نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:50 ق.ظ

همکاری های علمی بین المللی باید فراتر از اپیدمی کرونا ادامه یابد

                                        

14 ژانویه 2021توسط Goda Naujokaitytė

OECD می گوید ، همه گیری کووید ۱۹ قدرت همکاری تحقیقاتی جهانی را به نمایش گذاشته است و این درس باید ادامه یابد تا به سایر مسائل فوری جهانی کمک کند.

“ما اینجا نشسته ایم ، و می گوییم این موضوع برای یک بحران خوب کار کرده است. سوال این است که آیا ما باید این موضوع را اندازه گیری کنیم یا نه؟ ” این موضوع را اندرو ویکوف ، مدیر دفتر علوم ، فناوری و نوآوری این سازمان می گوید.

در طی همه گیری ، برخی از موثرترین ابزارها برای هماهنگی تحقیقات ، از جمله اقدامات بین المللی بوده است ، مانند ائتلاف برای نوآوری هایی برای آمادگی  در مقابل همه گیری ، که تحقیقات اولیه را در مورد واکسن های مختلف تأمین کرد. ویكوف گفت: “این پلتفرم ها به اوج هایی رسیده اند كه پیش از این نمی توانستیم پیش بینی كنیم.”

در یک تلاش جهانی بی سابقه ، OECD تخمین می زند که در پایان تابستان گذشته حدود 7.5 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه COVID-19 جمع شده باشد که از این طریق حدود 2 میلیارد دلار از طریق کمک های بین المللی هدایت شده است.

در حالی که این ابتکارات در بحران موثر بود ، اما بسیاری از آنها هنوز بودجه کافی ندارند و برای تأمین مالی به نهادهای بشردوستانه مانند بنیاد گیتس و Wellcome Trust و تعداد انگشت شماری از کشورها  تکیه می کنند. برای مقابله با همه گیری های آینده و سایر موارد مهم مانند تغییر اقلیم ، دولت ها باید حمایت بیشتری بکنند.

در تلاش برای تحقیقات جهانی 75000 مقاله علمی در مورد ویروس تا ماه نوامبر منتشر شده است که بیش از سه چهارم آنها دسترسی آزاد دارند. مقیاس انتشارات یکی دیگر از دستاوردهای مهم است که به دلیل باز بودن تحقیقات COVID-19 مورد استفاده قرار گرفته است. پاسخ سریع بر اساس این واقعیت بود که ژنوم ویروس توالی یابی و نتایج فوراً علنی شد.

ویکوف خاطرنشان کرد: این بحران سفر داده ای بوده است. وی پیشنهاد می کند که با ادامه کار ، انتشار مجموعه های داده باید به اندازه انتشار مقالات علمی تشویق شود. آنها باید به عنوان کمک های برابر دیده شوند.

از نظر ویكوف ، نقشی كه چین در تحقیقات مربوط به همه گیری بازی كرد ، این كشور را به عنوان یك بازیگر جهانی تأیید كرد. چین اکنون دومین سرمایه گذار بزرگ تحقیق و توسعه در جهان است و در حال توسعه روابط نزدیکتر با ایالات متحده است ، که در الگوهای انتشار مشترک مدارک  COVID-19 منعکس شده است.

این امر در زمانی اتفاق افتاده است که مقاومت خزنده ای در برابر همکاری های بین المللی وجود دارد ، و تقاضای بیشتری برای تقابل دارد . ویکوف ، گفت: “آنچه ما در اروپا شنیدیم – فریادی فزاینده برای حاکمیت فناوری است “.

حرکت به سمت سیاست های حمایت گرایانه و افزایش تقاضاهای متقابل می تواند همکاری بین المللی را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این امر ، دولت ها باید با ایجاد زمینه ای برای همکاری علمی و ایجاد اعتماد تلاش کنند. ویکوف گفت ، برای ایالات متحده ، این به معنای بازتر بودن در برابر چین است. https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *