نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:31 ق.ظ

فرانسه اولین کشور دارای برچسب الکترونیکی قابلیت تعمیر برای ادوات

16 دسامبر 2020پارلمان اروپا قصد دارد با ارتقای استفاده مجدد و تعمیرات تلفن ها ، لپ تاپ ها ، تبلت ها و سایر وسایل الکترونیکی – و با مقابله با روش هایی که طول عمر چنین محصولاتی را کاهش می دهد ، پایداری را افزایش دهد.

گزارش شده است که فرانسه از ژانویه 2021 شروع به پخش “برچسب های قابل تعمیر” در دستگاه ها می کند ، پس از آن برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز به دنبال آن هستند.

این بدان معناست که اعضای پارلمان اروپا از نمایندگان کمیسیون اروپا خواسته اند که با جذابیت ، سیستماتیک و مقرون به صرفه تر شدن تعمیرات ، چه با تمدید ضمانت ها ، چه تضمین هایی برای قطعات تعویض شده ، یا دسترسی بهتر به اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری را انجام دهند.

و نیز بدان معناست که نمایندگان پارلمان اروپا بر افزایش حمایت از بازار کالاهای دست دوم اصرار دارند ، خواستار تدابیری برای مقابله با رویه هایی هستند که طول عمر یک محصول را کوتاه می کنند و تولید پایدار را تأیید می کنند.

در بیانیه ای ، نمایندگان مجلس اروپایی همچنین بر نیاز به سیستم شارژر مشترک برای کاهش ضایعات الکترونیکی تأکید کرده اند و می خواهند محصولات با توجه به دوام آنها برچسب گذاری شوند (به عنوان مثال یک کنتور استفاده و اطلاعات واضح در مورد طول عمر تخمینی یک محصول)

موانعی را که مانع از تعمیر ، فروش مجدد و استفاده مجدد می شود بردارید.

طبق یک نظرسنجی ، 77٪ از شهروندان اتحادیه اروپا ترجیح می دهند دستگاه های خود را تعمیر کنند تا اینکه آنها را تعویض کنند. 79٪ فکر می کنند که تولیدکنندگان باید از نظر قانونی موظف باشند در تعمیر دستگاه های دیجیتال یا تعویض قطعات منفرد آنها تسهیل کنند.

برای تشویق مشاغل پایدار و انتخاب های مصرف کننده ، اعضای پارلمان اروپا – از طریق این مصوبه – می گویند که آنها برای خریدهای عمومی پایدارتر و همچنین بازاریابی و تبلیغات مسئولانه فشار می آورند.

به عنوان مثال ، هنگامی که ادعاهای سازگار با محیط زیست در تبلیغات مطرح می شود ، باید معیارهای مشترکی برای حمایت از چنین ادعایی – مشابه اخذ گواهینامه های زیست محیطی اعمال شود.

این قطعنامه همچنین خواستار تقویت نقش علامت زیست محیطی اتحادیه اروپا به منظور استفاده بیشتر از آن توسط صنعت و افزایش آگاهی در بین مصرف کنندگان است.

منبع: پارلمان اروپا

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *