نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:39 ق.ظ

انسان – ارتباط – دانش و رنسانسی دیگر

بنا به علل متعدد و متفاوتی از جمله توسعه شتابان فناوری و وقوع پدیده های خارج از کنترل بشر همانند اپیدمی ها ، مردم جهان در مرحله ای از بلوغ قرار گرفته اند که با پارادایم های جدی برای تبدیل مشترکات فرهنگی به قوانین حاکم بر جهان هستند.

موضوع محیط زیست بعنوان یک دارایی مشترک

برابری حقوق انسانها بصورت فرامرزی

جهانی سازی مشترکات انسانی بجای جهانی سازی اقتصاد

و چندین موضوع دیگر که در همه ی فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها مورد احترام هستندو اکنون به خواسته های جمعی و جهانی تبدیل شده اند. اما این پارادایم جهانی در حال برخورد با موانع زیر است:

سرمایه داری

بوروکراسی

ایدیولوژی

این امر باعث بروز تعارضات ، تضاد ها و انقلاب ها و دومینوهای تغییرات سیاسی شده که عمدتا در درون مرزها و توسط نظامهای حاکم تغییر شکل یافته اند و اهدافشان پاسخ داده نشده است. این امر در صد سال اخیر تقریبا در همه جای این کره خاکی اتفاق افتاده است. هم اکنون جهان نیازمند یک راهکار فراگیر است تا با برپایی یک پلتفرم سیاسی مردمی که عامل قدرت باز دارنده دموکراتیک در عرصه بین المللی باشد بتواند از حقوق اساسی انسانها در راستای تصمیمات بین المللی ، دفاع کند. همه ابزارهای این امر فراهم است و تنها به یکپارچگی نیاز دارد تا در کنار سازمان ملل که عمدتا حاصل تقابل نیروی دولتهاست بتواند تصمیمات را به نفع کل بشر پیش ببرد.

این پلتفرم یک ساختار دانش است که ارتباط مردم را در سطح جهانی بصورت باز و در پیوستگی با موضوعات برای یک نظام ارتباطی بین المللی  برقرار می کند و نماینده تک تک انسانهاست نه حقوق بگیر دولتهای حاکم  و یا سازمانهایی که بودجه شان را کشورها تامین می کنند . یک سازمان ملل مردمی است و نه دولتی.

هم اکنون رسانه ها و بسیاری دانشمندان و تاریخ نگاران و هنرمندان با این موضوعات بصورت تحلیلی و پراکنده برخورد می نمایند ولی هیچ کدام راهکار اثربخشی ارایه نمی دهند و معمولا در انتهای تحلیل هایشان انسان ها را با بهت و ابهام مواجه می کنند که چه باید کرد .

امروز این پارادایم طوفان نوح است و این پلتفرم کشتی نوح. اما نوح حالا میلیارد ها نفر است . با قدرت گرفتن نظامهای هوش مصنوعی و ارتباطات و ادوات هوشمند تحت کنترل فناوری های مدرن و شبکه های اجتماعی ، مردم توسط دولتها و افراد و صاحبان سرمایه در سرتاسر جهان تحت یک نظام جاسوسی قدرتمند و پنهان قرار می گیرند .

استعمار و حکومت پنهان سایبری روز به روز گسترده تر و عمیق تر می شود . رنسانسی دیگر لازم است تا از این سیستم تفتیش عقاید بشریت خلاصی یابد .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *