نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:00 ق.ظ

صنعت دریانوردی و تحول دیجیتال ؛ از هوش مصنوعی تا کشتی های خودران

بیانیه مطبوعاتی 18 دسامبر 2020

 تحول دیجیتال تغییر دهنده بازی دریایی است. به همین دلیل است که تحول دیجیتال درکنفرانس  SMM DIGITAL ، که به عنوان “هدایتگر انتقال دریایی” برگزیده شده و مورد توجه قرار خواهد گرفت. کارشناسان بین المللی در مورد چالش های پیش روی صنعت دریایی گزارش می دهند و راه حل های جذاب را برجسته می کنند.

روابط پیچیده قراردادی ، ابعاد عظیم کشتی ها و مسیرها ، و چالش های لجستیکی استثنایی همگی جنبه های صنعت حمل و نقل مدرن است و فناوری های دیجیتال فرصت های جدید زیادی را برای ایجاد اتوماسیون ، چابکی و سودآوری ایجاد می کند. این مربوط به کل چرخه حیات کشتی ، از مراحل برنامه ریزی تا بهره برداری و نهایتا بازیافت است. برای دیدن اینکه چگونه شرکت های دریایی می توانند در این شرایط موقعیت سودمندی کسب کنند کنفرانسهای آنلاین زیادی در حال برنامه ریزی است.

ارتباط داشتن با خطرات همراه است

افزایش روزافزون ترافیک آنلاین جامعه حمل و نقل را آسیب پذیرتر می کند . برای مثال در پایان ماه سپتامبر ، CMA CGM حمله هکری را تجربه کرد. سیستم های IT چهارمین اپراتور بزرگ کشتی رانی کانتینری جهان تقریباً به مدت 2 هفته توسط باج افزار غیرفعال شد. مهاجمان می خواستند از شرکت باج بگیرند. نمونه هایی از این دست نشان می دهد که رعایت دستورالعمل های امنیت سایبری ، انجام بررسی های منظم امنیتی و افزایش آگاهی در بین خدمه باید از اولویت های اصلی بهره برداران کشتی باشد. دیتمار هیلکه ، متخصص امنیت سایبری در متخصص شبکه سیسکو سیستم ، می گوید: “ما فقط می توانیم دروازه های خارجی مورد استفاده مجرمان سایبری را کنترلکرده و مسدود کنیم ، زیرا همه اعضای خدمه نظم داده های مسئولانه ای را اعمال می کنند.”

حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا ، متن اصلی این دوره از نمایشگاه بین المللی تجارت دریایی پیشرو هدایت گذار دریایی به صورت دیجیتال بود. تحولات اخیر تلاش های دیجیتالی شدن را در سراسر صنعت تسریع کرده و ما را وادار کرده است تا تمرکز خود را بر تغییر شکل دیجیتال بیشتر کنیم.

هوش مصنوعی

از حمل و نقل خودمختار گرفته تا داده های بزرگ و از طریق Blockchain ، برنامه اجلاس Maritime Future Summit (MFS) ، که در 2 فوریه 2021 با عنوان ،  چشم در چشم با هوش مصنوعی برگزار می شود ، ابعاد مختلف تغییر دیجیتال مورد توجه خواهد بود .

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها نه تنها به مهندسان کمک می کند تا پایدارترین ساختار بدنه را شناسایی کنند بلکه باعث پایداری حمل و نقل نیز می شود. این گام مهمی در جهت هدف صنعت حمل و نقل از خنثی کردن کربن تا سال 2050 است: “اگر بتوانیم کاتالوگ دائماً در حال رشد داده ها را در صنعت مورد تجزیه و تحلیل  قرار داده ، به اشتراک بگذاریم و از آن استفاده کنیم ، یک حالت برد-برد ایجاد می کنیم. رئیس اتاق حمل و نقل بین المللی (ICS) گفت: برای کاهش مصرف سوخت و کاهش کربن جای کار بسیار زیادی داریم.

حمل و نقل خودمختار

در هوش مصنوعی نیز پتانسیل بزرگی وجود دارد . توانایی استفاده از پایگاه داده های حجیم و الگوریتم های هوشمند ، ما را به تحقق چشم انداز کشتی های بدون سرنشین نزدیکتر و نزدیکتر می کند. در جریان کنفرانس MFS ، کارشناسان موتور از Wärtsilä توضیح خواهند داد که چگونه کشتی های “ساده” می توانند به سیستم عامل های حمل و نقل هوشمند تبدیل شوند. پروژه “کشتی خودمختار Mayflower” (MAS) پیشرفت چشمگیری داشته است. انتظار می رود کشتی مستقل در آوریل سال آینده برای اولین سفر بزرگ بدون سرنشین خود حرکت کند. MAS به نرم افزار پیچیده ای مجهز است که داده های 30 حسگر و شش دوربین نصب شده روی پردازش را پردازش می کند. این کشتی از مرکز کنترل زمینی دستورات را دریافت می کند. فردریک سوریده ، مدیر پروژه ProMare ، گفت: “آنچه این پروژه را خاص می کند این است که یک شناور دریایی است که می تواند مسافت زیادی را طی کند. بیشتر کشتی های بدون سرنشین قبلی فقط قادر به طی مسافت کوتاه بودند ، بنابراین این یک تغییر بزرگ است.” ProMare یکی از شرکای این پروژه است که شرکت IT IBM آن را هدایت می کند.

https://www.maritimeprofessional.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *