نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:12 ب.ظ

PSA و فیات کرایسلر نزدیک به ادغام بزرگ هستند.

توسط Taimaz Szirniks با بریجت هاگمن در میلان4 ژانویه 2021

این ادغام برای هر دو گروه برای انجام سرمایه گذاری مورد نیاز برای انتقال به فناوری اتومبیل پاک بسیار مهم تلقی می شود

سهامداران  این دو گروه بزرگ اروپایی نظر مثبت خود را به ادغام خودروسازان PSA و فیات کرایسلر دادند که شرکت جدید “Stellantis” را در جایگاه چهارم جهانی قرار می دهد ، زیرا صنعت اتومبیل سازی برای انتقال به تولید ماشین های پاک تر رقابت می کند.

کارلوس تاوارس ، رئیس PSA ، که سکان هدایت شرکت جدید را بر عهده خواهد گرفت ، گفت: مصوبات ادغام تقریباً به اتفاق آرا در جلسه سهامداران سالانه PSA تصویب شد.سهامداران فیات کرایسلر بعداً حمایت مشابهی انجام دادند و دو گروه گفتند که این ادغام تا 16 ژانویه به پایان خواهد رسید.

جان الکان ، رئیس فیات و عضو خانواده مشهور اگنلی ایتالیا ، نقش خود را در استلانتیس در آنچه او “یک دوره چالش” نامید حفظ خواهد کرد.الکان پس از رای گیری گفت: “دهه آینده خمل و نقل را دوباره تعریف می کند: ما قصد داریم در ساخت این آینده جدید نقش اصلی را بازی کنیم.”

دو هفته پس از تأیید مشروط کمیسیون اروپا به معامله اعلام شده در اواخر سال 2019  چراغ سبز سهامداران به طور گسترده ای داده شده تلقی می شد .

مشارکت 50/50 ، که با شیوع COVID-19 به تأخیر افتاد ، برای هر دو گروه برای تأمین سرمایه های عظیم مورد نیاز در فناوری خودرو های پاک بسیار مهم است.

این ادغام همچنین به فیات اجازه می دهد تا حضور خود را در بازارهای اصلی اروپا تقویت کند ، در حالی که گروه فرانسوی جایگاه خود را در ایالات متحده پیدا خواهد کرد.تیری برتون ، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا ، با استقبال از ظهور “گروه های بسیار بزرگ اروپایی” به کانال تلویزیونی فرانسوی BFM گفت: “این یک کار بسیار خوب است.”وی گفت: “ظرفیت متقابل سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه بسیار مهم است. بازار در حال تحول است و ما نباید عقب بمانیم”.

جولیانو نوچی ، استاد استراتژی در دانشکده بازرگانی میلان ، گفت: “این ادغام هم برای فیات و هم برای PSA مسئله بقا است.”

این قرارداد ترکیبی از پژو ، سیتروئن ، اوپل و سایر مارک های PSA با فیات کرایسلر است که شامل مارک های نام تجاری آنها و همچنین جیپ ، آلفارومئو و مازراتی است.

با تعداد اتومبیل های فروخته شده ، Stellantis و بیش از 400000 نیروی کار آن اکنون در رده های بعدی فولکس واگن ، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و تویوتا قرار دارند.

اما این سومین خودروساز بزرگ از نظر درآمد خواهد بود که گواهی بر تلاش برای ترغیب خریداران به پرداخت هزینه بیشتر برای اتومبیل های خود است.

کمیسیون اروپا نگران بود که این ادغام می تواند بر رقابت در بازار سودآور ون اروپا تأثیر بگذارد ، به طوری که PSA و فیات کرایسلر با هم 34 درصد از سهم بازار را تشکیل می دهند.

برای تسکین این نگرانی ها ، کمیسیون گفت PSA توافق نامه ای را با تویوتا در زمینه تولید ون هایی که با مارک ژاپنی در اروپا به فروش می رساند ادامه خواهد داد.

اختلالات ایجاد شده توسط COVID-19 ، که تولید آن برای چند هفته در اوایل سال 2020 متوقف شد ، PSA و فیات را مجبور کرد تا شرایط اتصال خود را تغییر دهند تا اطمینان حاصل شود که ادغام برابری است.

سهام Stellantis در پاریس ، میلان و در بورس اوراق بهادار نیویورک داد و ستد می شود.

نگرانی های اتحادیه فرانسه

PSA در سه ماهه سوم 589،000 وسیله نقلیه کمتر فروخت اما آنها را به عنوان پول بیشتر به عنوان بخشی از استراتژی سودآوری و جریان نقدی به حداکثر رساند که گردش مالی 1.2٪ را افزایش داد.

وقتی ادغام اعلام شد ، تاوارس اطمینان داد كه هیچ كارخانه ای تعطیل نخواهد شد ، اما اتحادیه های صنفی در فرانسه همچنان مشكوك هستند.

ttps://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *