نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 4:10 ق.ظ

فن آوری های جدید برای مدیریت شرایط اضطراری

New technologies for managing emergencies

توسط Fraunhofer-Gesellschaft9 دسامبر 2020 اعتبار: کارلوس توئس آلوارو

عوامل بیماری زای منتقله  بحران زده از طریق آب می توانند  اولین خطر در شرایط اضطراری و کشنده باشند. به منظور محافظت بهتر از مردم و کنار آمدن بهتر با شرایط اضطراری ، Fraunhofer IAO بخشی از کنسرسیومی برای توسعه فناوری ها و فرآیندهایی است که امکان کنترل بهتر و کمک در به حداقل رساندن خطرات را فراهم می کند. پروژه PathoCERT توسط اتحادیه اروپا  بدین منظور و تحت برنامه افق 2020 تأمین  منابع می شود.

سیل نه تنها یک چالش فنی برای خدمات امداد و نجات و اورژانس است ، بلکه خطرات سلامتی را نیز به همراه دارد. باکتری ها ، ارگانیسم های خاص تک سلولی و چند ویروس ، اسپور و قارچ ها حتی در دمای پایین نیز می توانند عفونی باقی بمانند یا حتی تکثیر شوند.

شناسایی عوامل بیماری زا در زمان واقعی

لباس محافظ مناسب یکی از راه های محافظت از افراد در تماس با عوامل بیماری زای با پایه آب است و برای شناسایی موثر عوامل بیماریزا برای مقابله با چنین شرایطی حتی مفیدتر خواهد بود. موسسه مهندسی صنایع Fraunhofer IAO به همراه 23 شریک از اتحادیه اروپا و کره جنوبی در حال توسعه راه حل هایی در یک پروژه سه ساله تحت عنوان Pathogen  ،  فن آوری واکنش اضطراری (PathoCERT) برای رسیدگی به موارد اضطراری آلودگی آب است. هدف  این پروژه توسعه فن آوری های نوآورانه است که به سرعت و با اطمینان عوامل بیماری زای مبتنی بر آب را شناسایی کرده و با پیوند دادن کلیه اطلاعات مربوطه ، قادر به شروع اقدامات برای مدیریت بلایا باشد. این موارد شامل راهکارهایی مانند دستکش مبتنی بر سنسور است که می تواند عوامل بیماری زا را در زمان واقعی تشخیص داده و داده های مربوط به آن را برای ارزیابی منتقل کند و اطلاعات مربوطه را بدون مشکل از طریق ساعت هوشمند ، جلیقه لمسی یا نوعی پوشیدنی دیگر به اولین پاسخ دهنده ارائه دهد.

فناوری ها فقط در صورت مفید بودن استفاده می شوند

برای اطمینان از اینکه فن آوری های PathoCERT ارزش  واقعی “در این زمینه” را به اثبات رسانند ، حاصل شود  ، ارگانهای کمکهای اولیه که در این پروژه شرکت می کنند ، در تمام مراحل توسعه فعالانه درگیر می شوند. بازخورد آنها به توسعه در قالب مصاحبه ، تجزیه و تحلیل زمینه استفاده ، پیشرفت شناختی ، گروه های متمرکز و آزمون های کاربردی کمک می کند. فناوری های PathoCERT در پنج مطالعه آزمایشی که در اسپانیا ، هلند ، قبرس ، یونان و بلغارستان انجام می شود ، ارزیابی می شوند. هماهنگ کننده پروژه پروفسور کریستوس پانایوتو از مرکز تعالی تحقیقات و نوآوری KIOS در دانشگاه قبرس تأکید می کند: “پروژه PathoCERT فرصتی عالی برای ایجاد ابزارهای جدید و ابتکاری فراهم می کند که به اولین پاسخ دهندگان در مبارزه با حوادث آلودگی آب کمک می کند.”

Fraunhofer IAO بر رویکرد کاربرمحور پروژه متمرکز است. مهم است که از همان ابتدا کاربرانی را که فناوری برای آنها در حال توسعه است در ذهن داشته باشید و بدانید نیازهای آنها چیست؟ رابط کاربری هوشمند ، با کاربرد آسان برای تلفن های هوشمند ، ساعت های هوشمند یا پوشیدنی ها چگونه باید باشد؟ چگونه می توان از واقعیت مجازی یا افزوده برای ارائه دستورالعمل های گام به گام استفاده کرد؟

تمام اطلاعات در یک مکان و از طریق AI قابل تجزیه و تحلیل است

کنسرسیوم پروژه علاوه بر توسعه فن آوری های نوآورانه حسگر ، که امکان شناسایی آلودگی آب در عرض چند دقیقه و دستکش های مبتنی بر سنسور را فراهم می کند ، هنگام تماس با آب آلوده هشدار می دهند ، همچنین کنسرسیوم پروژه به دنبال ادغام چندین منبع فناوری اطلاعات و جدید به عنوان مثال ، تجزیه و تحلیل کیفیت آب توسط هواپیماهای بدون سرنشین مستقل که می توانند نمونه های آب را همراه با تصاویر ماهواره ای بگیرند. علاوه بر این ، برنامه ریزی شده است که ابزارهایی را تهیه شود که از “حسگرهای انسانی” از طریق رسانه های اجتماعی اطلاعات دریافت می کنند و در صورت بروز حوادث  مرتبط با آلودگی در یک محیط شهری ، از اولین پاسخ دهندگان پشتیبانی می کنند. فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی باید به ارزیابی خطرات و پیش بینی تحولات مبتنی بر داده ها کمک کنند. هدف کلی ایجاد یک سیستم یکپارچه است که مرکز کنترل و اولین پاسخ دهندگان را در محل متصل کرده و دسترسی بی وقفه به کلیه اطلاعات مربوطه را فراهم می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *