Renaulution) آشنا شوید

۰۱ بهمن ۱۳۹۹

لوکا دومئو، مدیرعامل گروه خودروسازی رنو فرانسه با تایید اعضای هیئت مدیره این شرکت برنامه استراتژیک جدید این شرکت به نام رنولوشن (Renaulution) را معرفی کرد؛ هدف این برنامه تغییر استراتژی گروه رنو از حجم تولید به سمت ارزش سازی است.

اساس این برنامه راهبردی سه فاز دارد که به صورت موازی اجرایی خواهد شد:

–    “احیا یا بازسازی” که تا سال 2023 ادامه دارد و بر احیای حاشیه سود و تولید نقدینگی تمرکز خواهد کرد.

–    “نوسازی” که تا سال 2025 آغاز می شود و شاهد نوسازی و بهبود خطوط تولیدی و تقویت سودرسانی این برند خواهد بود.

–    “انقلاب” که از سال 2025 به بعد اجرایی خواهد شد و مدل تجارت را به سمت فن آوری، انرژی و حمل و نقل سوق خواهد داد و گروه رنو را به یک پیشتاز در زنجیره ارزش حمل و نقل جدید تبدیل کنید.

طرح رنولوشن قابلیت رقابت رنو را با استفاده از موارد زیر احیا می کند:

–    پیش بردن برنامه 2o22 به یک قدم جلوتر، بهبود بهره وری از طریق مهندسی و ساخت برای کاهش هزینه های ثابت و بهبود هزینه های متغیر در سراسر جهان. طرح 2o22 برای کاهش هزینه های ثابت بیش از 2 میلیارد یورو طی 3 سال در 29 می سال 2020 ارائه شد.

–    استفاده از دارایی های صنعتی فعلی گروه و رهبری خودروهای برقی در اروپا.

–    بهبود اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی برای تقویت دسترسی به محصولات، تجارت و پوشش فناوری.

–    تسریع در حمل و نقل، خدمات اختصاص داده شده به انرژی و خدمات مربوط به داده ها.

–    ایجاد سودآوری از طریق 4 واحد تجاری متفاوت بر اساس برندهای توانمند، مشتریان و بازارها.

یک سازمان جدید این طرح را اجرا می کند: این عملکردها با قرار گرفتن مهندسی در خط مقدم، مسئول رقابت، هزینه ها و زمان فروش محصولات برندها هستند. برندها کاملاً به صورت متمایز سودآوری خود را مدیریت می کنند.

مطابق با این سازمان ارزش محور، گروه رنو دیگر عملکرد خود را بر روی سهم بازار و فروش اندازه گیری نمی کند بلکه بر اساس سودآوری، تولید نقدینگی و اثربخشی سرمایه گذاری ارزیابی می کند.

همچنین این گروه اهداف مالی جدیدی را در این برنامه راهبردی تعیین کرده است:

–    تا سال 2023، گروه هدف خود را رسیدن به بیش از 3٪ حاشیه سود عملیاتی، حدود 3 میلیارد یورو جریان نقدی آزاد عملیاتی تجمعی و کاهش سرمایه گذاری های در بخش تحقیق و توسعه تا حدود 8٪ از درآمد قرار می دهد.

–     تا سال 2025 ، این گروه حداقل 5 درصد حاشیه عملیاتی ، حدود 6 میلیارد یورو جریان نقدی آزاد عملیاتی تجمعی و بهبود ROCE حداقل 15 واحد در مقایسه با 2019 را هدف قرار داده است.

برنامه راهبردی رنولوشن پایداری سودآوری گروه رنو را در ضمن حفظ تعهد این گروه به کاهش ردپای کربن به صفر تا سال 2050 تضمین خواهد کرد.

لوکا دومئو، مدیر عامل گروه رنو درباره برنامه رنولوشن می گوید: “این برنامه مربوط به انتقال کل شرکت از حجم به ارزش است. این اقدام بیش از اینکه یک چرخش باشد، تحولی عمیق در مدل کسب و کار ما است. ما پایه های ثابت و سالمی برای عملکرد خود قرار داده ایم. ما عملیات خود را با شروع مهندسی، تنظیم اندازه شرکت در زمان لازم، تخصیص مجدد منابع در محصولات و فن آوری های با پتانسیل بالا ساده کرده ایم. این بهره وری افزایش یافته، خطوط تولید آینده ما را تقویت خواهد کرد: با فن آوری، برقی شدن و رقابت.

همچنین این برنامه قدرت برندهای گروه رنو را که هرکدام دارای قلمروهای مشخص و متفاوت خود هستند افزایش می دهد. این برندها مسئول سودآوری و رضایت مشتری هستند. ما از یک شرکت اتومبیل سازی که با فناوری کار می کند به یک شرکت فناوری که با ماشین کار خواهد کرد تبدیل می شویم و حداقل 20٪ از درآمد خود را از طریق تجارت خدمات، داده ها و انرژی تا 2030 بدست خواهیم آورد.

ما با تکیه بر دارایی های این شرکت بزرگ، مهارت و فداکاری افراد آن، به طور پیوسته به آنجا خواهیم رسید. رنولوشن یک برنامه استراتژیک داخلی است که ما ارائه خواهیم داد و به همان روشی که آن را ساخته ایم، به آن دستیابی خواهیم داشت: به طور جمعی.”

طرح رنولوشن شامل اجزای اصلی زیر است:

       تسریع بهره وری عملکردها، که پاسخگوی رقابت، هزینه ها، زمان توسعه و زمان بازار خواهد بود.

    بهره وری مهندسی و تولید، سرعت و اجرا که توسط اتحاد تقویت می شود:

  • منطقی سازی پلتفرم ها از 6 به 3 (با 80٪ حجم گروه بر اساس سه پلتفرم اتحاد) و سیستم های انتقال قدرت (از 8 به 4 خانواده)
  • تمام مدل هایی که در پلتفرم های موجود به بازار عرضه می شوند در کمتر از 3 سال در بازار خواهند بود.
  • حق تولید ردپای تولید از 4 میلیون واحد در سال 2019 به 3.1 میلیون واحد در سال 2025 (استاندارد بندرگاه)
  • بازتعریف رابطه با تأمین کنندگان

    حرکت گروه به سمت تجارت با حاشیه سود بالا: به ویژه در آمریکای لاتین، هند و کره در حالی که از رقابت ما در اسپانیا، مراکش، رومانی، ترکیه و ایجاد همکاری های بیشتر با روسیه استفاده می کند.

    یک نظم دقیق در هزینه:

        کاهش هزینه های ثابت: برنامه 2o22 که پیش از این تدوین شده برای رسیدن به آن تا سال 2023 بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت.

        هزینه های متغیر: 600 یورو بهبود برای هر وسیله نقلیه تا سال 2023.

        کاهش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه از حدود 10٪ درآمد به زیر 8٪ تا سال 2025.

تمام این تلاش ها باعث تقویت مقاومت گروه و کاهش 30 درصدی نقطه سربه سر آن تا سال 2023 می شود.

چهار واحد تجاری با هویت و موقعیت قوی. طبق این برنامه 24 محصول جدید با سودآوری بیشتری تا سال 2025 معرفی می شود که نیمی از آن در کلاس خودروهای بخش C و D خواهد بود و حداقل 10 خودروی برقی نیز در این سبد محصول قرار خواهد داشت.

این سازمان ارزش محور و محصول محور جدید باعث ایجاد قیمت و ترکیب بهتر محصول خواهد شد.

این چهار واحد عبارتند از: رنو، داچیا-لادا، آلپاین و موبیلایز؛ که هر کدام در بخش های تعریف شده ذیل این برنامه به ایفای نقش خود خواهند پرداخت.

https://renault-iran.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *