نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:29 ب.ظ

5G و آنچه در ساخت و تولید مهم است

استفان گلد19 نوامبر 2020

شما احتمالاً تبلیغات تلفن همراه را دیده اید که شگفتی های 5G و نحوه در دسترس بودن این شبکه ها در سراسر ایالات متحده را تبلیغ می کنند. تا حدی ، این درست است – اگر دستگاه 5G دارید و اگر در شهرهای منتخب کشور واقع هستید. 5G به عنوان یک سرویس تلفن همراه برای مصرف کنندگان ، همچنان در حال انجام است. اما به عنوان یک فن آوری هدایتگر برای تولید ، معرفی شبکه های خصوصی (و سرانجام عمومی) در سال های آینده به عنوان یک بازی تغییر دهنده عمل خواهد کرد.

سازمان من به تازگی مطالعه ای را با عنوان “اتصال نسل بعدی: نقش 5G در پیشرفت تولید” منتشر کرده است که نشان می دهد نه تنها فرصت های گسترده ای که در انتظار تولیدکنندگان است (از هر 3 مدیر مورد بررسی 2 نفر اکنون موافقت می کنند که مزایای آن به ارزش هزینه آن قابل قبول است) پیچیدگی ها و چالش هایی که شرکت ها طی دهه آینده با آن روبرو خواهند شد.

بیایید با فرصت ها شروع کنیم: با گذشت زمان ، 5G نحوه اتصال اکثر شرکت های تولیدی به تجهیزات ، سنسورها ، فرآیندها و محصولات و همچنین ارتباط با کارمندان را تغییر می دهد. 5G تا 100 برابر سریعتر از نسل چهارم فناوری تلفن همراه ، تأخیر کمتری ، قابلیت اطمینان بیشتر ، افزایش امنیت ، قابلیت های محاسبه مرز ها ، چابکی بیشتر و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. با فراهم آوردن طیف وسیعی از امکانات جدید برای تولیدکنندگان از جمله فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی ، رباتیک پیشرفته ، دوقلوهای دیجیتال و استقرار گسترده اینترنت اشیا (IoT) ، این نتایج را به دنبال خواهد داشت. این به ابتکارات کارخانه هوشمند نیرو می بخشد و تحول دیجیتال چابک تر را تسریع می کند.

به هرحال امیدوار کننده است ، یک انقلاب یک شبه نخواهد بود. در اینجا چند نکته مهم در تحقیقات ما آورده شده است:

1. برای تولیدکنندگانی که استراتژی های 5G را توسعه نداده اند ، شما عقب نیستید. تعداد کمی از شرکت های آمریکایی 5G را مستقر کرده اند ، که هنوز کمترین میزان سرمایه گذاری را انجام داده اند. این بدان دلیل است که جدا از استقرار عمومی محدود شبکه های 5G عمومی ، استانداردهای حیاتی 5G و فناوری های پشتیبانی کننده برای برنامه های تولیدی (مانند شبکه های حساس به زمان) هنوز به صورت تجاری در دسترس نیستند.

۲-  5G فقط یک ابزار است. اتصال نام بازی است. اگرچه 5G بخشی اصلی از اتصال برای مصرف کنندگان و مشاغل خواهد بود ، تولیدکنندگان باید تلاش خود را بر روی اتصال هوشمند متمرکز کنند ، چه از طریق 5G ، Wi-Fi 6 ، 4G LTE ، اترنت سیمی یا کانال دیگر. (شصت درصد از مدیران تولیدی مورد بررسی ، نسل بعدی راه حل های Wi-Fi ، از جمله تکراری های آینده مانند Wi-Fi 6 را به عنوان گزینه هایی برای ارائه سرعت بیشتر و عملکرد بهتر در چند سال آینده می بینند.

3. موارد استفاده که باعث استقرار 5G می شود متفاوت است. به عنوان مثال ، یک مورد استفاده که نیاز به تحرک دارد ، مانند ارتباط با هواپیماهای بدون سرنشین ، ربات های متحرک یا وسایل نقلیه هدایت شونده خودمختار (AGV) ، کاندیدای اصلی برای بررسی 5G است. سایر موارد استفاده اصلی شامل ردیابی دارایی ، واقعیت افزوده ، نظارت بر شرایط و قابلیت خدمات و محصولات است. سرانجام ، برنامه های کاربردی شامل داده ها و سنسورهای گسترده ، و موقعیت هایی که کارگران باید از جمله در انبارها متصل شوند ، موارد قانع کننده ای هستند.

4- پیچیدگی اجرای 5G متفاوت است. برای برخی ، 5G ممکن است در نهایت فقط شبکه تلفن همراهی باشد که تلفن های همراه شخصی آنها در آن کار می کند. برای سایرین ، جایگزین اتصالات جدی تر یا شبکه های Wi-Fi در کارخانه ها خواهد شد. برای سایرین هنوز فرصتی فراهم می شود تا اینترنت اشیا ، کارخانه های هوشمند و Industry 4.0 را با هزاران سنسور که تجهیزات ، فرایندها و موارد دیگر را رصد می کنند ، از طریق دستگاه های  فصل مشترک برای سرویس های مبتنی بر ابر برای تجزیه و تحلیل یا اتصال به شرکا ، ارتباط برقرار کنند.

5- در ابتدا ، استقرار خصوصی 5G از عمومی جلوتر خواهد رفت ، اساساً به این دلیل که شرکتهای ارتباط بی سیم ایالات متحده در حال استقرار شبکه هایی بر اساس انواع مختلف طیف 5G هستند. مناطق تحت پوشش ، پهنای باند و سرعت احتمالاً به طور قابل توجهی تغییر می کنند ، حتی در مناطق بسیار محدود جغرافیایی. درست همانطور که شرکت ها به جای اعتماد به شبکه های تلفن عمومی در دهه 1970 سرمایه گذاری خود را در مبادلات شعب خصوصی برای تلفن آغاز کردند ، استقرار اولیه تولید 5G به احتمال زیاد به استقرار 5G خصوصی بستگی دارد.

6. 5G در حال تکامل است. با انتشار نسخه های آینده هر یک تا دو سال ، بسیاری از استانداردها و فناوری های جدید 5G به مرور زمان عرضه می شوند. برای تولیدکنندگان ، پنج سال آینده با در دسترس بودن فناوری 5G Release 16 (با برآورد برای اواسط سال 2021) ، با پشتیبانی از قابلیت های صنعتی ، حیاتی خواهد بود. چهل و چهار درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی MAPI همچنین اشاره کردند که در عرض سه سال ، آنها انتظار دارند حداقل یک برنامه 5G مستقر کنند ، در حالی که 28٪ دیگر گفتند که آزمایش می کنند.

7. 5G به ابتکارات کارخانه هوشمند سرعت می بخشد و بالعکس.

با سنسورهای بیشتر ، اتوماسیون بیشتر ، تصاویر بیشتر و داده های بسیار بیشتر ، دیجیتال سازی کارخانه آینده را تعریف می کند. در حالی که شرکت ها به سفرهای تولید دیجیتال خود ادامه می دهند ، 5G در نهایت یک عامل اصلی برای جابجایی تمام داده هایی است که تحول دیجیتال را امکان پذیر می کند . https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *