نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:59 ب.ظ

سطح CO2 در سال ۲۰۲۱ معادل 50 درصد بالاتر از قرن هیجدهم

Atmospheric CO2 concentrations are rising annually, despite an uprecedented drop in emissions last year

8 ژانویه 2021توسط پاتریک گلی

غلظت CO2 اتمسفر با وجود کاهش زیاد انتشار در سال گذشته ، سالانه در حال افزایش است. به دلیل انتشار دیجیتال توسط انسانها ، سطح دی اکسید کربن در جو امسال به 50 درصد بالاتر از قبل از انقلاب صنعتی خواهد رسید .

پیش بینی می شود میانگین غلظت سالانه CO2 اندازه گیری شده در رصدخانه Mauna Loa در هاوایی در سال 2021 حدود 2.29 قسمت در میلیون (ppm) بالاتر از سال 2020 باشد.

طبق این گزارش ، غلظت CO2 در دوره ای بین آوریل و ژوئن از 417 ppm فراتر خواهد رفت – 50 درصد بیشتر از ppm 278 موجود در اواخر قرن 18 با شروع دوره صنعتی.

این امر علی رغم کاهش بی سابقه انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2020 به دلیل شیوع بیماری همه گیر است.

ریچارد بتس ، طراح سیستم پیش بینی سالانه CO2 در Met Office ، گفت: “از آنجا که CO2 برای مدت زمان طولانی در جو باقی می ماند ، میزان انتشار هر سال به میزان سالهای گذشته اضافه می شود و باعث می شود مقدار CO2 در جو همچنان افزایش یابد.”

“اگرچه همه گیری COVID-19 به این معنی بود که CO2 در سال 2020 کمتر از سالهای گذشته در جهان ساطع می شود ، اما این امر به تجمع مداوم در جو افزوده است.”

Mauna Loa از سال  آماری 1958 به طور مداوم سطح CO2 جوی را کنترل می کند – که متناسب با فصل نوسان می کند اما سالانه صعود می کند.

سازمان ملل اعلام کرده است که انتشارات انرژی ، تولید مواد غذایی ، حمل و نقل و صنایع باید بیش از 7 درصد در هر دهه آینده کاهش یابد تا اهداف دمای توافق آب و هوای پاریس در جریان واقعی باشد.

موافقت نامه سال 2015 به ملت ها توصیه می کند که گرم شدن کره زمین را به “کاملاً زیر” دو درجه سانتیگراد (3.6 فارنهایت) بالاتر از سطح قبل از صنعتی ، و در صورت امکان به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند.

با کمی بیش از 1 درجه سانتیگراد گرم شدن زمین ، زمین در حال حاضر درگیر حوادث شدید آب و هوایی مانند طغیان ، خشکسالی و طوفان های گرمسیری است که با افزایش سطح دریا تحت فشار قرار می گیرند.

وی گفت که از زمان آغاز دوره صنعتی ، غلظت CO2 حدود 25 سال طول کشید.”اما اکنون فقط 30 سال بعد ما به افزایش 50 درصدی نزدیک شده ایم.”

“معکوس کردن این روند و کاهش رشد CO2 در جو به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیاز دارد و متوقف کردن آنها به کاهش صفر انتشار گازهای گلخانه ای نیاز دارد.”

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *