نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:01 ق.ظ

چگونه روبات های خودمختار در حال تغییرروشهای ساخت و ساز هستند

30 نوامبر 2020 اندرو اورس

درباره اتومبیل های خودران هیاهوی زیادی وجود دارد ، اما فناوری رانندگی مستقل می تواند انقلابی در صنعت ساختمان ایجاد کند. طبق گفته برخی از متخصصان ، در چند دهه گذشته این صنعت تغییر چندانی نکرده است ، و این موضوع یک کاندیدای ایده آل برای اتوماسیون است.

گوراو کیکانی ، معاون رئیس ساخت رباتیک ، گفت: “روش ساخت امروز ما تا حدود زیادی بدون تغییر در مقایسه با ساخت در 50 سال پیش است.” “در عرض دو سال ، من فکر می کنم که ما واقعاً کاری خواهیم کرد ، و شما خواهید دید که در سایت های ساختمانی از رباتیک استفاده می شود.”

این صنعت همچنین با کمبود نیروی کار روبرو است که همه گیری Covid-19 آن را بیش از پیش پیچیده کرده است.

کوین آلبرت ، بنیانگذار و مدیرعامل Canvas ، گفت: “کووید باعث می شود مردم رغبتی کامل به کار در شرایط خاص ندارند و کاری که ما مدت طولانی است که انجام می دهیم پایدار نیست. ” “این فقط یک زنگ هشدار برای صنعت است.”

Canvas یکی از چندین شرکتی است که روی فناوری ساخت خودمختار کار می کند. بازیکنان بزرگی مانند Caterpillar و Komatsu و شرکت های نوپایی مانند SafeAI و Built Robotics ، استفاده از ماشین های خودمختار برای تسریع پروژه های ساختمانی را یک فرصت ارزشمند می دانند.

Robot Built ماشین های خودمختار را برای کار در سایت های ساختمانی قرار می دهد.صنایع معدنی یکی از اولین صنایع استفاده کننده از فناوری خودرانش بود. کاتر پیلار اولین برنامه خودروی خودمختار خود را بیش از 30 سال پیش آغاز کرد. این شرکت هم اکنون بزرگترین ناوگان کامیون های حمل و نقل مستقل را در اختیار دارد و اظهار می کند که در مدت بیش از شش سال ، 2 میلیارد تن بار را از طریق آن حمل کرده است.

Built Robotics یک شرکت نوپا مستقر در سانفرانسیسکو است که توسط یک مهندس سابق گوگل تاسیس شده است و در حال حاضر ماشین آلاتی در این زمینه دارد. این محصولات چندین نوع از تجهیزات خودکار است ، مانند بولدوزر و بیل.

SafeAI یکی دیگر از شرکتهای سیلیکون ولی است. اخیراً با اوبایاشی برای یک برنامه آزمایشی همکاری کرده است و تجهیزات جدیدی مانند کامیون کمپرسی ، بولدوزر و لودر ساخته شده است.

روبات ها نیز از داخل کمک می کنند. Canvas مستقر در سانفرانسیسکو یک ماشین مستقل برای اتمام دیوار خشک ایجاد کرد و در پروژه هایی مانند فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو و Chase Arena کار کرده است. انسان ها در کنار سیستم رباتیک آن کار می کنند.

آلبرت گفت: “دیوار خشک کار بسیار سختی برای بدن است.” “و ما دیده ایم که از هر 4 کارگر 1 نفر به دلیل آسیب دیدگی باید کار خود را زودهنگام پایان دهد. با این کار مشاغل طولانی تری برای افراد ایجاد می شود و همچنین افراد می توانند به کارهای دیگری که قبلاً دسترسی نداشته اند ، بپیوندند. “

صنعت ساختمان یکی از بزرگترین بخشهای اقتصاد جهانی است که هر ساله حدود 10 تریلیون دلار هزینه می کند. این هزینه 13٪ از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد ، حتی اگر رشد بهره وری سالانه این بخش طی 20 سال گذشته فقط 1٪ افزایش داشته باشد. به گفته مک کینزی ، 1.6 تریلیون دلار ارزش اضافی می تواند از طریق بهره وری بالاتر ایجاد شود و به صنعت در دستیابی به استقلال آن کمک می کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *