نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:23 ب.ظ

اینترنت اشیا و واقعیت افزوده در ساخت صنعتی ؛ چگونه می توان قدرت داده را آزاد کرد؟

    13 نوامبر 2020 لیزا تومچیک

در این مطلب به طور خلاصه توضیح می دهم که چگونه همگرایی اینترنت اشیا  و واقعیت افزوده (AR) به کسب و کارها این قدرت را می دهد تا داده های خود را به یک قالب معنادار تبدیل کنند که باعث بهینه سازی فرآیندها ، کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت باشد. ما انواع مختلف داده های اینترنت اشیا را قبل از رفتن به دو مورد استفاده در دنیای واقعی بررسی خواهیم کرد که نشان می دهد چگونه اینترنت اشیا و AR باعث بهبود عملیات صنعتی در خطوط مونتاژ و تولید دستگاه های پزشکی می شوند.

اینترنت اشیا و AR چگونه با هم هماهنگ می شوند؟

همانطور که اینترنت اشیا  به سرعت در حال پیشرفت است ، کسب و کار ها می توانند مقادیر زیادی داده را با سیستم عامل های اینترنت اشیا که عملکرد ماشین آلات صنعتی را کنترل می کنند ، جمع آوری کنند. تولیدکنندگان اطلاعات مربوط به هر مرحله از فرآیند تولید خود را جمع می کنند ، به عنوان مثال:

    داده های وضعیت: یک ربات تولیدی در حال کار است

    موقعیت مکانی: موقعیت محصول در خط تولید

    Automation Data دمایی که توسط یک سنسور تنظیم می شود

تعداد دستگاه های متصل به اینترنت اشیا از 6 میلیارد در 2016 به 11 میلیارد در 2018 افزایش یافته و طبق گفته گارتنر پیش بینی می شود تا پایان سال 2020 به 20 میلیارد برسد. در حالی که گروه مشاوره بوستون این پیشرفت را به عنوان انفجار بزرگ داده توصیف می کند ، داده ها تنها در صورت جمع آوری و ذخیره سازی فواید کمی برای تجارت به همراه دارند. با این حال ، اگر به روش صحیح استفاده شوند ، این حجم زیاد داده می تواند به کسب و کار ها کمک کند تا از چالش های مهم اقتصاد از راه دور جدید استفاده کنند. هنگام استفاده از داده های خود ، شرکت های صنعتی می توانند از تداوم تجارت اطمینان حاصل کنند ، بهره وری عملیات را افزایش دهند و حتی با کمبود استعداد مقابله کنند.

اینجاست که واقعیت افزوده (AR) وارد می شود. AR می تواند داده های اینترنت اشیا را به یک قالب معنی دار تبدیل کند که اطلاعات مربوطه را دقیقاً در مکان مورد نیاز کارمندان فراهم می کند. بینش مبتنی بر داده به کارگران فعال یا نگهدارنده ماشین آلات کمک می کند تا آگاهانه تصمیم بگیرند و مطابق آن وظایف را انجام دهند. در عوض این میزان خطاها را کاهش می دهد و باعث کارآیی فرآیندها می شود و در عین حال از تعداد کارگران ماهر موجود نیز بهترین استفاده را می کند. قبل از اینکه نگاه دقیق تری به نحوه استفاده از داده های اینترنت اشیا و AR در یک محیط کار صنعتی بیندازیم ، بیایید توضیح دهیم: در مورد چه نوع داده ای صحبت می کنیم؟

همین امروز استفاده کنید و فردا از AR بهره مند شوید

داده های وضعیت ، داده های موقعیت مکانی ، داده های اتوماسیون … چرا همه آنها داده های پویا هستند؟

اصطلاحات متعددی برای توصیف داده های اینترنت اشیا وجود دارد که به طور مداوم با توجه به توسعه یک فرآیند یا شی در طول زمان تغییر می کنند و به روز می شوند. داده های پویا ، داده های زنده و داده های در زمان واقعی همه بلافاصله اطلاعات مربوط به لحظه فعلی زمان را فاش می کنند. آنها مخالف Static Data هستند که تغییر نمی کند و فقط به یک زمان خاص مربوط می شود نه اینجا و اکنون.

برای بیان یک مثال روزمره ، داشبورد یک ماشین هنگام نمایش سرعت فعلی شما ، داده های پویا را نشان می دهد. با شتاب گرفتن ، نمایشگر بالا می رود و هنگام کاهش بلافاصله پایین می آید و همیشه سرعت فعلی شما را نشان می دهد. در یک زمینه صنعتی ، انواع مختلفی از داده ها می توانند تحت اصطلاح داده های پویا قرار گیرند مانند:

    قرائت دما

    شاخص های ظرفیت

    قرائت دور در دقیقه

    سیگنال های هشدار دهنده

    و خیلی بیشتر

تجسم داده های پویا در AR: دو مورد استفاده صنعتی

سوال بعدی این است: چگونه می توان از این نوع مختلف داده های پویا در واقعیت افزوده استفاده کرد؟ بیایید دو مورد استفاده صنعتی را بررسی کنیم.

1. ساخت تجهیزات پزشکی و تولید دارویی

در تولید تجهیزات پزشکی یا محصولات دارویی ، کار اپراتورها در یک محیط استریل بسیار مهم است. شرایط محیط تولید در صورت لزوم باید بلافاصله کنترل و تنظیم شود. این موضوع در مورد تجهیزات مورد استفاده نیز وجود دارد زیرا نیاز به تنظیم صحیح و عملکرد صحیح دارد.

در این سناریو ، داده های پویا ، به عنوان مثال دمای اتاق یا داده های فیلتراسیون هوا ، می توانند با فناوری AR در زمینه دید اپراتور در محیط کار تجسم پیدا کنند. با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه یا عینک هوشمند ، داده های جمع آوری شده توسط یک پلت فرم اینترنت اشیا در قالب تصویری از طریق AR در دسترس نیروی کار قرار می گیرد. مقادیر دما و فیلتراسیون هوا از قبل نشان داده می شود که آیا این مقادیر مناسب هستند یا نیاز به تنظیم دارند.

تجسم زنده AR از داده های پویا به اپراتور پزشکی اجازه می دهد تا:

    بلافاصله اقدام کند: با بروز مشکلات می توان آنها را برطرف کرد.

    مشکلات را قبل از بروز آنها پیش بینی کنید: می توان از مسائل اصلی پیشاپیش جلوگیری کرد.

    تغییرات مانیتور: تأثیر تنظیمات بلافاصله قابل مشاهده است.

AWE_Augmented Reality منبع شغلی یا جایگزین شغل

2. خط مونتاژ در ساخت صنعتی

در خطوط مونتاژ ربات ها و سایر تجهیزات خودکار برنامه ریزی شده اند تا در حداکثر بازده کار کنند. خطایی که همه چیز را در حالت تعلیق قرار می دهد ممکن است خیلی سریع  ایجاد هزینه شود زیرا یک دقیقه توقف در صنعت خودرو 22000 دلار هزینه دارد. سیستم عامل های اینترنت اشیا ی متصل به یک راه حل AR کمک می کند تا از زمان خرابی جلوگیری شود زیرا داده های عملکرد تجهیزات را به طور زنده در دسترس نیروی کار قرار می دهد.

نمایش داده های دینامیکی مبتنی بر AR در تولید به کارگران کمک می کند تا:

    نظارت بر تجهیزات

    مقادیر به جای داشبوردهای پیچیده ، در محیط تولید در دستگاه نشان داده می شوند.

         تشخیص خطاها:

    سو ء عملکردها بلافاصله قابل مشاهده هستند و در محلی که روی دستگاه رخ می دهد ظاهر می شوند.

    انجام کارهای تعمیر و نگهداری:

    سرویس تجهیزات یا رفع خطاها با مشاهده مستقیم کلیه اطلاعات مربوطه آسان تر است.

اینترنت اشیا و AR دست به دست هم می دهند.

به طور خلاصه: برای کسب و کار های صنعتی IoT و AR نه تنها دو فناوری هستند که می توانند عملیات تجاری را بهبود ببخشند ، بلکه در صورت ترکیب پتانسیل آنها به حداکثر می رسد. طبق یک نظرسنجی BCG ، 80٪ شرکتهایی که هم اکنون با IoT یا AR کار می کنند ، متقاعد شده اند که راه حلهای IoT-AR در 5 سال آینده به امری عادی در صنعت آنها تبدیل خواهد شد.

Dynamic Data اطلاعات خام است که فقط هنگامی ارزشمند می شود که مقادیر مربوطه تجسم و قابل تفسیر شوند. از طرف دیگر AR برای تأمین نیروی کار با اطلاعات ارزشمند که تصمیم گیری آنها را افزایش می دهد ، به یک منبع داده قابل اعتماد زنده نیاز دارد.

فقط در صورت استفاده مشترک کسب و کار ها ، واقعاً می توانند از قدرت داده ها استفاده کنند ، آنها برای دستیابی به تداوم تجارت ، کارآیی بیشتر عملیات و استفاده از استعدادهای موجود در نیروی کار در حال جمع آوری هستند.

https://www.re-flekt.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *