نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:39 ب.ظ

چاپ رومیزی ۳ بعدی مواد فلزی یا سرامیک

توسط آژانس فضایی اروپا1 دسامبر 2020اعتبار TIWARI Scientific Instruments

این چرخ دنده های چرخشی – که در اینجا با یک سکه یورو یک سنتی برای مقیاس دیده می شود – در فولاد ضد زنگ با کیفیت استاندارد توسط چاپگر سه بعدی رومیزی تولید شده اند.

استارت آپ TIWARI Scientific Instruments با پشتیبانی ESA در آلمان روشی را توسعه داده است که امکان چاپ 3 بعدی با هزینه کم با استفاده از انواع فلزات و سرامیک را فراهم می کند. تولید قطعات دقیق ازچنین موادی با عملکرد بالا معمولاً هم زمان  زیادی می برد و هم هزینه دارد ، اما در عوض  این شرکت با استفاده از تکنیک های استاندارد چاپ 3 بعدی می تواند آنها را شکل دهد.

فرایند چاپ “Fused Filament Fabrication” (FFF) TIWARI از رشته های ترموپلاستیک استفاده می کند که با ذرات فلز یا سرامیک قطعه ای که قرار است ساخته شود ، امکان پذیر شده است. پس از اتمام چاپ ، قطعه ای که به عنوان “بدنه سبز” شناخته می شود – برای از بین بردن پلاستیک ، از بین می رود و یک ماده فلزی یا سرامیکی بجای می گذارد.

مهندس مواد و فرآیندهای غیر فلزی ESA ، اوگو لافونت ، توضیح می دهد: “هنگامی که این بدنه حاوی پلاستیک از این روش اجرایی عبور کرد ، آنچه باقی مانده  ، فلز یا سرامیک خالص است.” “نتیجه این کار قطعات با کیفیت بالا و ویژگیهای فیزیکی بسیار خوب است. بنابراین این تکنیک ارزان  می تواند به ما قابلیت ساخت قطعات را برای کاربردهای فضایی با طیف گسترده مواد ارائه دهد.”

قطعات آزمایشی ساخته شده با استفاده از فرآیند FFF از فلزات فولاد ضد زنگ و تیتانیوم و همچنین سرامیک های کاربید آلومینیوم و سیلیکون تحت آزمایش گسترده ای از آزمایشات غیر مخرب و مخرب در آزمایشگاه مواد و اجزای الکتریکی مرکز فنی ESA ESTEC در هلند قرار گرفتند. ، ارزیابی ارزش افزوده و مناسب بودن آنها برای امور فضایی مناسب بوده است.

تعجب آور این بوده است که قطعات دارای عملکرد مکانیکی پیشرفته در مقایسه با معادل های ساخته شده خود هستند – به عنوان مثال ، فولاد ضد زنگ می تواند تا 100٪ غیرقابل شکست باشد .

TIWARI استارتاپی است که در مرکز رشد کسب و کار ESA در هسن و بادن-وورتمبرگ در آلمان میزبانی می شود و متخصص در ابزارهای حرارتی  و همچنین چاپ 3 بعدی فلزات و سرامیک های با کارایی بالا است.

Siddharth Tiwari ، بنیانگذار شرکت ، توضیح می دهد: “چاپگرهای 3 بعدی دسکتاپ در سال های اخیر ارزان شده اند و امکان زیادی به مخلوط کردن مواد با سهام چاپ سنتی وجود دارد.” “اما تمرکز ویژه شرکت ما درک کامل فرآیند و بررسی نوع خصوصیات حرارتی و مکانیکی بوده است.

“بنابراین این کمپین آزمایشی با ESA از همان ابتدا بخشی از برنامه ریزی استراتژیک ما برای کمک به تجاری سازی این فناوری بود. در زمانی که سایر شرکت ها هنوز در مورد خصوصیات قابل دستیابی با قطعات چاپ شده 3 بعدی حدس می زنند ، چهار ماده جداگانه به تولید رسیده اند.

“این بدان معناست که ما به دلیل داشتن توانایی استفاده از منابع ESA ، با یک پایگاه داده که هیچ شرکت دیگری در اختیار ندارد ، دست یافته است – که در غیر این صورت هزینه دهها هزار یورویی را نیاز داشت. “

همکاری بین ESA و TIWARI در مورد آزمایش و ارزیابی قطعات چاپ شده 3 بعدی توسط دفتر انتقال و ثبت اختراعات فناوری ESA تسهیل شده است.

“Siddharth Tiwari” می افزاید: “ما امیدواریم که بتوانیم یک راه حل مقرون به صرفه برای بازاری ارائه دهیم که اغلب با قیمت های بالای تولید مواد افزودنی کنار گذاشته می شود.” “شرکت ما یکی از بهترین های نسبت قیمت به عملکرد در بازار را ارائه می دهد و ما یک ابزار تخمین آنلاین را راه اندازی کرده ایم که به مشتریان امکان می دهد هزینه قطعات سفارشی مورد نیاز خود را بررسی کنند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *