نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:01 ق.ظ

ارائه صدا به افرادی که با واقعیت مجازی و افزوده کار می کنند.

توسط انجمن صوتی آمریکا8 دسامبر 2020

اگر یک بلندگوی صوتی تجاری بتواند مانند یک پروژکتور اتوزوم برای نور عمل کند ، آنگاه  شما می توانید صدایی را که مردم می خواهند در جایی که می خواهند ارائه دهید؟ Chinmay Rajguru ، از دانشگاه ساسکس ، در مورد کار تیم تحقیقاتی خود در مورد ایجاد یک پروژکتور صدا که می تواند با تشکیل یک موج صدای قابل شنیدن ، صدا را درفضایی فاصله دور ارائه دهد ، بحث خواهد کرد.

جلسه ای به منظور ارایه ، “یک سیستم انتقال صدا برای واقعیت مجازی و افزوده” ، در 8 دسامبر به عنوان بخشی از 179مین اجلاس انجمن صوتی آمریکا که تقریباً از 7 تا 10 دسامبر برگزار می شود ، برگزار می شود.

محققان می خواستند جایگزینی برای هدفون ، برای استفاده در شبیه سازی واقعیت افزوده و مجازی ، جایی که صدا به طور فزاینده ای نقش اصلی را بازی می کند ، پیدا کنند. در وضعیت فعلی ، با هدفون ، کاربران نمی توانند مستقیماً با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند. بنابر این دستگاهی که آنها ایجاد کردند از یک بلندگوی قابل حمل و دو عدسی فرامادی با فاصله کانونی متفاوت استفاده نمودند.

راجگورو در این مورد گفت: “سیستم ما کاربر را از طریق دوربین ردیابی می کند و صدا را برای کاربر ارسال می کند.” آنها سیگنالهایی را بین 5 تا 6 کیلوهرتز تحویل داده و به صدایی با دقت 20 سانتی متر فاصله دست یافتند.

آنها عملکرد سیستم را با اندازه گیری و یک مطالعه آزمایشی با شرکت کنندگان انسانی محک زدند. آنها همچنین پروژکتور را به یک هدست VR متصل کردند تا نشان دهند چگونه می توان از آن برای ارسال پیام در VR استفاده کرد.

محققان دریافتند که اتاق های بزرگ و خالی برای فناوری آنها بهترین نتیجه را  ارایه می کنند ، زیرا درک جهت صدا در اتاق های کوچکتر به دلیل ایجاد طنین دشوارتر است. با استفاده از سخت افزار ردیابی ، یک Kinect که از کنسول بازی ویدیویی قرض گرفتند ،  آنها توانستند فضایی 4 در 4 متری را در دنیای واقعی پوشش دهند ، که می تواند برای تحت تأثیر قرار دادن فضاهای حتی بزرگتر در شبیه سازی VR نیز به کار رود.

ارائه صدای جهت دار می تواند کاربردهای گسترده ای داشته باشد ، از جمله در بیمارستان ها برای ارائه اعلان در یک بخش خاص بدون ایجاد مزاحمت برای بیماران دیگر یا در فرودگاه ها ارائه صدا به یک بخش یا یک فرد در حال حرکت در مورد وضعیت پرواز خود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *