نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:59 ب.ظ

محققان برای ضبط گفتار و موسیقی از راه دور ، جارو برقی رباتیک را هک کردند

18 نوامبر 2020توسط دانشگاه مریلند

تیمی از محققان نشان دادند که جارو برقی های خانگی رباتیک محبوب را می توان از راه دور هک کرد تا به عنوان میکروفون عمل کند.

محققان – از جمله نیروپام روی ، استادیار گروه علوم کامپیوتر دانشگاه مریلند – اطلاعات را از سیستم ناوبری مبتنی بر لیزر در یک ربات خلاء جمع آوری کردند و از پردازش سیگنال و تکنیک های یادگیری عمیق برای بازیابی گفتار و شناسایی برنامه های تلویزیونی در همان اتاق دستگاه استفاده کردند.

این تحقیق نشان می دهد که هر دستگاهی که از فناوری تشخیص و دامنه نور (Lidar) برای جمع آوری صدا استفاده می کند ، علیرغم نداشتن میکروفون ، می تواند از آن استفاده می کند. این پروژه که با استادیار جون هان در دانشگاه سنگاپور همکاری دارد در کنفرانس انجمن ماشین های محاسب در سیستم های حسگر شبکه ای جاسازی شده (SenSys 2020) در تاریخ 18 نوامبر سال 2020 ارائه شد.

روی ، كه کار مشترکی را در انستیتوی مطالعات پیشرفته رایانه ای دانشگاه مریلند (UMIACS) برگزار می كند ، گفت: “ما از این دستگاه ها در خانه های خود استقبال می كنیم و به جنین چیزی نمی اندیشیم.” “اما ما نشان داده ایم که حتی اگر این دستگاه ها میکروفون ندارند ، می توانیم سیستم هایی را که آنها برای پیمایش استفاده می کنند برای جاسوسی در مکالمات و به طور بالقوه  دسترسی به اطلاعات خصوصی استفاده کنیم.”

سیستم های ناوبری Lidar در ربات های  خلاء خانگی ، یک پرتوی لیزر را به اطراف یک اتاق می تابانند و هنگام برخورد با اجسام اطراف ، بازتاب لیزر را حس می کنند. این ربات از سیگنال های منعکس شده برای ترسیم اتاق و جلوگیری از برخورد هنگام حرکت در خانه استفاده می کند.

کارشناسان حریم خصوصی پیشنهاد کرده اند که نقشه های ساخته شده توسط ربات های خلاء ، که اغلب در ابر ذخیره می شوند ، احتمالاً  باعث نقض حریم خصوصی است که می تواند به تبلیغ کنندگان دسترسی به اطلاعات مربوط به مواردی مانند اندازه خانه ، که سطح درآمد و سایر اطلاعات مربوط به سبک زندگی را نشان می دهد ، بدهد. روی و تیمش فکر نمی کردند که آیا Lidar موجود در این ربات ها می تواند خطرات احتمالی امنیتی را به عنوان دستگاه های ضبط صدا در خانه یا مشاغل کاربران ایجاد کند؟

امواج صوتی باعث لرزش اجسام می شوند و این ارتعاشات باعث ایجاد تغییرات جزئی در تابش نور از یک جسم می شود. میکروفون های لیزری که از دهه 1940 در جاسوسی استفاده می شوند ، قادرند آن تغییرات را به امواج صوتی تبدیل کنند. اما میکروفون های لیزر به یک پرتوی لیزر هدفمند متکی هستند که از سطح بسیار صاف مانند پنجره های شیشه ای منعکس می شود.

الگوریتم های یادگیری عمیق قادر به تفسیر امواج صوتی پراکنده ، مانند موج های فوقانی که توسط خلا ء ربات گرفته شده بودند ، برای شناسایی اعداد و توالی های موسیقی بودند.

روی گفت: “این نوع تهدید ممکن است اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم باشد ، هنگامی که همه ما غذا را از طریق تلفن سفارش می دهیم و جلساتی را از طریق رایانه برگزار می کنیم و ما اغلب در مورد کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی خود صحبت می کنیم.” “اما آنچه که حتی برای من بیشتر نگران کننده است این است که می تواند اطلاعات شخصی بسیار بیشتری را فاش کند. این نوع اطلاعات می تواند در مورد سبک زندگی من ، چند ساعت کار کردن ، سایر کارهایی که انجام می دهم به شما بگوید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *