نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 4:54 ب.ظ

درس های آموخته شده از بحران کرونا و آینده تولید

Lessons Learned

تراویس هسمن30 نوامبر 2020

این روز ها در فضای مجازی  در مورد ساخت و فناوری و درسهای آموخته شده در طی یک سال بی نظیر همراه با اختلال  متخصصان زیادی بحث می کنند که بگویند که سال 2020 اتفاقا سال جالبی بوده است.

همراه با بروز بحران کوید ، ۱۹چالش ها ، محدودیت ها و الزامات پیچیده (و اغلب متناقض) در خصوص ایمنی و بهره وری بوجود آمده است  و بطور همزمان راه حل های زیادی از سوی صنعت ارائه شده تا تولید و کارکنان خود ، فرایندها و فن آوری های خود را در شرایطی که مانندآنرا هرگز آزمایش نکرده است حفظ نماید. این روشها صنعت را به طور اساسی تغییر داده – صنعت به سیستم های جدید تولیدی ، زنجیره های تأمین جدید و رویه های جدید برای بازار کامل نیاز داشت ، در حالی که شرکت های جداگانه فناوری های را جدید آزمایش می کردند تا موج های غیرمنتظره تقاضا را برآورده کنند در حالی که مشتریان و کارگران را در امنیت حفظ کنند.

در آینده مجموع تغییرات مورد نیاز سال 2020 در کتاب های درسی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. این یک مسابقه بی نظیر نوآوری پر سرعت بود که جهان به ندرت آن را تجربه کرده است. برخی از این تغییرات احتمالاً موقتی خواهد بود ، گرچه برخی دیگر – به ویژه در مورد پیاده سازی های فن آوری و اتوماسیون  – از قبل شروع به تغییر شکل صنعت به روش های دائمی کرده اند.

برای کمک به درک این تغییرات ، شرکتها و نشریات مرتبط و انجمنها از مدیران تولید و کارشناسان و نخبگان استفاده می کنند . سخنرانی های “آینده تولید” ، نگاهی به تجربه کامل سال 2020 و سپس آینده را از طیف وسیعی از دیدگاه ها مرور می کند – از رباتیک و چاپ سه بعدی گرفته تا زنجیره تامین و تولید هوشمند و همه آنچه که باید تغییر کنند.

در یک مورد نشریه اینگونه عمل کرده است که :

برای کمک به ما در شناختن آینده نسبت به آینده  بهتر از هر یک از اعضای هیئت مدیره خواسته ایم تا به یک سوال ساده (هرچند کاملاً پیچیده) پاسخ دهند: ‘بزرگترین درسی که در صنعت شما از طریق همه ناآرامی های سال 2020 گرفته اید ، چیست؟”

پاسخهای آنها را در زیر آورده ایم.

جان دیک ، مدیرعامل ، CESMII – موسسه تولید هوشمند:

“خیلی سریع مشخص شد که ما در دهه گذشته چیزهای زیادی را مسلم دانسته ایم ، زیرا شبکه های تأمین خود و سیستم هایی را پشتیبانی می کنیم که هم در کارخانه ها و هم در سراسر زنجیره تأمین طراحی شده اند. سال 2020 واقعاً به تمرکز و تعیین اولویت بندی مکان سرمایه گذاری در آینده برای یک تولید مقاوم تر و زنجیره تأمین کمک کرده است. “

Stefan Nusser ، مدیر ارشد محصولات ، Fetch Robotics:

“همه گیری به ما یاد داده است که اتوماسیون باید انعطاف پذیر و سازگار باشد. از لحاظ تاریخی ، بسیاری از اشکال اتوماسیون بسیار ثابت بوده اند – استقرار آنها پرهزینه بود (هم از نظر زمانی و هم از نظر هزینه) ، و پس از نصب آنها  ، برای آنها دشوار است که خود را با تنظیمات جدید یا گردش کار وفق دهند. این سختی در طول این سال مشکل ساز بود ، زیرا مدیران مجبور بودند عملیات و گردش کار را با تعداد کمتر و قوانین جدید فاصله اجتماعی تنظیم کنند. موفقیت آمیزترین موارد کارهایی بود که می توانستند از راه دور انجام شوند و برای تأمین نیازهای مرکز از روز اول سفارشی شوند.

“همه گیری به تسریع ظهور نوع جدیدی از اتوماسیون – اتوماسیون انعطاف پذیر ، مشارکتی ، مبتنی بر ابر ، کمک کرده است که می تواند از عملیات تغییر یافته و روند کار پیچیده تر پشتیبانی کند. AMR ها (ربات های متحرک مستقل) نمونه ای از این موج جدید اتوماسیون است که آنها می توانند از راه دور کنترل شوند ، گردش کار آنها به راحتی تنظیم می شود تا متناسب با نیازهای متغیر تأسیسات تنظیم شود ، و آنها در کنار انسان با خیال راحت کار می کنند (نیازی به نگهداری در قفس یا دیوار کشی ندارند). AMR های مبتنی بر فضای ابر نیز بسیار عالی هستند . درباره پلت فرم برای تولید سریع ربات های جدید ما با شرکای خود همکاری کردیم و فقط در مدت سه ماه توانستیم ربات های ضد عفونی تولید کنیم. “

ماری لانگر ، مدیر عامل ، EOS:

“در EOS ما معتقدیم که نوآوری و فناوری می تواند به ایجاد جهانی بهتر برای همه کمک کند. همه گیری سال 2020 تقریباً در همه جنبه های زندگی ، اما به طور خاص برای تأمین زنجیره کالاهای پزشکی که به سرعت در سراسر جهان مورد نیاز است ، اختلال بی اندازه ای ایجاد کرد. ثابت شد که فناوری ما در اینجا تفاوت ایجاد می کند زیرا شکاف های ناشی از اختلال در زنجیره های تامین متعارف را کاهش می دهد. چاپ سه بعدی صنعتی به صورت محلی برای تولید درخواستی ، دیجیتالی و توزیع شده برای تولید محصولاتی مانند نوارهای آزمایش ، محافظ های صورت و ونتیلاتورها مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین یکی از آموزه های بزرگ آموخته شده این است که با استفاده از این فناوری زنجیره های تأمین می توانند انعطاف پذیرتر شوند ، در عین حال امکان تولید مسئولیت پذیر و پایدارتر را فراهم می کنند ،که برای سیاره ما کمتر مضر است ، در عین حال راه حل های بی سابقه دیجیتالی برای موجود و چالش های آینده تولیدمی باشند. “

ویلیام هاردی ، کارهارت ویلیام هاردی ، SVP زنجیره تأمین :

” ثابت شده است که یک سال سخت است ، اما همچنین پر از فرصت بوده است. در کارهارت ، ما توانستیم تمام بخشهای زنجیره تامین خود را از مفهوم محصول تا تحویل مصرف کننده ارزیابی کنیم. نکته اصلی برای ما این بود که همیشه از محکم بودن ستون هایمان اطمینان حاصل کنیم. یک پلتفرم اجرا با یک پایه محکم و تعادل در جریان های ارزشی شما آغاز می شود. وقتی شفافیت و همکاری را به عنوان اصول اصلی در خود بگنجانید ، می توانید استراتژی برند خود را اجرا کنید.

/www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *