نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:50 ب.ظ

شركت سازنده اتومبیل هیدروژنی در انگلستان بر روی انقلاب سبز شرط می بندد

ویلیام ادواردز با ورونیک دوپونت28 نوامبر 2020

سازندگان خودروی مجهز به هیدروژن راسا معتقدند که این خودرو نسبت به باتری های برقی دارای برتری است .

Riversimple تولید کننده اتومبیل های مجهز به سوخت هیدروژن امیدوار است که بتواند در آستانه “انقلاب سبز” قول داده شده بریتانیا که طی 10 سال شاهد ممنوعیت  تولید اتومبیل های بنزینی است ، از رقبا جلو بیفتد.

در حالی که ممکن است اتومبیل های برقی معمولی مجهز به باتری در مسابقه وسایل نقلیه با انتشار صفر چند مایل جلوتر باشند ، این شرکت شرط می بندد که فناوری نوپای هیدروژن سوخت خودروهای آینده خواهد شد.

هیوندای کره جنوبی با فروش 5000 دستگاه از مدل Nexo خود در سال 2019 و پس از آن Toyota Mirai ادعا می کند که رهبر فعلی جهان است.فروش آنها با فروش خودروهای مجهز به باتری كمرنگتر است که هم اكنون حدود پنج میلیون آنها در جاده های جهان وجود دارد.

Riversimple در مقایسه با غول های اتومبیل آسیا فقط یک شروع بلند پروازانه است ، اما در حال حاضر تنها تولید کننده انگلیسی در این بخش با مدل پرچمدار خود ، Rasa است.

بنیانگذار این شرکت  Hugo Spowers مشتاق است جوانان را با مدل خود طراحی شده ، که نام آنها از لاتین “tabula rasa” یا تخته سنگ تمیز گرفته شده است ، جذب کند.

او امیدوار است كه شروع از صفر به او مزیت بیشتری نسبت به غول های تولیدی بدهد كه تمركز خود را در تطبیق مدل های بنزینی محور برای كار با سوخت هیدروژن دارند.

وی همچنین معتقد است که هیدروژن برتری آشکاری نسبت به باتری های برقی دارد زیرا برد بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

وی گفت: “یک ماشین برد کوتاه می تواند با باتری کارایی درخشانی داشته باشد و ما به آنها احتیاج داریم و جهان حمل و نقل نقشی برای آنها دارد.”

وی افزود: “اما اگر می خواهید بردی كه ما به آن عادت كرده ایم ، 300 مایل (482 كیلومتر) یا بیشتر را داشته باشید  ، هیدروژن از نظر كارایی كلی جلوتر است.”

Rasa آزمایش پیشرفته را طی چند ماه آینده با پرداخت هزینه به ذینفعان خود از جمله شورای منطقه ای Monmouthshire در جنوب ولز ، که  ایجاد یک ایستگاه سوخت گیری هیدروژن در شهر Abergavenny را تصویب کرده است ، آغاز می کند.

این تنها سایت سوخت در منطقه است ، اما شارژ مجدد فقط چند دقیقه طول می کشد ، در حالی که شارژ باتری برقی چندین ساعت طول می کشد.

این اتومبیل ها  ، هیدروژن و اکسیژن را به برق و آب تبدیل می کنند و مزیت های اتومبیل های الکتریکی از جمله  – شتاب شدید ، گشتاور و عملکرد بی سر و صدا –  را داشته و هیچ آلاینده ای را منتشر نمی کنند.

با این وجود هیدروژن عمدتاً از گاز طبیعی  که خود منتشر کننده CO2  است تأمین می شود ، ردپای محیطی آنها هنوز هم یک مشکل است.

از آنجا که برق به طور فزاینده ای از منابع تجدید پذیر تولید می شود ، امید است بتوان از این طریق برای تولید هیدروژن از آب از طریق الکترولیز استفاده کرد.

مشکل دیگر هزینه خودرو است.

Riversimple در تلاش است تا از طریق یک طرح خرید اجاره شامل هزینه های نگهداری و سوخت ، این مشکل را حل کند.

جین پرات ، عضو شورای شهرستان مونمواتشایر می گوید: “شما هزینه آن را ماهانه با بدهی مستقیم پرداخت می کنید و همه چیز زیر یک چتر است ، که به نظر من فوق العاده است.”

این وسیله نقلیه هنوز متعلق به Riversimple است و به آن پایداری می بخشد.

وی افزود: “این یک روش بسیار پایدارتر برای داشتن ماشین است.”

اسپوورز گفت که او انتظار دارد کل هزینه آن با یک فولکس واگن گلف قابل رقابت باشد.

اسپوورز که قصد دارد تا 3 سال دیگر راسا را ​​به بازار عرضه کند ، گفت: “حتی اگر ساخت ماشین هزینه بیشتری برای ما داشته باشد ، به دلیل این درآمد طولانی هزینه های عملیاتی ما کمتر خواهد بود”.

به نظر می رسد این شرکت تا سال 2050 از هدف دولت انگلیس در مورد خنثی سازی کربن بهره مند شود و مشخصاً هدفی که چند روز پیش از ممنوعیت فروش وسایل نقلیه جدید بنزینی و دیزلی تا سال 2030 اعلام شد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *