نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:48 ب.ظ

چه چیزی یک سازمان با عملکرد بالا را ایجاد می کند؟

استیو تورنتون04 نوامبر 2020

یک سازمان با عملکرد بالا با گذشت زمان نتایج بهتری نسبت به همتایان خود کسب می کند. این نتایج در درآمد و سود بیشتر ، مشتریان بسیار راضی ، صاحبان سرمایه با تمایل به سرمایه گذاری ، کارمندانی که می خواهند در تیم باقی بمانند ، تعامل و روحیه بالاتر کارکنان و فرهنگی که وابسته به احترام متقابل ، پاسخگویی و انتظار پیروزی است ، نشان داده می شود .

کارمندان در سازمان های با عملکرد بالا تمایل به حل مشکلات ، نوآوری و اجرای بهتر دارند که نتیجه آن تأمین نیازهای سهامداران است.

در یک سازمان با عملکرد بالا ، موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • بیش از 90٪ کارمندان A-player هستند.( کارکنان با انگیزه و اثربخش )
  • دوستان و همکاران این کارمندان می خواهند به سازمان شما بپیوندند ، تا ذخیره استعدادیابی بدون هزینه های استخدام ایجاد کنند.
  • کارمندان از اینکه هر روز سر کار می آیند هیجان زده هستند زیرا از بهبود فرآیندها و حل مشکلات لذت می برند.
  • مشتریان فعلی و بالقوه شما سهم بیشتری از بازار را به شما می دهند زیرا تیم شما عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد و تیم شما از کنجکاوی فکری خود برای رفع نیازهای ناگفته مشتریان خود استفاده می کند.
  • پیشرفت های عملیاتی در زمینه ایمنی ، تحویل ، بهره وری و کاهش ضایعات به یک امر عادی تبدیل می شود.

برای بسیاری ، این ممکن است یک رویا به نظر برسد. با این حال ، این موارد نتایج قابل دستیابی است. اگر می خواهیم نتایج مالی بهتری داشته باشیم ، باید در رهبری و استعداد ها همراه با فرآیندی برای ایجاد و تداوم سازمان با عملکرد بالا سرمایه گذاری کنیم. به عنوان نمونه ، نحوه ارزیابی تیم ورزشی مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. من در مورد نحوه مقایسه تیمم با رقابت خود در زمینه هایی مانند:

  • مربیگری (رهبری خدمتگزار)
  • استعداد (قابلیت و عملکرد)
  • طرح (مدل تجاری)
  • سلامت بازیکنان (ایمنی و فرهنگ)
  • استفاده (تعامل)

بر اساس این عوامل ، من تخمین می زنم که تیم من در برابر رقبای خود چقدر خوب خواهد بود. همین عوامل در هر سازمانی باید در نظر گرفته شوند. برنده شدن در تجارت ، بازدهی مطلوب سرمایه برای سهامداران شما در طول زمان است. یک تیم با عملکرد بالا بازده مالکان را به حداکثر می رساند و فرهنگ و محل کار بهتری را برای همه کارمندان فراهم می کند.

فرآیند توسعه یک سازمان با عملکرد بالا نیاز به اندازه گیری دارد. اگر برای چیزی ارزش قائل هستید ،  باید اندازه گیری شود. اگر فکر می کنید اندازه گیری غیرضروری است ، ارزش زیادی برای فعالیت قائل نیستید. برای پیگیری و ارزیابی پیشرفت به سمت عملکرد بالا ، یک سازمان باید این شاخص ها را اندازه گیری کند:

  • عملکرد ایمنی ، ارزیابی توانایی شرکت شما در محافظت از افراد شما است. این واقعیت را نشان می دهد که شما به سلامتی آنها اهمیت می دهید. اگر مردم احساس کنند که شما به آنها اهمیتی نمی دهید ، شما را دنبال نمی کنند. شما باید تلاش کنید تا از تصادف و بیماری شغلی ایمن باشید. با این حال ، شما باید حداقل دو برابر متوسط ​​صنعت خود باشید.
  • توسعه مهارت ، سرمایه گذاری شما در افزایش ارزش مهارت کارمندان را نشان می دهد. مهارت های بیشتر برای آنها مفید و مفید است زیرا می تواند ارزش بیشتری برای سازمان شما ایجاد کند. ردیابی مهارت های به دست آمده معیار معنی داری برای ردیابی پیشرفت است.
  • مدیریت عملکرد میزان عملکرد همکاران را اندازه گیری می کند. شرکت باید تلاش کند تا تمام بازیکنان A را در اختیار داشته باشد.
  • تعامل همکاران شما را که درگیر حل مشکلات یا بهبود فرایندهایشان هستند اندازه گیری می کند. در حالی که می خواهید 100٪ تعامل داشته باشید ، حداقل باید 80٪  را داشته باشید.
  • درصد مشکلاتی که مجدداً رخ می دهد معیار مناسبی برای عدم تأثیر است. باید اندازه گیری شود و به زیر 5٪ برسد.
  • درصد مشکلات حل شده توسط مدیریت خط اول یا وابستگان آنها فشارسنج خوبی برای توانایی سازمانی است. هدف برای این معیار باید حداقل 80٪ باشد. در اکثر شرکت ها ، در صورت وجود ، بسیاری از مشکلات توسط رهبری عالی حل می شود. رهبران عالی وقت خود را صرف حل مشکلاتی می کنند که باید در سطوح پایین سازمان حل شود.

هنگامی که اندازه گیری انجام شد ، ما باید داده ها را با استفاده از نسبت 80/20 تجزیه و تحلیل کنیم. ما باید تصمیم بگیریم که چه اقداماتی برای بهبود هر معیار بیشترین تأثیر را خواهد داشت. پس از تصمیم گیری ، باید عمل کنیم. برای اطمینان از پایداری سازمان با عملکرد بالا ، این فرایند باید توسط رهبری به صورت ماهانه تکرار شود. اگر در همه معیارها با دو رقمی پیشرفت نمی کنید ، مشکلی پیش آمده است.

چرا امروز سفر خود را به سمت سازمانی با عملکرد بالا آغاز نمی کنید؟

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *