نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:52 ب.ظ

استفاده از قدرت تنوع عصبی و مغز ها

ultranauts team

زک وین | دفتر خبری MIT1 دسامبر 2020

شرکت مهندسی کیفیت و نرم افزار  اولترانات از یک تیم جهانی تنوع عصبی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استقبال کرده است. این تصویر پرتره های مختلف مصور از اعضای تیم  اولترانات را نشان می دهد.

چگونه یک استارت آپ کوچک با بزرگترین شرکتهای مشاور فناوری اطلاعات کشور روبرو می شود ، به سرعت رشد می کند و مشتریانی مانند AIG ، Berkshire Hathaway و WarnerMedia را در حال کار با تهدید مواجه می کند؟ برای استارت آپ مهندسی کیفیت  اولترانات ، پاسخ در قدرت نیروی کار متنوع شناختی آن نهفته است.

بیش از 75 درصد از کارکنان این شرکت در طیف اوتیسم هستند ، به این ترتیب  اولترانات می تواند از نقاط قوت منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم بهره ببرد زیرا این امر به شرکت های تازه تاسیس کمک می کند تا کیفیت داده ها ، تجزیه و تحلیل ها و نرم افزارهای خود را بهبود بخشند.

راجش آناندان ، مدیر عامل شرکت  اولترانات می گوید: ما قادر به ایجاد ارزش برای مشتریان هستیم به گونه ای که تعداد کمی از تیم های دیگر می توانند از طریق  این فرض ساده از طیف گسترده تری از استعدادها و رویکردهای مختلف برای حل مسئله استفاده کنند .

اولترانات ، که در سال 2013 تأسیس شده است ، دوام تجاری خود را در رویکرد خود ثابت کرده ، مشتاقانه به شرکت های دیگر کمک می کند تا پیشرفت خود را ادامه دهند.

آناندان ، یکی از بنیانگذاران این شرکت می گوید: اگر می خواهید بفهمید که چگونه تیم های مهندسی و داده های اطلاعاتی فراگیرتری را بسازید ، ما همیشه خوشحال خواهیم شد که همه آنچه را می دانیم و روشهای توسعه یافته را به اشتراک بگذاریم.البته ، بهترین راه برای تشویق دیگران برای الگوبرداری از رویکرد شما ، موفقیت است. حتی در میان اختلالات بیماری همه گیر Covid-19 ، اولترانات به رشد 50 درصدی درآمد خود در سال ادامه داده است و در حال حاضر از دور بودجه ای که سال گذشته برای تسریع در رشد استفاده کرده بود ، استفاده می کند.

آناندان می گوید: “امروز این سازمان واقعاً  یک سازمان هنری نیست و من – ما پیرمردهایی هستیم که باید از این کار دور بمانیم.” “ما در تمام سطوح سازمان همکاران فوق العاده توانمندی داریم. ما همكاران اوتیستیكی در تیم رهبری داریم ، تیم استخدام را اداره می كنیم ، تیم های مهندسی را مدیریت می كنیم و در نتیجه ، ما یك گروه واقعاً متنوع و فراگیر داریم كه کارهای بزرگی انجام می دهند. “

اثبات ارزش تنوع عصبی

آناندان و شکتمان در MIT هم اتاقی بودند و به سرعت دوست شدند. آناندان ، که در سریلانکا بزرگ شده و قبل از آمدن به دانشگاه MIT هرگز رایانه نداشته است ، گفت که تجربه ملاقات با بسیاری از افراد همفکر “مانند یافتن قبیله خود” است.

پس از حضور در مایکروسافت پس از فارغ التحصیلی ،  آناندان به مشاوره در Bain and Company پرداخت و سپس وارد فضای غیرانتفاعی شد ، ابتدا با صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، سل و مالاریا و سپس با صندوق کودکان سازمان ملل (UNICEF).

“با الهام از گزارش یونیسف در مورد کودکان دارای معلولیت ، در مورد فرصت و اشتغال برای جوامع کنار گذاشته شده تحقیقاتی را با [شرکت مشاور مدیریت] Stax Inc انجام دادم زیرا تصور می شد که آنها دارای معلولیت هستند. من یافته ها را با Art به اشتراک گذاشتم ، مدارک مربوط به مهارت ها یا توانایی های خاصی که مورد توجه قرار نگرفتند ، و برخی از نقاط قوت رایج در ارتباط با افراد در طیف اوتیسم را توصیف کردم. ” “در عین حال ، یک چالش واقعی اجتماعی پیرامون این سیستم وجود دارد که همچنان انسانها را به دلیل متفاوت بودن مجازات می کند.”

تا سال 2012 ، Shectman هشت سال یک شرکت مهندسی نرم افزار ، Elephant Ventures را اداره می کرد و با چالش یافتن آزمایشگرهای خوب برای استفاده از نرم افزار جدید آشنا بود.

Shectman به یاد می آورد: “من گفتم ،” این هفته دو یا سه نفر را پیدا کن و ما چهارشنبه آنها را استخدام خواهیم کرد. “

بنیانگذاران با شخصی در این طیف ارتباط شخصی نداشتند ، اما آنها یکی از متحدان اصلی خود را در مدیران عامل گروه های غیرانتفاعی حمایت از اوتیسم Integrate Advisors و GRASP به دست آوردند ، که به آنها کمک کرد تا شرح وظایف خود را تنظیم کنند و از طریق GRASP شبکه توزیع کنند.

طی 72 ساعت ، بنیانگذاران 150 رزومه داشتند. بسیاری از این متقاضیان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی بودند ، اما هیچ کس تجربه آزمایش نرم افزار را نداشت. بنیانگذاران سه نفر را آوردند و آنها متعهد شدند هنگام کار آنها را یاد بگیرند و از آنها حمایت کنند.

“چند سوال باز وجود داشت: آیا ما می توانیم یک کسب و کار تجاری – نه یک خیریه – ایجاد کنیم که بتواند رشد کند و موفق باشد؟” شکتمان می گوید. “مورد دیگر این بود که آیا می توانیم کاملاً مجازی این کار را انجام دهیم؟ در هر دو جبهه ، به اصطلاح متخصصان این احتمال را نمی دانستند. “

در طی چند ماه برای بنیانگذاران مشخص شد که استخدام های جدید و همچنین شخصی که سالها در این صنعت فعالیت داشته است عملکرد خوبی دارند. این دو در تابستان 2013 رسماً  اولترانات را راه اندازی کردند.

از آن زمان تاکنون شرکت فرآیندهای استخدام را توسعه داده است که به جای اعتماد به تجربه قبلی ، داوطلبان را بر اساس ارزیابی و شبیه سازی کار ارزیابی می کند.  اولترانات همچنین با انجام کارهایی مانند توزیع زودهنگام دستور جلسه ها ، زیرنویس کردن هر جلسه ویدیویی و درخواست بازخورد روزانه از کارمندان ، بر ایجاد پشتیبانی از محیط کار خود تا حد امکان تمرکز کرده است.

جنبه شرکتی که بنیانگذاران بیش از همه به آن افتخار می کنند “محل کار جهانی” است که  اولترانات ایجاد می کند ، مبتنی بر هنجارهای انعطاف پذیر مانند هفته های کاری معادل زمان دلخواه ، تصمیم گیری شفاف از جمله داشبورد مدیریت عمومی و شیوه های کسب و کار فراگیر که به طور کامل آنها را قادر می سازد تیم های توزیع شده و متنوع برای انجام بهترین کار خود را تجهیز کنند .

Shectman می گوید: “ما به عنوان یک شرکت مأموریت محور ، می خواهیم محیطی را ایجاد کنیم که همه بتوانند رشد کنند.” “ما می خواهیم به انسان های توانمندی که قبلاً حتی یک ضربه هم نخورده اند ،  راتوانمند سازی کنیم تا موفق شوند.”

یک تجارت پر رونق

تا به امروز ، مهندسان کیفیت  اولترانات طیف گسترده ای از برنامه ها و سیستم عامل ها را از جمله پذیره نویسی بیمه ، وام تجاری ، گزارش مراقبت های بهداشتی و پخش محتوا را آزمایش کرده اند. آنها همچنین می توانند ممیزی های با کیفیت داده را انجام دهند ، تجزیه و تحلیل و مدل ها را تأیید کنند و اتوماسیون آزمایشی پایان به پایان زنجیره های تأمین اطلاعات را ایجاد کنند.

آناندان می گوید: “این یک اکوسیستم واقعاً پیچیده از مصرف داده ها به خطوط جریان ، مدل های یادگیری ماشینی ، یک محصول نرم افزاری ، رابط کاربری است و در طول آن مسیر نقاط خرابی  نیز وجود دارد.” “تیم های ما قادر به درک این پیچیدگی هستند و در زمینه کنترل های با کیفیتی که ما قادر به خودکار سازی آنها هستیم بنابراین از جلوگیری از این خرابی های فاجعه بار فوق العاده اقدام خواهیم کرد.”

آناندان می گوید 100 شرکت Fortune  اولترانات را به جای شرکت های مشاوره جهانی که قبلاً از آنها استفاده می کردند ، انتخاب کرده اند. این استارتاپ همچنین اخیراً به عنوان نامزد نهایی MIT Solve معرفی شده است ، که یک برنامه تأثیر اجتماعی برای کارآفرینان فناوری است.

“با نگاه به گذشته ، من فکر می کنم ما می توانستیم هرکسب و کاری را بر اساس این ایده شروع کنیم که اگر ما محیطی را ایجاد کنیم که انواع مختلف مغز ها را با سبک های مختلف یادگیری و مدل های پردازش اطلاعات ، برای همکاری و تمرکز بر روی حمله به یک مشکل متفاوت گرد هم بیاوریم  فقط در این زمینه بهتر خواهم شد.”

برای بنیانگذاران ، موفقیت  اولترانات ناشی از توانایی شرکت در ایجاد یک فضای کار فراگیر برای کارمندان مختلف است.

آناندان می گوید: “این همان راز مخفی است: اگر بتوانید محیطی ایجاد کنید که بتوانید تعداد زیادی از افراد بسیار متفاوت را بکار بگیرید و شرایطی را ایجاد کنید که بتوانند واقعاً از نقاط قوت خود استفاده کنند ، در نهایت بهتر خواهید شد.” “این برای تیم بهتر است ، برای تجارت بهتر است و برای مشتریان بهتر است.”

https://news.mit.edu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *