نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:22 ب.ظ

دانشگاه بهترین و مطمئن ترین پایگاه تشخیص اولویت های فرهنگی جامعه است.

دانشگاه بهترین و مطمئن ترین پایگاه تشخیص اولویت های فرهنگی جامعه است

29 دی 1399

مشارکت دانشجویان درامور فرهنگی باعث افزایش بهره وری، تمرین مهارت اتحاد و همدلی، انعطاف پذیری، خردمندی و تعالی شخصیتی دانشجویان خواهد شد و دانشگاه بهترین و مطمئن ترین پایگاه تشخیص اولویت های فرهنگی جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ دکتر سید سعید هاشمی -رییس دانشگاه- در آیین جشن دانشجویی رویش در این دانشگاه گفت: امروز باید علم، تقوا، تخصص، اندیشه و خردورزی مهم‌ترین ویژگی دانشجوی ایرانی باشد و فعالیت‌های فرهنگی هوشمندانه به سمت رفع نیازهای جامعه سوق پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگرجامعه امروزی ما از نبود شغل مناسب برای دانش آموختگان یا فرهیختگان رنج می‌برد ما باید فعالیت‌های فرهنگی را به سمت رفع این نیاز سوق دهیم اگر جامعه ما از نبود اعتماد به نفس یا خودباوری رنج می‌برد بایستی فعالیت های فرهنگی به سمت رفع این نیاز سوق پیدا کند. بنابراین در این رویکرد، شناخت معضل فرهنگی و اولویت بندی در مسیر حرکت صحیح به سمت آن مهم‌ترین بخش را تشکیل می‌دهد. تشخیص اولویت‌های اساسی فرهنگی به عهده فعالان فرهنگی است و دانشگاه بهترین و مطمئن‌ترین پایگاه تشخیص این اولویت هاست.

دکتر هاشمی افزود: مشارکت دانشجویان درامور فرهنگی باعث افزایش بهره‌وری، تمرین مهارت اتحاد و همدلی، انعطاف پذیری، خردمندی و تعالی شخصیتی دانشجویان خواهد شد و ما با این رویکرد در دانشگاه علم وفرهنگ تلاش داریم تا با عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی اعتماد به نفس دانشجویان را تقویت کرده و خودباوری و تلاش آن ها را به سوی فعالیت های علمی و عملیاتی در مسیر رفع نیازهای جامعه سوق دهیم.

وی با تاکید بر این که هرگونه تحول، تغییر و دگرگونی از دانشگاه آغاز می‌شود و به سایر بخش‌های جامعه تسری پیدا می‌کند، گفت: درتمام جوامع، بخش بزرگی از مسئولیت‌های فرهنگی هر جامعه به دانشگاه‌ها محول شده و دانشگاه به مثابه نظام تصمیم سازی، رسالت بزرگی در زمینه پرورش تحول آفرینان، دانشجویان خلاق و توسعه فرهنگی جامعه دارد و صد البته که توسعه فرهنگی پیش شرط هر توسعه‌ای است.

دکتر هاشمی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ با شعار دانشگاه نسل سوم همواره تلاش دارد تا به دور از فعالیت‌های بخشنامه‌ای و یا دستوری به سمت سوق دادن فعالیت‌های فرهنگی – دانشجویی در مسیر ترویج فرهنگ کسب و کار و غنا بخشیدن به ایجاد فرهنگ کارآفرینی و احیای ارزش‌های فرهنگی بپردازد و در عمل نقش تعاملی فرهنگ و کارآفرینی را در دانشجویان عینیت ببخشد که این امر می تواند آغازگر تغییرات ساختاری در زندگی و آینده شغلی دانشجویان باشد.

وی افزود: در این مسیر تلاش داریم تا از نگرش سطحی، عجولانه و شتابزده در بخش فعالیت‌های فرهنگی اجتناب کنیم و با برنامه‌ریزی اصولی بر مبنای نیازهای موجود، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را به سمت رفع نیازهای جامعه سوق دهیم.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ جشن بزرگ رویش را نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه دانست و افزود: این دستاوردها به نوعی تولید محتوای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است که امیدواریم هرساله شاهد نوآوری، خلاقیت، کاربرد و هدفمندی بیش‌تر این جشنواره فرهنگی باشیم.

http://usc.ac.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *