نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:42 ب.ظ

نقشه راه راه آهن اروپا : هدف مشارکت جدید این صنعت منجر به آینده ای سبز و دیجیتالی است

12 نوامبر 2020 توسط Goda Naujokaitytė

مشارکت دولتی و خصوصی که به عنوان بخشی از افق اروپا ایجاد می شود تبدیل بخشی به سبک قدیمی به یک رهبر جهانی رقابتی ، دیجیتالی و سبز کمک می کند. در همکاری جدید خصوصی و دولتی ، Transforming Europe’s Railway System ، هدف این است که سیستم های ملی عقب مانده را به سطح بهترین ها برساند و یک شبکه یکپارچه ، سبز و پان اروپایی ایجاد کند.

Enno Wiebe ، مدیر فنی در انجمن شرکت های راه آهن و زیرساخت اروپا (CER) ، یکی از انجمن های صنفی در این مشارکت است .

ویب در این باره گفت: “تحول” نمی تواند همه چیز را وارونه جلوه دهد. ” این  امر باید یک روش تکاملی باشد ، نه یک انقلاب. زیرساخت های موجود باید بدون وقفه در خدمات به روز شوند.

ویب گفت: “در حال حاضر ، این موضوع همچنین به بقا مربوط می شود.” همه گیری COVID-19 الگوهای سفر را تغییر داده است. در حالی که سفرهای کاری و رفت و آمد تا حد زیادی متوقف شده است ، سفرهای آخر هفته با قطار محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. صنعت باید با ایم موضوع سازگار شود ، و این لایه دیگری از پیچیدگی را بر تحول مورد نیاز تحمیل می کند.

نیکولاس فوریو ، رئیس امور فنی انجمن صنایع تدارکات ریلی اروپا (UNIFE) انجمن صنفی دیگری که در این مشارکت شرکت دارد می گوید: “البته ، این بحران تأثیر مهمی در جامعه خواهد داشت ، اما ما معتقدیم که تحرک پایدار همچنان برای جابجایی شهروندان و بین کسبو کارها مهم خواهد بود.”

این مشارکت جدید بر اساس مدل قبلی خود با نام Shift2Rail از افق 2020 ایجاد خواهد شد که هدف آن ایجاد یک شبکه راه آهن یکپارچه اروپایی است ، که با هدف حذف موانع فنی بر سر قابلیت همکاری و ایجاد پایه هایی برای پیاده سازی فناوری های دیجیتال و سبز فعالیت می کند. فوریو گفت: “یكی از موفقیت های اصلی Shift2Rail گردآوری همه ذینفعان راه آهن اروپایی برای تعریف استراتژی و همکاری در زمینه ارائه نوآوری های جدید بود.

بودجه هفت ساله Shift2Rail معادل ۹۲۰ میلیون یورو بود. این صنعت می خواهد جانشین آن طرح بزرگتر باشد و از کمیسیون خواستار بودجه 1.5 میلیارد یورویی برای مشارکت جدید است که نیمی از آن از Horizon Europe و نیمی از سوی صنعت ریلی تأمین می شود.

فوریو گفت: “ما امیدواریم كه كمسیون اروپا از این درخواست حمایت كند زیرا بدون دگرگون شدن حمل و نقل ، هدف بهبود وضعیت آب و هوا برای توافق سبز هرگز محقق نخواهد شد.” حمل و نقل ریلی تنها حالت حمل و نقل است که ضمن افزایش حجم مسافر و حمل بار و بهبود بهره وری انرژی ، میزان انتشار آلاینده های خود را کاهش داده است.

ویبی می گوید: “این درخواست بلند پروازانه است – و البته نه خیلی بلند پروازانه.” “اگر ما در مورد Green Deal صحبت میکنیم ، پس به بودجه مشخصی برای تحقیقات و نوآوری و بودجه ای برای استقرارطرحها نیاز داریم.”

تقویت رقابت

فوریو گفت: “حمل و نقل ریلی ستون فقرات تحرک در آینده است.” دستورالعمل های دستیابی به آن در گزارش شورای مشاوره تحقیقات راه آهن اروپا در مورد چشم انداز 2050 ذکر شده است.

با تدابیری از جمله دیجیتالی کردن ماشین های فروش بلیط و استفاده از فناوری جدید برای تسریع در نگهداری مسیر و افزایش مقاومت در زیرساخت های سالخورده ، صنعت امیدوار است حمل و نقل ریلی به اولین انتخاب برای مسافران و جابجایی بار به اروپا تبدیل شود.

سیستم های ریلی باید ارتباط بهتری با سایر روش های حمل و نقل داشته باشند. اغلب ، سفر از A به B شامل چندین حالت حمل و نقل است که قطارها نمی توانند جایگزین آن شوند. فوریو گفت ، ادغام و حمل و نقل ترکیبی بهتر کلید افزایش رقابت ریلی خواهد بود.

در سطح جهانی ، اروپا در حال حاضر رهبر فناوری در سیستم های ریلی است. با این وجود رقبای جدیدی در حال ظهور هستند که از حمایت جدی دولت هایشان برخوردار هستند. این شرکت های اروپایی را به چالش می کشد و باعث کندی تجارت می شود. فوریو گفت: “برای ما ، مهم است كه از اتحادیه اروپا حمایت كنیم تا بتوانیم رهبری جهانی صنعت تامین ریلی اروپا را حفظ كنیم.”

سیستم های راه آهن دارای چرخه های عمر بسیار طولانی هستند و برای رسیدن به اهداف 2050 ، مشارکت باید اکنون کار در زمینه پیشرفت ها را آغاز کند. ویب گفت: “ما در اینجا با عروسک های باربی سروکار نداریم.” “عروسک های باربی فقط دو تا سه سال دوام می آورند و شما یک عروسک جدید خریداری می کنید. برای یک قطار ، چرخه زندگی بین پانزده تا بیست سال است. “

علاوه بر این ، بروزرسانی ها گران هستند و باید با دقت برنامه ریزی شوند. این محدودیت ها ، همگام شدن با آخرین پیشرفت های فنی را دشوار می کند. ویب می گوید: “از نظر تاریخی ، ابتکار عمل در بازار بسیار چالش برانگیز است.”

در برای همه باز است

شبکه ریلی اروپا ، از لیسبون تا هلسینکی ، تا بخارست را شامل می شود. این بدان معناست که حفظ تعادل جغرافیایی در مشارکت کلیدی برای گسترش فناوری در سراسر قاره است.

ویب گفت: “همه اینها به هم پیوسته است و ما باید در همه جا از توانایی های یکسانی برخوردار باشیم.” در حال حاضر ، “اوضاع در اروپا به اندازه ای که روی نقشه به نظر می رسد هماهنگ نیست.” در حالی که برخی از سیستم های ریلی بسیار مدرن هستند ، برخی دیگر به سختی زنده مانده اند.

این مشارکت تحت دو رکن سیستم و نوآوری انجام می شود ، که اولی معماری سیستم راه آهن اروپا را توسعه می دهد ، در حالی که دومی پیشرفت های فنی را برای حمایت از این امر ارائه می دهد.

ستون سیستم ، امیدواری فوریو ، شامل ذینفعان از تمام کشورهای اتحادیه اروپا ، از جمله کسانی است که قادر به کمک مالی نیستند ، در حالی که کسانی که کمک مالی می کنند منجر به توسعه فناوری می شوند.

وی افزود: “ما باید اطمینان حاصل كنیم كه سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شود ، اما همچنین باید مقداری انعطاف پذیری در این برنامه وجود داشته باشد تا مطمئن شویم كه هر نوع ذینفع می تواند به این فعالیتها دسترسی پیدا كند. ما امیدواریم که در Horizon Europe امکان انعطاف پذیری وجود داشته باشد ، “. “اگر نتوانیم همه كشورها را همراه كنیم ، اما می خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه آنها از نتایج و استقرار سیستم بهره مند می شوند.” https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *