نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:41 ب.ظ

هدایای فضاپیمای ژاپنی: قطعات سیارک شبیه به زغال چوب

24 دسامبر 2020توسط ماری یاماگوچی

این عکس که روز پنجشنبه ، 24 دسامبر سال 2020 ، توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) تهیه شده است ، نمونه های خاک را نشان می دهد که در داخل محفظه A کپسول آورده شده توسط Hayabusa2 ، در Sagamihara ، نزدیک توکیو دیده می شود. مقامات فضایی ژاپن روز پنجشنبه گفتند که علاوه بر گرانولهای ماسه ای سیاه رنگی که هفته گذشته پیدا کردند ، نمونه های بیشتری از خاک سیارک ها را که از فضاپیمای Hayabusa2 جمع آوری شده و آورده شده بودند ، یافتند و امید آنها را برای یافتن سرچشمه های منظومه شمسی  را نسبت به قبل افزایش داد.

آنها به قطعات کوچک زغال چوب شباهت دارند ، اما نمونه های مواد جمع شده از یک سیارک  بودند و توسط یک فضاپیمای ژاپنی به زمین آورده شدند.

نمونه هایی که مقامات فضایی ژاپن روز پنجشنبه توصیف کرده اند به بزرگی 1 سانتی متر (0.4 اینچ) و سخت  مانند سنگ هستند و هنگام برداشتن یا ریختن در ظرف دیگر شکسته نمی شوند. آنها درباره  گرانولهای سیاه و شنی کوچکتری که سفینه جمع کرده و جداگانه برگردانده شده است شرح دادند.

فضاپیمای Hayabusa2 سال گذشته برای آوردن  دو مجموعه نمونه را از دو مکان سیارک ریوگو ، بیش از 300 میلیون کیلومتر (190 میلیون مایل) زمین فاصله گرفته است.  برای اینکار کپسولهای مواد را  از فضا به سمت هدف در Outback استرالیا انداخت و نمونه ها در اوایل دسامبر به ژاپن آورده شد.

گرانولهای شنی آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن که هفته گذشته توصیف کرد مربوط به اولین کار فضاپیما در آوریل 2019 است.

Tomohiro Usui ، دانشمند مواد فضایی ، گفت که قطعات بزرگتر مربوط به محفظه اختصاص یافته برای برخورد دوم با ریوگو بود.

JAXA پیش از انجام مطالعات کامل در سال آینده ، در حال بررسی اولیه نمونه های سیارک است. دانشمندان امیدوارند که این نمونه ها بینشی از ریشه منظومه شمسی و زندگی روی زمین فراهم کنند. به دنبال مطالعات در ژاپن ، برخی از نمونه ها برای تحقیقات بیشتر با ناسا و سایر آژانس های فضایی بین المللی به اشتراک گذاشته می شود.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *