نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:49 ب.ظ

فواید انرژی های تجدید پذیر از مکانی به مکان دیگر متفاوت است.

renewable energy

14 دسامبر 2020توسط دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی اعتبار: دامنه عمومی CC0

یک مطالعه جدید از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نشان می دهد ، بسته به ماهیت تولید برق متداول که انرژی تجدید پذیر جبران می کند ، مزایای زیست محیطی تولید انرژی تجدید پذیر به طور قابل توجهی متفاوت است. محققان امیدوارند که این کار بتواند سرمایه گذاری های آینده در زمینه انرژی های تجدیدپذیر را در مکان هایی که می توانند بیشترین صرفه را انجام دهند ، هدف قرار دهد.

هریسون فل ، یکی از نویسندگان این تحقیق و دانشیار اقتصاد انرژی در ایالت نیویورک ، می گوید: “سالها است که محققان رویکردهای مختلفی را برای تلاش برای ارزیابی مزایای زیست محیطی انرژی های تجدید پذیر در پیش گرفته اند.” “اداره اطلاعات انرژی انتشار اطلاعات دقیق تولید انرژی تجدیدپذیر را از سال 2018 آغاز کرد و ما متوجه شدیم که سرانجام فرصتی برای پرداختن به این مسئله با استفاده از داده های دنیای واقعی فراهم شد.

فل می گوید: “مطالعه ما اولین  موردی است كه میزان تولید گازهای گلخانه ای از تولید خورشید و باد را با تكیه بر داده های تولیدی تجدیدپذیر در طیف وسیعی از مناطق و در عین حال تجارت برق بین مناطق را نیز تعیین می كند.”

برای این مطالعه ، محققان از داده های مناطق مختلف 48 ایالت مجاور از ژوئیه 2018 تا مارس 2020 استفاده کردند.

نتیجه مهم این مطالعه این است که ارزش محیطی انرژی های تجدید پذیر به طور قابل توجهی متفاوت است. به عبارت دیگر ، یک (مگاوات ساعت) انرژی تجدید پذیر بسته به مکانی که آن نیرو تولید می شود ، متفاوت است.

جرمیا جانسون ، نویسنده مقاله و  مسئول تحقیق و دانشیار عمران می گوید: “به عنوان مثال ، یک مگاوات ساعت انرژی خورشیدی تولید شده در فلوریدا میزان انتشار دی اکسید کربن را تقریباً دو برابر یک مگاوات ساعت انرژی خورشیدی تولید شده در کالیفرنیا کاهش می دهد. دلیل این امر این است که کالیفرنیا در مقایسه با مناطق دیگر شبکه پاکتری دارد. بنابراین جبران یک ساعت تولید برق متداول در کالیفرنیا باعث کاهش انتشار CO2 در مقایسه با جبران یک ساعت تولید برق متداول در فلوریدا می شود.”

چرا این موضوع مهم است؟

جانسون می گوید: “در کوتاه مدت ، این یافته ها به ما کمک می کنند که در کجا باید سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را هدف قرار دهیم تا بتوانیم مزایای زیست محیطی را به حداکثر برسانیم.”

اما این تنها یافته تحقیق نبود.

محققان همچنین دریافتند که مزایای زیست محیطی اغلب از مرزهای منطقه عبور می کند. به عنوان مثال ، انرژی تجدیدپذیر تولید شده در حالت A ممکن است برای جبران تولید برق در حالت B استفاده شود ، به این معنی که ایالت B ممکن است مزایای زیست محیطی پروژه های برق تجدیدپذیر در ایالت A را دریافت کند.

فل می گوید: “در حال حاضر ، انرژی های تجدیدپذیر عمدتا توسط سیاست هایی هدایت می شوند که از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.” “کار ما در اینجا یک دلیل را برجسته می کند که این یک رویکرد بسیار کارآمد در سیاست انرژی نیست. یک رویکرد فدرال در سیاست انرژی های تجدیدپذیر بهتر می تواند ماهیت بین ایالتی تولید انرژی ، مصرف انرژی و مزایای زیست محیطی را محاسبه کند.”

محققان متذکر می شوند که این مطالعه به طور  موثر تصویری از مکانی است که هم اکنون بخش برق کشور در آن قرار دارد و احتمالاً سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر ادامه خواهد داشت.

فل می گوید: “جالب است که ببینیم با گسترش مناطق زیرساخت های انرژی پایدار ، توزیع منافع چگونه تغییر می کند.”

مقاله “نابرابری های منطقه ای در کاهش انتشار و تجارت خالص از طریق انرژی های تجدیدپذیر” در مجله Nature Sustainability منتشر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *