نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:38 ب.ظ

ربات هایی که تغییر شکل می دهند و با محیط خود سازگار می شوند

توسط دانشگاه ییل4 دسامبر 2020

با نزدیک شدن به خطر ، عنکبوت flic-flac مراکشی به شکل یک توپ در می آید و برای ایمنی دور می زند. همانطور که ترفند تغییر شکل به محیط فرد برای بسیاری از موجودات بسیار ارزشمند به اثبات رسیده است ، محققان ییل می گویند این  موضوع می تواند برای ربات ها نیز به همان اندازه مفید باشد.

در آزمایشگاه Rebecca Kramer-Bottiglio ، استادیار مهندسی مکانیک و علوم مواد جان جی لی ، یک ربات ایجاد کرده است که شکل و راه رفتن خود را تغییر می دهد تا با محیط های مختلف سازگار شود. نتایج در Nature Machine Intelligence منتشر شده است.

در حالی که علوم رباتیک قبلاً تغییراتی در شکل بسیار محدود روبات ها را تجربه کرده اند ، تیم کرامر-بوتگلیو به دنبال چیزی گسترده تر است – به عنوان مثال ، یک ربات چهار پا که می تواند به یک روبات کروی فاصله نورد تبدیل شود.  Kramer-Bottiglio متخصص رباتیک نرم است  و می گویدکه به ویژه برای چالش ساخت ربات های تغییر شکل دهنده بسیار مناسب است.

با قرار دادن روبات های تغییر دهنده شکل در برابر روبات هایی که فقط یک شکل را حفظ می کردند ، محققان دریافتند که در محیط های خاص تغییر شکل دهنده ها نسبت به مخالفان خود برتری مشخصی دارند. تقریباً در هر نوع زمین مسطح یا کمی فاصله ، آنها دریافتند که ربات هایی که می توانند با وسایلی برای بلند کردن و سپس غلتاندن به مقصد تجهیز شوند ، بهترین کار را انجام می دهند. اما همین ربات ها در حرکتهای سربالایی مشکل بیشتری داشتند و غالباً به پایین برمی گشتند. در این زمینه ، ربات هایی که می توانند به شکل تخت مانند پنکیک در بیایند و حرکات کرم را تقلید کنند ، پیروز شدند.

آنها قبل از ساختن ربات های فیزیکی ، از شبیه سازی های رایانه ای برای یافتن جفت های مناسب شکل و رفتار برای هر محیط استفاده کرده و سپس بهترین روش ها را برای تغییر شکل بین ربات ها پیدا کردند. با این حال ، ایجاد یک شبیه سازی ربات ایده آل که از نظر تئوری می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد ، یک چیز است ، ساخت دستگاه فیزیکی که بتواند همان کارها را در تنظیمات دنیای واقعی انجام دهد ، چیز دیگری است. پس از ساخت ربات های فیزیکی ، آنها در مقابل شبیه سازی های رایانه ای قرار گرفتند تا براساس آنچه واقعاً در تنظیمات دنیای واقعی امکان پذیر است ، روبرو شوند.

دیلن دانشجوی دکترا گفت: “طراحی نهایی ربات با ترکیبی از آنچه در شبیه سازی ها مشاهده کردیم و آنچه می دانستیم در واقعیت به دست می آید ، انجام شد.” “با استفاده از این نرم افزار ، شما می توانید ربات های دیوانه کننده تغییر شکل را با ده ها قسمت متحرک مستقل بسازید ، اما در مطالعات قبلی ، ما در حرکت این ربات های ایده آل با روش های منطبق با شبیه سازی مشکل داشتیم”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *