نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:15 ق.ظ

چگونه شرکت های حمل و نقل می توانند پروژه های موفق هوش مصنوعی را ارائه دهند

Ai Thinkstock

24 نوامبر 2020

از آنجا که بسیاری از شرکت ها هوش مصنوعیرا به عنوان یک فناوری تغییر دهنده بازی به رسمیت می شناسند ، موانع پذیرش این موضوع همچنان ادامه دارد.

پدرو پاچکو ، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر در بیانیه ای گفت: “شرایط فعلی باعث ایجاد تعداد ناچیز تحرک و ایجاد اختلال در عملیات در بخش حمل و نقل شده است و این امر نیاز عمده ای را برای بهینه سازی هزینه در بین شرکت های حمل و نقل ایجاد کرده است.” برخی از سازمان ها هوش مصنوعی را برای کمک به صرفه جویی در هزینه اجرا کرده اند ، با این حال این تعداد کم است. “

یک نظرسنجی گارتنر نشان داد که تنها 12٪ از پاسخ دهندگان حمل و نقلی از هوش مصنوعی استفاده کرده اند ، در حالی که 35٪ از پاسخ دهندگان سایر بخش ها برای تحقق کاهش هزینه بیشتر یا افزایش درآمد بیشتر ، هوش مصنوعی را به کار گرفتند.

“توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی موفق  ، به یک تیم چند رشته ای نیاز دارد که هم تخصص فناوری اطلاعات و هم صاحبان فرآیندهای تجاری را دور هم جمع می کند. این امر برای تأیید اینکه الزامات تجاری با دقت تنظیم شده و همچنین اطمینان حاصل شود که راه حل هوش مصنوعی مشکل کسب و کار را حل خواهد کرد ، حیاتی است. ” “شرکتهایی که درمورد هوش مصنوعی جدی هستند باید از آن بعنوان یک اولویت در کل شرکت استقبال کنند نه اینکه آن را به عنوان یک هدف IT  کاهش دهند.”

گارتنر برای کمک به شرکت های حمل و نقل با استفاده از این فناوری چهار مرحله را شناسایی کرده است که می تواند به مدیران اطلاعات  شرکتهای حمل و نقل کمک کند تا موارد استفاده را بهتر فرموله کرده و مشخص کند که کدام یک از فرآیندهای کسب و کار را می توان با قابلیت های هوش مصنوعی گسترش داد.

 مرحله 1: موارد استفاده از هوش مصنوعی را تعریف کنید

مدیران اطلاعات حمل و نقل باید با درک گسترده ای از همه زمینه ها شروع کنند و از مواردی استفاده کنند که در سازمان آنها بتوان از هوش مصنوعی برای دستیابی به منافع مالی استفاده کرد. اساساً ، هوش مصنوعی باید به عنوان ابزاری برای حل مشکلات در مناطقی که برای شرکت های حمل و نقل حیاتی هستند مانند کاهش هزینه های عملیاتی یا مشتری مداری بیشتر  ، مانند قابلیت اطمینان خدمات و سرعت تحویل ، دیده شود. آقای پاچکو گفته که این مدیران ارشد اطلاعات حمل و نقل باید از نزدیک با چندین متخصص و فروشنده همکاری کنند که می توانند به آنها کمک کنند موارد خاص استفاده از هوش مصنوعی را شناسایی کرده و مزایای آنها را کمی کنند.”

مرحله 2: یک برنامه رشد هوش مصنوعی ایجاد کنید

مدیران ارشد اطلاعات حمل و نقل باید برنامه مشخصی را ارائه دهند که نشان دهد چگونه هوش مصنوعی می تواند به شرکت در دستیابی به رشد کمک کند – یا با تعیین اهداف خاص درآمد یا از طریق بهینه سازی هزینه که در نهایت سرمایه را برای انجام سایر کار ها آزاد می کند. برنامه رشد همچنین باید روی اقدامات دوره بازپرداخت کوتاه مدت و هم قابل تحویل بلند مدت متمرکز باشد.

مرحله 3: ارائه برنامه به هیئت مدیره

پس از نهایی شدن برنامه رشد هوش مصنوعی ، مدیران اطلاعات حمل و نقل باید آن را به هیئت مدیره ارائه دهند. در بسیاری از موارد ، این طرح به معنای انطباق استراتژی بلند مدت شرکت برای محاسبه سود هوش مصنوعی ، همراه با سرمایه گذاری لازم است. به همین ترتیب ، نشان دادن فرصت های رشد بلند مدت و برد های کوتاه مدت برای هیئت مدیره مهم است. برای رفع شک و تردیدهای احتمالی اولیه ، اطمینان حاصل کنید که چندین مورد موردی را نشان می دهد که پروژه های موفق هوش مصنوعی را شامل می شوند.

مرحله 4: منابع را جمع کنید

برای پیشرفت و تکمیل یک برنامه رشد مصوب هوش مصنوعی ، مدیران اطلاعات حمل و نقل باید منابع مناسب را بدست آورند. تحلیلگران گارتنر گفتند اگر مهارت ها و توانایی های هوش مصنوعی درونی وجود نداشته باشد ، می توان از طریق نخبگان کسب کرد یا شرکای خارجی را برای کمک به سازمان در دستیابی به مهارت های هوش مصنوعی انتخاب کرد.

https://www.mhlnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *