نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:52 ق.ظ

ماسکها 99.9٪ امکان عبور قطرات بزرگ مرتبط با کووید را مسدود می کنند

23 دسامبر 2020توسط مارلو هود

تصور می شود قطرات تنفسی بزرگ عامل اصلی انتقال SARS-CoV-2 هستند. تصویرگری توسط بانکی

محققان گفتند ، ماسک های صورت خطر انتشار قطرات بزرگ مرتبط با COVID هنگام صحبت یا سرفه را تا 99.9 درصد کاهش می دهند . این نتایج بر طبق یک آزمایش آزمایشگاهی با مانکن های مکانیکی و افراد انسانی بدست آمده است .

آنها در ژورنال Royal Society Open Science گزارش دادند ، زنی که در فاصله (یک متری) از مردی که سرفه ای بدون ماسک می کند ، باشد ، در معرض 10 هزار برابر بیشتر از این قطرات قرار خواهد گرفت ، اگر حتی یک قطره هم امکان عبور داشته باشد.

نویسنده ارشد ایگنازیو ماریا ویولا ، متخصص پویایی مایع اعمال شده در دانشکده مهندسی دانشگاه ادینبورگ ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ماسک های صورت می توانند باعث کاهش چشمگیر پراکندگی قطرات مملو از ویروس شوند.”

وی خاطرنشان کرد: قطرات تنفسی بزرگ – که مانند گلوله ها عمل می کنند قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه به سمت زمین کشیده شوند – عامل اصلی انتقال SARS-CoV-2 هستند.

کوچکترها ، که بعضاً قطرات آئروسل نامیده می شوند ، می توانند برای مدت طولانی تری در هوا معلق بمانند.

ماریا ویولا تلفنی گفت: “ما به طور مداوم طیف وسیعی از قطرات را از مقیاس خرد تا مقیاس میلی متری بازدم می کنیم.”

وی گفت: “بعضی از قطرات سریعتر از بقیه افت خواهند کرد”  که به دما ، رطوبت و به ویژه سرعت هوا ، بستگی دارد.

این مطالعه روی ذرات بزرگتر از 170 میکرون قطر – تقریباً دو تا چهار برابر عرض موی انسان متمرکز شده است.ذرات آئروسل که تمایل دارند جریانهای موجود در هوا را دنبال کنند ، به طور کلی کمتر از 20 یا 30 میکرون توصیف می شوند.این مطالعه نشان داد که قطرات اندازه متوسط ​​می توانند به هر دو صورت رفتار کنند.

ماسک جهانی

ماریا ویولا گفت: “اگر ماسک بزنید ، انتقال ویروس را به ترتیب 10 برابر کمتر می کنید.”

“در مطالعه ما ، برای قطرات بزرگتر که اندازه گیری می کنیم ، در مورد 99.9 درصد کمتر صحبت می کنیم.”

طبق نظر موسسه سنجش سلامت (IHME) در سیاتل ، واشنگتن ، در صورت اتخاذ سیاست استفاده جهانی از ماسک ، می توان طی چهار ماه آینده 55000 جان در ایالات متحده را نجات داد.

در اوایل این ماه ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) راهنمای COVID-19 خود را در مورد ماسک ها به روز کرد تا توصیه کند در صورت ناکافی بودن تهویه ، در حضور دیگران در خانه استفاده شود.این دستورالعمل ها به ویژه در مناطقی که به جامعه منتقل می شوند یا مشکوک به آن هستند ، اعمال می شود.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *