نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:19 ق.ظ

قیمت نجومی انسولین خانواده های آمریکایی را آزار می دهد.

6 ژانویه 2021

هزینه تولید انسولین در ایالات متحده بیش از تقریباً در دوازده کشور دیگر است که محققان RAND بررسی کرده اند – و حتی نزدیک به قیمتهای آنها هم نیست. متوسط ​​قیمت لیست واحد انسولین در کانادا 12 دلار بود ه و از مرز آمریکا که عبور کنید  98.70 دلار می باشد.

این اختلافات کمک می کند تا توضیح دهید که چرا انسولین به نمادی از هزینه های بالای بهداشت و درمان آمریکا تبدیل شده است. قیمت آن در سالهای اخیر افزایش یافته است ، به دلایلی که در بهترین حالت روشن و شفاف نیست  و افرادی که حداقل هزینه برای آن را ندارند اغلب بیشترین هزینه را پرداخت می کنند. پرداختن به این قیمت ها به یک دلیل سیاسی نادر تبدیل شده است که توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان مورد استقبال قرار گرفته است.

اندرو مولکاهی ، محقق ارشد سیاست گذاری در RAND ، متخصص در اقتصاد مراقبت های بهداشتی و رهبری این مطالعه ، گفت: “این فقط یک سوال علمی نیست:” چگونه قیمت های ما با سایر کشورها مقایسه می شود؟ ” “این یک سوال بسیار کاربردی شده است ، زیرا ایده هایی برای انجام کاری در این زمینه وجود دارد و آنها می توانند از این نوع تحلیل بهره مند شوند.”

دیابت یکی از بیماری های فراگیر ، کشنده و گران قیمت در ایالات متحده است. بیش از 30 میلیون نفر به آن مبتلا هستند و تقریباً یک چهارم آنها از انسولین برای مدیریت علائم و جلوگیری از عوارض تهدید کننده زندگی استفاده می کنند. هزینه های هر نفر برای انسولین ، برای کسانی که بیمه درمانی پرداخت شده توسط کارفرما دارند ، بین سال های 2012 و 2016 دو برابر شده است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده از RAND درخواست کرد تا بررسی کند که چگونه قیمت انسولین آمریکا با سایر نقاط جهان مقایسه می شود. محققان قیمت انواع انسولین را از 33 کشور در اروپا ، آسیا ، استرالیا و آمریکا لیست کردند. نمودارهای تهیه شده ، حاکی از قیمت بالای ایالات متحده به تنهایی است.

متوسط ​​قیمت در آمریكا ، در بین انواع انسولین ، بیش از ده برابر بیشتر از متوسط ​​سایر كشورها بود. در حقیقت ، نزدیکترین کشور به پرداخت میانگین 98.70 دلار آمریکایی ها معادل 21.48 دلار بود که شیلی پرداخت می کند.

این اختلافات به ویژه هنگامی آشکار شد که محققان انسولین سریع اثر را بررسی کردند که حدود یک سوم بازار ایالات متحده را تشکیل می دهد. قیمت متوسط ​​آن در سایر کشورها چیزی بیش از 8 دلار بود. در آمریکا 119 دلار بود.

شرکت های دارویی شروع به معرفی انسولین ها و کارت های تخفیف با قیمت پایین برای کمک به کسانی که برای پرداخت هزینه می کنند ، ارایه می کنند. اما تقریباً یک سوم از افرادی که به نظرسنجی انجمن دیابت آمریکا پاسخ دادند گفتند که قرارهای پزشکان را به تعویق انداخته اند یا پرداخت قبض ها را برای تأمین انسولین خود به تعویق انداخته اند. یک چهارم از پرداخت اجاره یا رهن صرف نظر کرده بود.

چند ایالت تعداد معدودی پرونده های حقوقی علیه تولیدکنندگان بزرگ دارو تشکیل داده اند. در سطح فدرال ، سیاست گذاران در مورد ایده هایی که اجازه واردات انسولین ارزان تر را می دهند یا قیمت های آنها را در سایر کشورها ثابت می کنند ، صحبت کرده اند – اما هنوز به آنها عمل نکرده اند. یک پیشنهاد باعث کاهش واسطه ها می شود تا قیمت های لیست بتوانند قیمت نهایی داروخانه را با دقت بیشتری نشان دهند.

 یک بیمار می گوید : واقعاً باید با فکر زندگی خود را مدیریت کنیم ، خوب ، این اولویت شماره 1 من است ، تا بتوانم این قلم کوچک مایع را بدست آورید تا بتوانم زندگی کنم.

خلاصه شده از وبلاگ راند

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *