نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:01 ب.ظ

۱۴ سال پس از صاف کردن بخشی از آمازون ،شرکت ها به فعالان محیط زیست می پیوندند

https://www.goodnewsnetwork.org/wp-content/uploads/2020/12/rhea-birds-and-chicks-in-Amazon-soy-fields-LISA-RAUSCH-study-coauthor-released-1024x573.jpg

27 دسامبر 2020

در طول 14 سال گذشته ، یک ابتکار عمل خصوصی  باعث کاهش جنگل زدایی و کشت سویا در آمازون شده است .این کار در سال 2006 آغاز شد ، زمانی که Greenpeace کمپین را  برای از بین بردن خسارت ناشی از پاکسازی جنگل برای سویا در سال گذشته آغاز کرد   – بیش از 1600 کیلومتر مربع (نزدیک به 4 میلیون هکتار) در دست تخریب بود –  و خواستار کاهش اقدامات این ویرانی شد.

در پاسخ به اعتراض عمومی ، شرکت های بزرگ سویا در منطقه به عنوان امضا کنندگان توافقنامه به توافق مهمی دست یافتند و متعهد شدند كه هیچ یك محصولی را در زمین هایی كه اخیراً تخریب شده اند خریداری نكنند – و این موفقیت قابل توجهی بوده است.

استادیار رابرت هیلمایر در دانشگاه کالیفرنیا-سانتا باربارا و همکارانش در دانشگاه ویسکانسین مدیسون اکنون اثرات ASM را کمی کرده و نحوه دستیابی به اهداف خود را ثبت کرده اند. محققان دریافتند که اگرچه این توافق نامه از جلوگیری از جنگل زدایی میلیون ها جریب زمین در دهه اول خود جلوگیری می کند ، اما به نظر نمی رسد که این سیاست مانع رشد کشاورزی شود و یا جنگل زدایی را به سایر بخشها یا مناطق وارد کند.

هیلمایر ، اقتصاددان محیط زیست در برنامه مطالعات محیطی و در دانشکده علوم و مدیریت محیط زیست UCSB Bren ، گفت: “بیش از یک دهه در اثر توافق  ASM  میزان ۱۸۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل را نجات داد (تقریبا 7000 مایل مربع).”

نویسنده ، هالی گیبس ، دانشیار دانشگاه UW مدیسون ، توضیح داد: “برای اولین بار ، ما توانستیم سایر سیاست ها و عوامل خارج از ASM را کنترل کنیم تا سهم منحصر به فرد آن را در حفاظت از جنگل تعیین کنیم.”

دانشمندان و متخصصان حفاظت از محیط زیست نگران بودند که ممکن است ASM کشاورزان سویا را وادار به شروع به کاشت در مراتع کند ، در نتیجه دامداران را برای پاکسازی جنگل بیشتر تحت فشار قرار می دهد و اساساً پول را به بخش دیگری منتقل می کند. با این حال ، مطالعه نشان می دهد که این اتفاق نیفتاده است. گیبس توضیح داد که این احتمالاً حداقل تا حدی به دلیل فعالیت های مشابه با هدف جلوگیری از جنگل زدایی در بخش گاوداری است. این تلاش ها از سال 2008 آغاز شد و منجر به توافق نامه مشابه جنگل زدایی صفر در صنعت گاوداری شد.

اگرچه برخی از سیاست گذاران برزیلی نگرانند که تعهدات سختگیرانه زیست محیطی ممکن است رشد اقتصادی را تضعیف کند ، تولید سویا در آمازون از زمان تصویب ASM همچنان رو به گسترش است. این میزان از 4.9 میلیون تن تولید در سال 2006 به 17.2 میلیون تن در سال 2019 افزایش یافت. گیبس توضیح داد ، در نهایت ، مهلت قانونی نشان داده است که گسترش سویا بدون جنگل زدایی امکان پذیر است.

چه چیزی در اثربخشی مهلت قانونی موثر بوده است؟

هیلمایر گفت: “یکی از نقاط قوت تولید سویای آمازون این است که این تصمیم تقریباً به اتفاق آرا در بین تمام خریداران سویا در آن بخش وجود داشت.” امضا کنندگان حدود 90٪ از کل خرید سویا در منطقه را تشکیل می دهند و این سهم بالای بازار اطمینان حاصل می کند که این توافق نامه موجب تغییر روند کشاورزی می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *