نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 5:53 ق.ظ

هوش مصنوعی در تصاویر خیره کننده ۵۴ امپراتور روم را زنده می کند

توسط مندی وایزبرگر – نویسنده ارشد 28 سپتامبر 2020تصویر: © با مجوز از دانیل ووشارت / موزه هنر متروپولیتن

در توصیف کالیگولا آمده است که امپراتور “وحشی وخشمی به اندازه کافی برای شکنجه” دارد. و حالا

چهره های امپراطورهای روم باستان در بازسازی های دیجیتالی زنده شده است. پروژه تصویرگری واقع گرایانه حیرت انگیز  از امپراطورهای کالیگولا ، نرون و هادریان و سایر افراد است.

ویژگی های این فرمانروایان دیرباز در صدها مجسمه حفظ شده است ، اما حتی جزئی ترین حکاکی ها نیز نمی توانند بیان کنند که این مردان در زمان حیات واقعاً چه شکلی بوده اند. برای کشف این موضوع ، دانیل ووشارت ، سینماگر و طراح واقعیت مجازی کانادایی از یادگیری ماشینی ، الگوریتم های رایانه ای که از طریق تجربه یاد می گیرند ، در یک شبکه عصبی ، یک سیستم محاسباتی اطلاعات را از طریق سلسله مراتب گره هایی پردازش می کند که به روشی مشابه نورون های مغز ارتباط برقرار می کنند.

در شبکه عصبی ، به نام Artbreeder ، الگوریتم ها حدود 800 نیم تنه را تجزیه و تحلیل کردند تا شکل های صورت ، ویژگی ها ، مو و پوست واقعی تر شوند و رنگ واضح به آنها اضافه شود. سپس ووشارت با استفاده از فتوشاپ با تنظیم دقیق مدل های Artbreeder ، جزئیات جمع آوری شده از سکه ها ، آثار هنری و شرح حال نوشته شده از امپراطورها را از متون تاریخی اضافه کرد تا پرتره ها واقعاً زنده شوند.

ووشارت در ایمیلی به Live Science گفت: “در برنامه نویسی رایانه یک قانون کلی وجود دارد که garbage in garbage out نامیده می شود و این برایکار ما با  Artbreeder اعمال می شود. ” از این روش برای یک نیم تنه خوش تراش و مجسمه سازی شده با کمی آسیب و ویژگی های استاندارد صورت ، به راحتی نتیجه گرفته می شود.” در مقابل ، یک مجموعه داده شامل مجسمه های آسیب دیده یا آنهایی که در زیر نور ضعیف از آنها عکس گرفته اند ، می تواند تصاویر ضرب المثلی “زباله” تولید کند که خیلی واقع بینانه نیستند.

وی در یک پست  در وبلاگ گفت: نیم تنه هایی که ترجیح داده از آنها به عنوان منابع اصلی استفاده کند ، در زمانیکه امپراطور آنها هنوز زنده بود تراشیده می شدند یا توسط با مهارت ترین  افراد ساخته شده اند.

برای رنگ پوست ، Voshart یا یک تصویر مرجع رنگی برای Artbreeder فراهم می کند یا می تواند نحوه توزیع رنگ را حدس بزند تا سطح مدل شبیه پوست واقعی انسان باشد.

وی گفت: “من می توانم با كنترل دستی رنگ پوست را تغییر داده و قومیت را تا حدودی تغییر دهم.”

ووشارت به Live Science گفت: ردیابی تمام متون هنری و مرجعی برای امپراتوران تقریباً دو ماه به طول انجامید و جمع آوری هر پرتره به طور متوسط ​​حدود 15 تا 16 ساعت زمان نیاز داشت.

برای امپراتور کالیگولا ، که از سال 37 تا 41 میلادی حکومت می کرد ، ووشارت مدل Artbreeder را با استفاده از توصیفاتی که شامل “بدشکلی سر ، چشم ها و معابد غرق شده” و “چشم های خیره و با درخشش وحشی به اندازه کافی برای شکنجه” را ، بر مبنای مقاله ای با عنوان “ظاهر شخصی در زندگی نامه امپراطورهای روم” ، که در سال 1928 در مجله “مطالعات در فلسفه” منتشر شده بود تنظیم کرد.

بر اساس مقاله سال 1928 ، نرون ، امپراتور سالهای 54 تا 68 میلادی ، دارای فک گردتر ، پوستی “کک و مک” و چهره ای “مطبوع و نه جذاب” بود.

نرون در 17 سالگی پس از مرگ پدر خوانده اش ، امپراتور کلادیوس ، در 54 سال بعد از میلاد ، امپراطور شد.

 (اعتبار تصویر: با احترام از دانیل ووشارت)

https://www.livescience.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *