نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:00 ب.ظ

کمیسیون اروپایی استراتژی تقویت تولید برق دریایی را تعیین می کند

19 نوامبر 2020 توسط Goda Naujokaitytė – فرانس تیمرمانس ، معاون اجرایی معاهده سبز اروپا ، در کنفرانس مطبوعاتی استراتژی اتحادیه اروپا در مورد انرژی های تجدید پذیر دریایی. عکس: کمیسیون اروپا.

کمیسیون اروپا جاه طلبی هایی را برای افزایش تولید انرژی دریایی تعیین کرده و نقشی را که تحقیقات در افزایش ظرفیت  انرژی باد دریایی پنج برابر  و به میزان 300 گیگاوات و انرژی خورشیدی  ، باد ، جزر و مد و شناوری را به 40 گیگاوات تا سال 2050 ایفا خواهد کرد ، اهدافی که این موارد برآورد می کند به سرمایه گذاری800 میلیارد یورو برای 30 سال آینده نیاز دارد..

کمیسر فرانس تیمرمانس گفت: “ما هدف بالایی را دنبال می کنیم زیرا هم یک فوریت واضح و هم یک پتانسیل بزرگ برای گسترش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر دریایی وجود دارد.” “اکنون تعیین چارچوب استراتژیک بسیار مهم است. مدت زمان طولانی برای سرمایه گذاری و تلاش های تحقیقاتی وجود دارد که برای توسعه ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر مورد نیاز ما لازم است. “

جدا از انرژی باد ، بسیاری از فناوری های کلیدی مورد نیاز برای مهار و انتقال انرژی دریایی در سطح پیش از بررسی های بازرگانی یا تحقیقاتی است. این استراتژی می گوید ، تقویت تحقیقات و نوآوری برای استقرار در مقیاس گسترده انرژی دریایی امری حیاتی است.

در دو سال آینده ، برنامه تحقیقاتی اتحادیه اروپا ، Horizon Europe ، از توسعه طرح های جدید ، انرژی اقیانوس و فن آوری شناور خورشیدی پشتیبانی می کند ، بهره وری سیستم های انرژی باد دریایی را بهبود می بخشد و در زمینه بازیافت اجزای آنها کار می کند.

برای بهبود انتقال برق برون مرزی به ساحل ، کمیسیون اولین پروژه جریان مستقیم ولتاژ بالا (HVDC) در مقیاس بزرگ را در سال 2022 راه اندازی خواهد کرد. فن آوری های HVDC مزارع بادی را به شبکه های برق متصل می کنند ، با این وجود استقرار در مقیاس بزرگ گران و پیچیده است به دلیل مسائل قابلیت همکاری این استراتژی می گوید: این تحقیق منجر به نصب اولین سیستم چند منظوره HVDC در اروپا تا سال 2030 خواهد شد.

به عنوان اولین گام ، این کمیسیون گروه جدیدی از فناوری استراتژیک انرژی (SET) را در مورد HVDC راه اندازی خواهد کرد ، که اصول توسعه ، انتقال و جذب را بیان می کند. این کمیسیون همچنین اهداف موجود برنامه SET را برای انرژی اقیانوس و باد دریایی بررسی خواهد کرد.

بیشتر این پروژه های تحقیقاتی ، نوآوری و نمایشی توسط Horizon Europe و صندوق نوآوری پشتیبانی خواهند شد. با این حال ، تیمرمانس همچنین تأکید کرد که کشورهای عضو تشویق می شوند از صندوق  750 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای تأمین اعتبار پروژه های انرژی دریایی استفاده کنند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *