نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:54 ب.ظ

انقلاب دورکاری دوگانه

16 نوامبر 2020توسط جیسون ام وارد و م. ربکا کیلبورن

هنگامی که بیماری همه گیر COVID-19 آغاز شد ، میلیون ها نفر از شاغلین کسب و کار ها تقریباً یک شبه به همکاری و ارتباط تمام وقت مبتنی بر اینترنت روی آوردند. این تحول چشمگیر منجر به ایجاد بین 25 تا 35 درصد از کارکنان 25 ساله و بالاتر از راه دور از ماه مه شده است.

این انعطاف پذیری با محافظت قابل توجه غردی همراه بوده و نیز در برابر خطر از دست دادن شغل همراه است. نظرسنجی RAND در ماه مه 2020 از کارکنان نشان داد که در میان کسانی که می توانند از راه دور کار کنند ، نرخ بیکاری تنها 6 درصد است. در میان کسانی که نمی توانستند ، 25٪ بود.

میلیون ها شاغل ضرورتا قادر به کار در خانه نیستند. اگرچه این شامل برخی از مشاغل پردرآمد مانند پزشکان است ، اکثریت قریب به اتفاق این مشاغل در شغل های کم مزد مانند صندوقداران ، کارکنان خدمات غذایی و رانندگان  هستند. این کارکنان به طور متوسط ​​جوان ترند و به طور نامتناسبی از اقلیت های نژادی و قومی هستند.

یک مطالعه اخیر کارها را به مشاغلی طبقه بندی کرده است که می توان از خانه انجام داد و آنهایی را که نمی توانند انجام دهند. نویسندگان تخمین زده اند که 37٪ مشاغل در ایالات متحده  کارشان می تواند به طور کامل از خانه انجام شود – گروهی که ما آنها را “مشاغل دورکاری” می نامیم.

با استفاده از این چارچوب برای داده های اداره آمار سال 2018 ، در بین افراد 25 تا 68 ساله که در مشاغل دورکاری هستند ، 51٪ دارای مدرک لیسانس یا بالا تر هستند ، در حالی که فقط 33٪ از کل کارکنان این کار را انجام می دهند. از نظر نژاد و قومیت ، 74٪ از مشاغل دورکاری سفیدپوست هستند ، در حالی که این گروه فقط 67٪ از کل کارکنان را تشکیل می دهند با 9٪ تفاوت. کارکنان اسپانیایی تبار کمترین گروه را نشان می دهند ، که فقط 9٪ از افراد در مشاغل دورکاری را تشکیل می دهند .

افرادی که در مشاغل دورکاری مشغول به کار هستند نه تنها خطر از دست دادن شغل خود (یا ابتلا به ویروس کرونا در کار) بسیار کمتر است ، بلکه درآمد قابل توجهی نیز کسب می کنند. متوسط ​​درآمد در مشاغل دورکاری 51000 دلار در سال است ، در مقایسه با 32000 دلار در سال در مشاغل غیر از راه دور.

شرکت های زیادی از جمله فیس بوک ، توییتر ، اسکوئر ، جی پی مورگان ، REI و دیگران اخیراً اعلام کرده اند که قصد دارند سیاست های مکانی انعطاف پذیر را دربرگیرند ،  تا از روزهای کار در محل دفترکاهش یافته و اجازه کار از راه دور برای بیشتر یا همه کارمندان فراهم شود. اگر چنین روندی بیش از پایان همه گیری  ، همه گیر شود ، می تواند عواقب گسترده ای برای بازار کار و جامعه به طور کلی داشته باشد. تقاضا برای خرید املاک و مستغلات ممکن است در برخی مناطق کاهش یابد. نیازهای باند پهن در حال رشد ممکن است باعث سرمایه گذاری بیشتر در خدمات اینترنت پرسرعت و ابزارهای همکاری دیجیتال شود. ممکن است مشکلات زیست محیطی مسافرتهای روزانه و مسافرتهای هوایی تجاری کاهش یابد. کاهش معنی دار در زمان رفت و آمد ممکن است حتی مشارکت کلی در نیروی کار را افزایش دهد.

حذف رفت و آمد روزانه به منزله تخفیف مقدار زیادی از زمان معمولاً  که دستمزدی برایش پرداخت نشده برای کارکنان از راه دور است. یک مطالعه اخیر این صرفه جویی در زمان را 60 میلیون ساعت در روز در ایالات متحده تخمین زده است. این گزارش از زمان شروع شیوع بیماری همه گیر از طریق کار از راه دور کارکنان را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مقداری از این زمان پس انداز شده و به شغل آنها اختصاص داده شده است ، اما تقریباً دو سوم آن صرف مراقبت از کودک ، بهسازی منزل و فعالیتهای اوقات فراغت شده است.

اما دسترسی نابرابر به کار از راه دور که در بالا برجسته شد ، به این معنی است که این مزیت در درجه اول به کارکنان سفیدپوست و تحصیل کرده تر می رسد. این می تواند روند نابرابری را که در حال حرکت است تشدید کند. به عنوان مثال ، شدیدترین افزایش در زمان رفت و آمد در تعدادی از مناطق اصلی مترو در سالهای اخیر در میان کارکنان کم درآمد بوده است. در بسیاری از مناطق روستایی ، کمبود خدمات اینترنت باند پهن بطور کلی کار از راه دور را غیر ممکن می کند.

گرچه تغییر در مقیاس وسیع به کار از راه دور ، فرصت های بی نظیری را برای سیاست های خلاقانه برای جبران برخی از اختلافات فراهم می کند. به عنوان مثال ، مسافران روزانه کمتر ممکن است به معنای فضای جاده ای بیشتر در دسترس باشد و برای بهبود مانند حمل و نقل سریع اتوبوس که می تواند به کارکنان خدمات کمک کند تا زمان رفت و آمد خود را کاهش دهند. ساختمانهای اداری کم استفاده ممکن است با قیمت مناسب سازگار شوند.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *