نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:46 ب.ظ

بازسازی اعتماد سازمانی با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش

این روز ها تقریبا اکثریت سازمانها و جوامع  با یک تهدید نامشهود و در عین حال وجودی دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری تعجب خواهند نمود اگر بگوییم این تهدید نامشهود عدم تمایل فزاینده برای پذیرش واقعیت های اساسی سازمان یا جوامع است .

 برای  کنترل و مدیریت این تهدید چه مولفه ای و یا چه خط مشی ای را باید بکار گرفت ؟

تجربیات تاریخی نشان داده است که شفافیت برای معکوس نمودن این تمایل مهمترین عامل و مولفه است . اما سوال دیگری که بلافاصله مطرح می شود این است که مهمترین ابزار در این رابطه چیست ؟

بازهم تجربیات تاریخی پاسخ می دهند که آموزش و پرورش . اما نه با تعریف جاری آن در نظام سازمانی موجود .

آموزش و پرورش باید نقشی اساسی در بازسازی زیرساخت های بازاریابی اجتماعی  و بازیابی اعتماد از مراحل کودکی و نوجوانی را داشته باشد.

برای اینکار بایستی بصورت مکرر و پیوسته سیاست گذاران ، دانشمندان و مهندسان و کارشناسان در سطوح کلان و سطوح عملیاتی و سازمانی  با همدیگر همفکری و همکاری کنند .   

در سطوح استراتژیک امروزه این مسایل مطرح هستند که :

  • تامین منابع و بودجه برای حمایت از برنامه های درسی جدید ، بورسیه ها و بورس های تحصیلی ، ابزار های نوین آموزشی بایستی برای ایجاد نیروی کار علمی رقابتی برای آینده  برای پشتیبانی از تحولات فناوری و تحول دیجیتال تغییر یابند .
  • حرکات خود جوش بایستی بر بستر پلتفرمهای اقتصاد دیجیال و پلتفرمهای تکنولوژی شکل هدایت شده و همگرا بخود بگیرند .

در سالها و دهه های بعدی کشور به نوآوری های بی شماری در زمینه فناوری و علمی نیاز دارد که توانایی های انسانی را افزایش داده و مهارتهای مدیریت و فنی را در لایه های مورد نیاز ایجاد نماید .

بسیاری از مردم در کشورمان اکنون نگرانی نسبت به ادامه تحصیلا ت و اشتغال و موضوعات زیست محیطی را دارند و با بحران کرونا این موارد بشدت زیادتر شده است. در این راستا سرمایه گذاری در افزایش بازار یابی اجتماعی برای تقویت  آموزش و پرورش باید بستر و زیر بنای راه حلها باشد..

در حال حاضر آموزش از راه دور  یک امر محتوم شده است  اما بسیاری در موردبرخی پیامد های آن اخطار می دهند. یکی از آنها آموزش مدنی است. آموزش مدنی در شرایط موجود بسیار ضعیف است و ارتباطات بسیار کم شده است.آموزش مدنی رقابتی با سایر دروس ندارد و در واقع می تواند مکمل آنها باشد. انجمن های اولیا و مربیان بایستی تعاملات خود را به هر طریق در این رابطه بیشتر کنند و معلمان می توانند با برنامه های یادگیری اجتماعی چنین فضایی را در کلاس های مجازی ایجاد کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *