نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:09 ب.ظ

کدگذاری خلاقانه در طراحی

                                           

Creative coding in design

توسط دانشگاه بوروس1 دسامبر 2020

در پروژه Residence X که اخیراً به اتمام رسیده است ، محققان می خواستند فرصت های طراحی لباس و مد را برای استفاده از کدگذاری خلاقانه بررسی کنند.

استفاده از کدگذاری خلاقانه در رشته های مختلف طراحی رواج بیشتری پیدا می کند. با این حال ، می توان آن را به روش های مختلف استفاده کرد. اغلب اوقات ، هنرمندان کدگذاری خلاقانه را در گردش کار موجود ادغام می کنند ، اما در بعضی موارد از آن به عنوان ابزار اصلی استفاده می شود.

بر خلاف برنامه نویسی منظم ، این کار بر عملکردی بودن متمرکز نیست ، بلکه در عوض بیانگر خلاقیت است. کدگذاری میتواند علاوه بر ایجاد و آزمایش خیلی سریع تغییرات ، به توسعه تعاریف و روش ها در طراحی کمک کند.

گابور پاپ ، محقق مهمان پروژه و همچنین یک برنامه نویس و هنرمند ، می گوید: “این به طراحان اجازه می دهد تا از کدی به عنوان وسیله ای برای بیان خلاقانه استفاده کنند ، که گاهی اوقات می تواند در نرم افزار های موجود در بازار با محدودیت مواجه شود.”

هدف از پروژه Residence X کشف امکانات و چالش های اساسی هنری برای کدگذاری خلاق به عنوان ابزار اصلی در طراحی لباس و مد بود.

این پروژه در محیط ها و سالن های آزمایشگاهی در مدرسه نساجی سوئد ، اما همچنین در فضای باز و سایر موسسات ، هم با مواد فیزیکی و هم دیجیتال ، برای تلاش و توسعه کدگذاری خلاقانه انجام شد. نتایج در کارگاه های آزمایشی با معلمان ، محققان و دانشجویان بدست آمد.

گابور پاپ ، ادامه می دهد: “ما یك تحقیق نسبتاً گسترده انجام داده ایم ، و نقشه هایی بصورت موازی بین مواد و زمینه ها و همچنین فرایندهای كار در زمینه های مختلف را ترسیم كرده ایم.”

“به عنوان مثال ، بخشی از نتایج می تواند در تدریس به صورت ماژول های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. این موارد در برنامه تدریس آینده در دسترس خواهد بود.”

بخش دیگری از نتیجه به نمونه هایی از تجسم و تجزیه و تحلیل دیجیتال می پردازد و به عنوان بخشی از پروژه های تز دکترای و همچنین در نقشه برداری از مواد فیزیکی مربوط به فناوری استفاده شده است.

لینه بوگندر ، دانشجوی دکترا در طراحی مد و یکی از شرکت کنندگان در این پروژه ، از کدگذاری هم در تز دکترای خود و هم در تدریس استفاده کرده است. “آنچه من در وهله اول از کار در پروژه به دست آورده ام ، آزمایش انواع نرم افزارها برای تفسیر و دیدن فرم ها در مورد حرکات بدن است که درک جدیدی از کار به من داده است. پس از آن ، همراه با گابور ، جنبه های مختلفی را پیشنهاد کرده است که ممکن است جالب باشد تا بتوان انواع مختلفی از نرم افزار را تولید کرد. به این ترتیب ، من توانسته ام پارامترهای مختلف طراحی جدیدی را برای حرکت به عنوان یک ماده طراحی آزمایش کنم که می تواند برای بسیاری از موارد مختلف رشته های هنری ، مانند لباس ، رقص و معماری ،  مرتبط باشد

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *