نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:12 ب.ظ

طراح استنفورد در حال ساخت آجرهایی از قارچ های سریع رشد است که از بتن قویتر هستند.

https://www.goodnewsnetwork.org/wp-content/uploads/2020/12/philip-ross-mushroom-arch-Copyright-Philip-Ross-Mycoworks.jpg

اندی کوربلی -10 دسامبر 2020

در حالی که هیچ گونه قارچی به اندازه کافی بزرگ برای زندگی زیر آن  وجود ندارد ، یک طراح منطقه خلیج فکر می کند اگر فقط “آجرهای قارچ” ثبت شده خود را از بکار ببرد ، می تواند یکی از آنها را بسازد.در واقع ، او می داند که می تواند این کار را انجام دهد ، زیرا او در حال حاضر یک نمایشگاه به نام “Mycotecture” – قوس آجری قارچ 6 × 6 از قارچ های Ganoderma lucidum یا reishi ساخته است.

فیل راس از قارچ reishi استفاده نمی کند. او از میسلیوم ، ریشه های رشته ای سریع الرشد استفاده می کند که اکثریت قریب به اتفاق شکل های زندگی قارچی را تشکیل می دهد.

میسلیوم سریع رشد می کند ، و فوق العاده با دوام ، ضد آب ، غیر سمی ، مقاوم در برابر آتش و سازگار با محیط است.

راس با ساخت میسلیوم در کیسه های خاک اره خوشمزه (برای قارچ) ، قبل از خشک کردن و برش دادن آنها با تیغه های فولادی بسیار سنگین ، از آن برای ساخت آجر استفاده می کند.

این کار به این دلیل انجام می شود که قارچ ها سلولز موجود در خاک اره را هضم کرده و آن را به کیتین تبدیل می کنند ، که همان فیبر ساخته شده از اسکلت های خارجی حشرات می باشد.

مجله Discover اعلام کرد: “این آجرها احساس مواد کامپوزیتی با هسته تفاله دانه متقاطع اسفنجی دارند که به تدریج نسبت به پوست خارجی آن چگال تر می شود”. “این پوسته فوق العاده سخت ، مقاوم در برابر خرد شدن است و می تواند مقادیر زیادی از فشرده سازی را کنترل کند.”

یک وب سایت طراحی / معماری این آجرهای قارچ را “مستحکم تر از بتن” توصیف کرده است ، در حالی که دیگری از مبتکر آن در مصاحبه ای نقل کرده است که می تواند جایگزین انواع مصالح ساختمانی پلیمرهای پلاستیکی شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *