نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:26 ب.ظ

به Maintenance 4.0انقلاب و ظهور APM خوش آمدید

29 اکتبر 2020کوین پرایس

Asset performance management

انقلاب صنعتی هرگز به پایان نرسیده است ، و این امر خصوصاً در مورد عملیات متمرکز بر دارایی صادق است. حسگرها ، اتوماسیون و اکنون برنامه های یادگیری ماشینی و موبایل ، دوره جدیدی را آغاز کرده اند – Maintenance 4.0 – که مدیریت Big Asset (EAM) را با Big Data تغییر شکل می دهد.

به منظور حفظ استمرار کسب و کار ، سازمانها با استفاده از اطلاعات در لحظه و پویا وضعیت دارایی و نگهداری آنها را قادر می سازند به روشی نه تنها مبتنی بر  پیش بینی ، بلکه تجویز ، به چالش کشیده می شوند. تکامل EAM به رویکرد مدیریت عملکرد دارایی (APM) الگوریتم ها و تجزیه و تحلیل هایی را نشان می دهد که حجم این داده های در حال رشد را معنی می کند. این بدان معنی است که سازمان ها می توانند نیروی کار و مواد را بهینه سازی کنند ، صحت بودجه بندی و پیش بینی سرمایه را بهبود بخشند ، در حالی که برای کار بیشتر نیز تلاش می کنند.

 APM به شما کمک می کند تا دوره ای برای بلوغ نگهداری تنظیم کنید:

  • مدل سازی پیش بینی و ریسکها
  • گردش کار خودکار برای نگهداری نسخه پیچی شده
  • ضبط ، تلفیق و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده های دارایی در طول زمان
  • تجزیه و تحلیل و مدل شکست عملکرد در شرایط متنوع
  • شناسایی اینکه کدام یک از اجزای اصلی باید در موجودی باقی بماند و چه مواردی لازم نیست

معضل داده ها

اگرچه ممکن است ورود Big Data را تشویق کنیم ، ولی این امر همیشه بدان معنا نیست که سازمان ها می دانند چگونه از حجم عظیم داده های دارایی ذخیره شده در سیستم Maintenance 4.0 استفاده کنند.

این امر به ویژه درصورتی که صنایع همچنان با اختلالات تجاری روبرو هستند ، بیشتر صادق است. شرکت ها و رهبران در حال پیدا کردن سوالاتی درمورد چگونگی ارائه داده های APM برای بزرگترین مزایای تجاری ، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت هستند. تصمیم گیری در مورد حوزه های مناسب برای سرمایه گذاری مجدد ، و همچنین سوال در مورد مفیدترین مجموعه داده ها ، همچنین مورد توجه سازمانهایی است که به سمت APM حرکت می کنند. با استقرار سیستم Maintenance 4.0 در فضای ابری ، سازمان ها مجبور نیستند در مورد نگهداری داده ها یا کنار گذاشتن آنها تصمیماتی بگیرند. این داده ها به سادگی در مخزن داده ذخیره می شوند تا زمانی که آماده استفاده شوند.

پنج مولفه APM

با توجه به اینکه APM اغلب با ERP و سایر سیستم ها مانند زنجیره تامین و مدیریت چرخه عمر محصول ادغام می شود ، پنج مولفه لازم در راه حل APM وجود دارد:

  • رجیستری دارایی که تعاریف دارایی را استاندارد می کند ، ورود اطلاعات دستی را به حداقل می رساند ، دید موجودی دارایی را فراهم می کند و خطرات را ارزیابی می کند.
  • سابقه کار برای ردیابی تمام داده ها ، برای هر سفارش کار و هر دارایی ، برای ضبط نه تنها کسانی که کار را انجام داده اند ، بلکه از چه ابزارها و موادی استفاده شده است. همچنین تجزیه و تحلیل کد خرابی را امکان پذیر می کند.
  • وضعیت زمان واقعی اطلاعات اتصال سیستم های کنترل دارایی حیاتی از طریق حسگرها و ابزار دقیق برای نشان دادن وضعیت دارایی در هر زمان از زمان.
  • الگوریتم ها و تجزیه و تحلیل مدل سازی برای هدایت اقدامات ، استفاده از هوش مصنوعی / یادگیری ماشین و فعال کردن تجزیه و تحلیل “چه می شود اگر”.
  • مدلی که برای پیش بینی عملکرد دارایی در شرایط مختلف ، از ثبت دارایی ، سفارش کار و داده های شرایط استفاده می کند.

ارتباطی که شامل API ها و داده های شرطی از سیستم هایی مانند کنترل منطق فرآیند ، سیستم های SCADA و سیستم های نظارتی است.

APM ، افراد و فرایندهای بهبودیافته

در حالی که این صنعت برای بهینه سازی دارایی های عملیاتی بر ارزش APM تمرکز دارد ، می توان از آن برای ایجاد کارکنان با بهره وری و اشتغال بیشتر نیز استفاده کرد. حقیقت دنیای پرمصرف امروز این است که آنها کارمندان بیشتری جذب نمی کنند. ما می بینیم که فناوری های IT و عملیاتی مرزهای بین نقش ها و مسئولیت ها را بهم می ریزند و مجموعه مهارت ها را به اشتراک می گذارند. تکامل EAM به APM و پذیرش تعمیر و نگهداری 4.0 ، به کارمندان اجازه می دهد تا با مجموعه داده های مشابه کار کنند تا هم دارایی و هم وضعیت کسب و کار و نتایج را تجزیه و تحلیل کنند.

APM در ابر همچنین امکان تحرک کامل کارکنان تعمیر و نگهداری و سایر کارگران از راه دور و همچنین ورود و گزارش داده در زمان واقعی را برای پاسخگویی به تقاضای نیروی کار امروز را فراهم می کند. همچنین فعالیت های غیرضروری را از بین می برد و افراد مناسب را در وظیفه نگهداری صحیح قرار می دهد ، در عین حال امنیت بهینه را برای داده های جمع آوری شده فراهم می کند. فراتر از یک استراتژی تجاری ، APM برای ایمنی کارکنان نیز بسیار مهم است و می تواند شرایطی را که می تواند منجر به حوادث یا حتی بدتر از آن شود ، کنترل کند.

اجرای Maintenance 4.0 پیچیده و دلهره آور به نظر می رسد. در حالی که صنایع در حال حاضر درباره آینده تجاری خود فکر می کنند – مهم نیست که چه چیزی ممکن است به همراه داشته باشد – فناوری های APM مبتنی بر ابر برای ساده سازی روند پیشرفت ، کمک می کنند تا آنها چابک باقی بمانند.

https://www.manufacturing.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *