نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:53 ب.ظ

نوآوری در پرورش آبزیان بصورت پایدار

sustainable aquaculture

24 نوامبر 2020  Steffen Kildal

شرکت فناوری نروژی Askvik Aqua علیرغم عمر نسبتاً کوتاه خود ، در توسعه چندین ابزار جدید برای صنعت آبزی پروری اهتمام ورزیده است. این شرکت از سال 2015 با هدف توسعه روش جدیدی برای درمان شپش دریایی تاسیس شد و از آن زمان چندین پروژه توسعه را شروع و به اتمام رسانده است که منجر به تولید ابزارهای بتنی برای استفاده در برابر چالش های شپش دریایی در آبزی پروری نروژ شده است. راه حل ها از تله های ماهی برقی به سمت تورهای شلوغ که از آلوده شدن مجدد به شپش دریایی در ماهی های قزل آلا جلوگیری  می کند . کنترل انگل  بوسیله یک میدان الکتریکی وسیله پیشرفته ای برای سیستم های آبزی پروری محصور است.

درمان های تکراری برای ماهی مضر است.

شپش دریایی مهمترین بازدارنده رشد در صنعت ماهی آزاد است و متأسفانه تلاشهای مداوم عملیاتی برای کاهش این مشکل منجر به افزایش مسائل سلامت حیوانات می شود. درمان های مکرر علیه شپش دریایی که اغلب فقط با چند روز یا چند هفته از یکدیگر جدا می شوند ، باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی برای ماهی قزل آلا می شود. روش های شیمیایی و پزشکی تقریباً قابل استفاده نیستند ، زیرا شپش های دریایی پس از سال ها استفاده در برابر درمان ها مقاوم شده اند. از آنجا که هنوز روش های جایگزین بیشتر مکانیکی و حرارتی است ، و این بدان معناست که همه ماهی ها باید از مکان های خود به یک سیستم درمانی نصب شده روی کشتی منتقل شوند.

روش مرسوم برای جابجایی ماهی ها این است که قبل از حمل و نقل ماهیان در پمپ های بزرگ ، جمعیت آنها  را با یک شبکه اختصاصی جمع کنیم. از آنجا که ماهی ها تحت جنب و جوش و تحت فشار هستند ، اندازه گیری ها نشان می دهد که بیش از 50٪ شپش دریایی که در پوست ماهی زندگی می کند ، ممکن است به دریا رها شود. این شپش های دریایی فراری هنوز زنده هستند و ممکن است در عرض چند دقیقه یا چند ساعت ، ماهیان را در قلمرو ها یا مکان های همسایه دوباره عفونی کنند. با عفونت مجدد ماهی به طور مداوم ، برای پایین آوردن سطح آلودگی ها ، هر چند هفته یکبار باید اقدامات سخت درمانی تکرار شود و این امر تأثیرات جدی بر سلامت و رفاه ماهی دارد.

Askvik Aqua با همکاری نزدیک با تولیدکنندگان عمده تجهیزات AKVA Group – Egersund Net و OK Marine و پرورش دهنده ماهی قزل آلا ، Bremnes Seashore ، یک شبکه جدید ایجاد کرده است که شپش های دریایی آزاد شده را در طی روند ازدحام جمع می کند. این روش احتمال تکرار بیش از حد روش های درمانی بسیار کاهش می دهد ، اطمینان از سلامت بهتر ماهی ، میزان بقا و کیفیت کلی ماهی را نتیجه می دهد. شبکه catchLICE fine مشبک است و شپش های دریایی را  در خودحفظ می کند در حالی که نفوذ پذیری را برای درمان اکسیژن و جریان صوتی آب تأمین می کند. این روش بسیار شبیه به ازدحام متداول است و حتی ممکن است حجم کار فیزیکی را برای اپراتورها کاهش دهد.

شرکای همکاری انتظار دارند با افزودن اندازه های مختلف شبکه به سبد سهام ، و با محصولات مکمل اطمینان از کار ، تمیز کردن و ذخیره سازی سریع و آسان سیستم ، پتانسیل کامل catchLICE آزاد شود.

Askvik Aqua ، حتی پس از افتتاح محصول ، بخشی از توسعه بیشتر سیستم ، به سمت بازارهای بین المللی و همچنین بازار داخلی نروژ خواهد بود.

جستجو و شناسایی موضوعات جدید برای پرداختن به آنها در پرورش آبزیان کاری بی پایان است. https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *